שלומי שבת (צילום: גבריאל בהרליה)
שלומי שבת (צילום: גבריאל בהרליה)

שלומי שבת: "אני מתרגש להופיע מול החומות והקהל הירושלמי"

לקראת פסטיבל חוצות היוצר שייפתח ביום שני הבא מוסיף שבת: “זו כבר לא הופעה רגילה בשבילי, זה יותר כמו דואט"

פורסם בתאריך: 29.7.17 11:05

סיפור האהבה שבין שלומי שבת לפסטיבל חוצות היוצר החל לפני 11 שנה. באביב 2006 קיבל הזמר את ההזמנה הראשונה להופיע במסגרת הפסטיבל הגדול של הקיץ בירושלים, ומאז, במעין סוג של אוטומט, שבת מגיע בכל קיץ לבריכת הסולטן ומרטיט את לבו של הקהל שגודש את הפסטיבל.

זה יקרה גם השנה, ושבת, למרות ההופעה ה־11 שלו ברציפות בפסטיבל, עדיין מתרגש. "הפכתי להיות הילד של חוצות היוצר ובשבילי זו מחמאה גדולה”, הוא אומר בראיון ל"כל העיר" לקראת פתיחת הפסטיבל ביום שני הבא, 7.8, ומוסיף: "בכל שנה מחדש אני מתרגש לקראת הפסטיבל. מתרגש להופיע אל מול חומות העיר העתיקה, אל מול הקהל הירושלמי ובכלל, ירושלים עצמה מרגשת אותי, כך שכל דבר שאני רואה או עושה בעיר עושה לי צמרמורות, וכך זה צריך להיות".

ההופעה של שבת בפסטיבל חוצות היוצר הנוכחי תהיה שונה מקודמותיה, שכן הזמר הנהדר נבחר לפתוח את האירוע. הוא יעלה על בימת בריכת הסולטן ביום שני הבא, 7.8, בסביבות השעה 21:00 וירטיט, כמדי שנה, את לבבותיהם של האלפים שצפויים לגדוש את הפסטיבל.

 

"זה באופן פסיכולוגי מרגיש לי כמו לקחת אחריות ולהיות החלוץ שפותח”, מתייחס שבת לבחירה בו למופע הפתיחה, “אבל אני גם לא שוכח שזה הבית השני שלי וזה לא משנה לי מתי אני מופיע. תמיד הקהל הירושלמי והקהל מבחוץ מגיע. חוצות היוצר זה כבר לא הופעה רגילה בשבילי, זה יותר כמו דואט".

פסטיבל חוצות היוצר, כאמור, יחל ביום שני הבא (7.8) זו השנה ה־42 ברציפות, ויגיע לסיומו כשבוע וחצי לאחר מכן – מוצ”ש, 19.8, כך שצפויים לכם 11 ערבים של חגיגה אמנותית מוזיקלית עם ניחוחות בינלאומיים.

 

כמדי שנה, בפסטיבל תוכלו למצוא מאות אמנים, ישראלים ובינלאומיים, שיציגו מגוון יצירות ממגוון רחב של תחומי אמנות. בנוסף, בפסטיבל תוכלו ליהנות ממתחם ביר גארדן, מתחם קפה תו, מתחם של אמני בצלאל ומיריד אוכל בינלאומי של מיטב המסעדות ובתי הקפה בירושלים. גולת הכותרת של כל אחד מערבי הפסטיבל הינה, כידוע, המופע המרכזי בבריכת הסולטן, שאליו מוזמנים מיטב האמנים והיוצרים הישראלים.

בריכת הסולטן בחוצות היוצר (צילם: קובי שרביט)

בריכת הסולטן בחוצות היוצר (צילם: קובי שרביט)

 

***

***

פרט לשבת, שיארח במופע שלו את ספיר סבן, על הבמה המרכזית בבריכת הסולטו יופיעו, בין השאר, דני (סנדרסון), גידי (גוב) וחברים (אפרים שמיר, אלון אולארצ’יק ומזי כהן), אהוד בנאי (שיארח את עמיר דדון), אתניקס (שיארחו את עברי לידר), התקווה 6 (שיארחו את חנן בן ארי), ריטה (שתארח את שמעון בוסקילה), מירי מסיקה (שתארח את יהודה פוליקר), משה פרץ, אברהם טל (שיארח את מוקי), שרית חדד (שתארח את הראל סקעת), ואת מוש בן ארי (שיארח את עידן עמדי).

 

שבת, כאמור, יפתח את הפסטיבל ביום שני הבא. כרטיס כניסה משולב להופעה שלו וליריד יעלה, כמו בכל ימי הפסטיבל, 65-55 שקל (30 שקל לילדים בגילאי 12-5), מחיר זול ואטרקטיבי לעומת המחירים שרצים כיום בשוק במופעים של אמנים בסדר גודל שכזה.

זה לא קשה להופיע באותו מקום בכל שנה?
“האמת היא שהלוואי והיה חוצות היוצר ארבע פעמים בשנה, וגם אז אני מאמין שהייתי מתרגש כל פעם מחדש”.

אתה מרגיש שיש לך קשר מיוחד עם הקהל הירושלמי?
“קודם כל התשובה היא כן חד משמעית. אני נזכר שאת תחילת הקריירה שלי בארץ התחלתי בהופעות בערבי בינגו בירושלים וברונדו אצל משה. כך שאני שומר חסד נעורים לירושלים. חוץ מזה, זו העיר הבירה שלי”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר