ירושלים, ההזמנה לאירוע (צילומים: ארנון בוסאני, פרטי)
ירושלים, ההזמנה לאירוע (צילומים: ארנון בוסאני, פרטי)

רק בירושלים: אירוע של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה נערך בהפרדה מגדרית

מקומם: עשרות אירועים ברחבי הארץ התקיימו במסגרת פסטיבל 'על חלל', אולם רק אחד מהם, במינהל קהילתי אשכולות בירושלים, התקיים בהפרדה מגדרית. ממשרד המדע נמסר: "הותאם באופן מיוחד לציבור החרדי". מעיריית ירושלים נמסר כי "העניין ייבדק והנחיות העירייה יחודדו בקרב המינהלים הקהילתיים"

פורסם בתאריך: 17.5.22 21:10

ירושלים 2022 – אירוע של משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, בשיתוף עם מינהל קהילתי אשכולות ועיריית ירושלים, התקיים אתמול (שני, 16.5) בהפרדה מגדרית. כן, גם בשנת 2022 יש מי שחושב שאירועי תרבות צריכים להתקיים בהפרדה מגדרית וזאת על אף הנחיות ברורות של עיריית ירושלים בנושא.

האירוע המדובר התקיים במסגרת פסטיבל 'על חלל' של סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, במסגרתו נערכו וייערכו בימים הקרובים עשרות אירועים. מתוך כלל האירועים הללו – רק בירושלים התקיים האירוע בהפרדה מגדרית.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


חברת מועצת העירייה לורה ורטון (מרצ) מתרעמת על קיום האירוע בצורה שבה הוא התקיים – בהפרדה מגדרית.

"לא ברור לי איך במשרד בחדשנות, המדע והטכנולוגיה מבקשים להתייחס לחלל, כשהם כנראה עוד תקועים עמוק בימי הביניים", אומרת ורטון. "הפרדה מגדרית היא פסולה ומנוגדת לחוק. אם קוראים להתחנך בהתאם למאה ה-21, גם המשרד וגם עיריית ירושלים צריכים להפסיק לפעול בכללים שמזמן אינם מקובלים. הפלייה כזאת התאימה לזמנים שהיו ללא הכרת כל חדשנות, מדע ובוודאי לא טכנולוגיה. עוד הרבה לפני לימודי החלל, ראוי להציג ולפעול על פי המציאות של המאה ה-21, עם חשמל, אינטרנט, ושוויון מגדרי. בושה שמשרד ממשלתי ורשות מקומית בישראל לא מבינים איפה הם חיים ובאיזה מסגרת חוקים הם אמורים לתפקד – לא עם קניית כלות וסקילה באבנים אלא עם שוויון בין כל בני אדם".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "הפעילות המדוברת בוצעה בהפרדה על ידי המינהל הקהילתי וללא אישור ועדכון העירייה. העניין ייבדק והנחיות העירייה יחודדו בקרב המינהלים הקהילתיים".

ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה נמסר: "משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה פועל, בין היתר, לקדם את החינוך המדעי בקרב ילדים ובני נוער בישראל, במטרה לטפח את הסקרנות והשאיפה לידע ולהשכלה, לעודד צעירים וצעירות לפתח יכולת מדעית ובכך לממש את הפוטנציאל הטמון בהם, ולסייע בהקניית כלים אשר יאפשרו להם להשתלב בתחומים אלו בעתיד. במסגרת זו, המשרד שם לו למטרה לקדם באופן מיוחד אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתחומי המדע והטכנולוגיה נמוך מהממוצע – ובכלל זה נשים, בני האוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית, הציבור החרדי, תושבי פריפריה, עולים חדשים ועוד. בפעילות חשובה זו המשרד מנסה לפעול תוך רגישות תרבותית והיענות לצרכיה הייחודיים של אוכלוסיית היעד, שאם לא כן תחטיא הפעילות את מטרתה וכספי הציבור ירדו לטמיון.

 

 

"האירוע המדובר הוא אירוע ייעודי לחברה החרדית, אשר התקיים במסגרת פסטיבל 'על חלל' שמתקיים בימים אלה ברחבי הארץ ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה. במסגרת הפסטיבל נערכים עשרות אירועים ברחבי הארץ (שלושה מהם בירושלים) וזוהי הפעילות היחידה אשר הותאמה באופן מיוחד לציבור החרדי, ובכלל זה הפרדה מגדרית בהתאם למקובל במערכת החינוך החרדית בגילאים אלה. קיום הפעילות בקרב הציבור החרדי היא בעלת חשיבות גבוהה, שכן מדובר בציבור המתאפיין, בין היתר, בשיעור השתתפות נמוך במיוחד באקדמיה, בתעשייה ובשוק העבודה, בפרט בתחומי המדע והטכנולוגיה; והפערים בינו ובין כלל האוכלוסייה בנושאי מדע הם מן המפורסמות".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בושמת

    לא מבינה מה הבעיה. דווקא מבורך שעושים את זה בהפרדה כי רק זה יביא את החרדים לאירוע מהסוג הזה אם זה לא יהיה בצורה הזו.
    לדעתי כתבה מיותרת

  2. ישראל

    יש כאן רוב חרדי וזהו פשוט וברור!!!
    בדיוק כמו שבבני ברק תהיה הפרדה.

  3. אביגיל

    אני לא מבינה
    אתם רוצים שהחרדים יהיו משכילים אבל אתם לא רוצים להנגיש להם?
    או שמישהו גנב לכם את התוכן?
    או שזה בכלל לא מיועד לחרדים?
    מה האנטי שלכם?
    נגד מי אתם?

  4. הלל

    איני דוגל בהפרדה מגדרית ואני לא חי לפי ערכים אלה. אבל הכתבה הזאת היא פשוט מרושעת. מעולה שיש אירוע מותאם לחרדים וחבל שרק אחד כזה בכל הארץ. אם החרדים רוצים הפרדה מגדרית מותר להם ואפילו חייבים לכבד אותם.

  5. צביקי

    זה מיועד לקהל יעד חרדי, מה זה ההתרסה הזו?
    ואני עוד חשבתי שאתם דוגלים בערך הסובלנות אז בבקשה כבדו את אורח החיים של החרדים גם היא מנוגדת לאורח חייכם..

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר