עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)
עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן מתכננת להישאר בעירייה גם אחרי בחירות 2018

בר כהן, מחזיקת תיק העסקים, מדברת על הקשיים של העסקים הקטנים בירושלים, על ההורות הטרייה ועל המשבר הפוליטי של סיעת התעוררות מול ברקת: "הכל על השולחן, כל האופציות פתוחות מבחינתנו, כולל אופוזיציה"

פורסם בתאריך: 22.7.17 18:45

"אף אחד ואחת לא יכול להצליח ללא תמיכה, ולשמחתי יש לי משפחה ובן זוג מדהים שמלווה אותי מתחילת דרכי הפוליטית", כך אומרת בשיחה עם "כל העיר" עינב בר כהן, חברת מועצת העירייה, מחזיקת תיק העסקים הקטנים מסיעת התעוררות.

 

עינב בר כהן ויובל הקטנה (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן ויובל הקטנה (צילום: שרון גבאי)

בר כהן, 30, מתגוררת ברמת שרת, נשואה כשנה לאסף כהן, מנהל מסעדה בעיר ואמא ליובל, בת ארבעה חודשים אותה היא מביאה לעתים לכיכר ספרא. "כשהחלטתי שאני רוצה להיות אמא, הבנתי שהדברים לא יהיו קלים, אבל רציתי להמשיך ולהתפתח הן בפוליטיקה העירונית והן במשרד עורכי הדין בו אני מתמחה, ולכך צריך תמיכה מלאה מכל הסביבה הקרובה".

 

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן (צילום: שרון גבאי)

את מחזיקה בתיק העסקים – בשנה האחרונה נסגרו בעיר לא מעט עסקים קטנים, חלקם פשוט לא מצליחים לשרוד בעיר הזו, כיצד את פועלת בנושא?

"יש המון פרויקטים אותם אני מקדמת, אחת הבעיות שמתמודדים איתם בעלי העסקים היא נושא הבירוקרטיה, לכן הקמתי מרכז שירות לעסקים שבו יש את כל השירותים אותם צריכים העסקים במקום אחד. דבר נוסף, אני מקדמת שיפוץ ופיתוח של המרכזים המסחריים בשכונות עצמן, על מנת שתהיה תנופה גם בתוך השכונות".

ובכל זאת, זה לא מספיק, חלקם מתלוננים על מסים מאוד גבוהים ועל כך שבתל אביב פשוט יותר קל. 

"נכון מאוד, נושא המיסוי זה אחד הדברים בהם יש לי מאבק משמעותי מאוד מול ראש העיר, לצערי אנו חלוקים בנושא זה ולכן אני מכנסת כבר ביום שלישי הקרוב, 25.7, פורום בעלי עסקים ובו נבחרי ציבור מהקואליציה ומהאופוזיציה נפעל יחד עם בעלי העסקים הקטנים על מנת לדרוש הורדת מיסוי, ובסופו של דבר אני מאמינה שהמהלך יצליח ותהיה הורדה משמעותית של המסים".

בשנה האחרונה פעלה בר כהן למנוע את סגירתם של עסקים בירושלים בשבת, בראשם המרכולים במרכז העיר. "נכון להיום יש הרבה יותר עסקים שפתוחים בשבת בירושלים", מדגישה בר כהן, "וזה מגיע בשל דרישה צרכנית. מצעד הגאווה צועד וימשיך לצעוד על מנת לתת מקום לכולם, וכן, נכון להיום, ישנם יותר ויותר צעירים שנשארים בירושלים. היכולת לשנות ולעשות אפשרית רק אם הציבור הירושלמי ייצא להצביע, בדמוקרטיה אין ואקום – אם לא יצאת להצביע כאילו נתת את הקול שלך למישהו שלא רצית".

אגב בחירות, בר כהן, מס' 2 בסיעת התעוררות, שבראשה עומד עופר ברקוביץ', מתכוונת להתמודד בבחירות הפנימיות של סיעת התעוררות הצפויות להיערך ב-19.9. ל"כל העיר" היא אומרת כי היא מתכוונת להיות בעיריית ירושלים גם אחרי בחירות 2018. "הכוונה שלי היא ללכת לקדנציה נוספת ולהמשיך לשרת את הציבור", היא מבהירה.

 

ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

ניר ברקת (צילום: ארנון בוסאני)

בשבוע האחרון נרשם משבר רציני בין סיעת התעוררות, הכוללת ארבעה מנדטים כיום במועצת עיריית ירושלים, לבין ראש העיר ניר ברקת. כזכור, כפי שפורסם באתר "כל העיר", בוטלו פגישות בין ברקת לבין ברקוביץ', כמו כן, ברקת הוציא מכתב חריף וחריג שבו הוא דורש מברקוביץ' לפרסם התנצלות.

כיצד אתם, בסיעה, מתכוונים לפעול במשבר? יש אפשרות שתגיעו לאופוזיציה?

"כרגע הכל על השולחן, כל האופציות פתוחות מבחינתנו, כולל אופוזיציה. אנחנו בוחנים את הדברים בעקבות ההתנהלויות האחרונות של ראש העיר. חוסר ההסכמה שלי עם ראש העיר לא נגמר בנושא המיסוי, ישנה בעיה גדולה יותר שאנו נחשפים אליה רק עכשיו וזה הסכמים שיש לראש העיר מול מספר רבנים, הסכם, שלדעתי נחתם במחשכים על עתידה של העיר ולזה אנחנו לא ניתן יד, אנו מבקשים לחשוף את ההסכם. אנחנו נלמד את הדברים ואת הפרטים ונקבל החלטות בהתאם". בר כהן מבהירה כי הם לא ממהרים להגיע לספסלי האופוזיציה, "אנחנו מאמינים שצריך לשרת מבפנים את הציבור", היא מדגישה, "כדי להביא הישגים עבור תושבי ירושלים, אבל לא נהסס גם לעשות צעדים אחרים".

בינתיים, כמו שזה נראה, בר כהן צועדת כדי להישאר בכיכר ספרא, בין השאר היא גם מככבת בתוכניות פוליטיקה בטלוויזיה, כאשר רק לפני שבוע היא חגגה יום הולדת 30. "ביום שישי שעבר חגגתי עם המשפחה במסעדת 'אדום'", היא מספרת, "וביום שבת יצאנו אסף ואני מוקדם בבוקר ליום כיף, וקצת זמן איכות לבד, ללא יובל הקטנה, שנשארה אצל אמא שלי. טיילנו בזיכרון יעקב ובתל אביב וחזרנו לירושלים".

עינב אסף ויובל (צילום: פרטי)

עינב, אסף ויובל (צילום: פרטי)

 

בר כהן אמנם גדלה בירושלים, אבל היא מגלה שגם לה, יחד עם צעירים ירושלמים רבים, היתה תקופה שעברה להתגורר בעיר שבה ככל הנראה יש יותר צעירים ירושלמים מתל אביבים: "אחרי הצבא והטיול של אחרי הצבא עברתי לגור בתל אביב, אבל אחרי שנה הבנתי שהתגעגעתי אז חזרתי. ידעתי שאני רוצה להשפיע ולכן הצטרפתי ל'התעוררות', אחרי קמפיין ארוך זכינו בארבעה מנדטים ב-2013, וכך מצאתי עצמי יושבת במועצה. רציתי להתעסק עם התחום שישאיר וישפיע על התושבים וזה נושא התעסוקה, ולכן ביקשתי את תיק העסקים הקטנים בהם אני פוגשת את התושבים שמרכיבים את העיר הזאת.

 "למען האמת", חושפת בר כהן, "לא מעט גבות הורמו, מפני שזה נתפס כתחום גברי, אבל אני לא מקבלת את זה ולא אקבל את זה לעולם".  

 

עינב ואסף בר כהן. מסעדת יפו תל אביב של השף חיים כהן, בחגיגות ה-30 (צילום: פרטי)

עינב ואסף, בחגיגות ה-30 (צילום: פרטי)

 

איפה תהיי עוד 10 שנים?

"שאלה גדולה", צוחקת בר כהן, "אני מקווה להיות מאושרת ואמא למספר ילדים. אני רוצה משפחה גדולה, אני מאמינה שזה דבר המכניס שמחה גדולה הביתה. מעבר לזה ברמה המקצועית – אני רוצה להמשיך ולהתקדם ונכון לעכשיו הגשתי את מועמדותי בפריימריז של התעוררות, היום אני הרבה יותר מנוסה והשאיפה בקדנציה הבאה היא לקחת את השכונות קדימה. אני לא רוצה שחבריי ומשפחתי יעזבו את ירושלים ולכן זה סופר קריטי. עשייה ציבורית זו מהות ולכן תמיד ארצה לנסות ולהשפיע בכלים שיש לי על ירושלים ועל תושביה".

 

עינב אסף ויובל (צילום: פרטי)

עינב, אסף ויובל (צילום: פרטי)

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר