כיכר ספרא, אלון לוי (צילומים: פרטי)
כיכר ספרא, אלון לוי (צילומים: פרטי)

בחירות 2023 לעיריית ירושלים: רשימה חדשה למועצה – 'קודם ירושלים'

ארבעה חודשים לבחירות: את רשימת 'קודם ירושלים', שתעסוק בנושאים חברתיים, מוביל אלון לוי, עיתונאי לשעבר שמתגורר בבית הכרם. "נציגי הרשימה יתעסקו במהפכה באיכות החיים של הירושלמים"

פורסם בתאריך: 29.5.23 09:59

עוד כארבעה חודשים, ב-31 באוקטובר 2023, יתקיימו הבחירות לעיריית ירושלים (ולראשות העיר) ובינתיים מערכת הבחירות מנומנמת, שלא לומר רדומה, זאת להבדיל מבחירות 2018 שהיו סוערות ורוויות אמוציות.

ראש העיר משה ליאון נראה בדרך לכהונה שנייה, כשכרגע לא נראה שום מתמודד באופק על התפקיד (לעומת ארבעה מתמודדים חזקים בבחירות 2018 – ליאון עצמו, עופר ברקוביץ, זאב אלקין ויוסי דייטש).


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


העניין היחיד שנראה כרגע באופק הוא ברשימות שיתמודדו על 31 מקומות במועצת העירייה. בשלב זה נראה כי כמעט כל הרשימות מבחירות 2018 יתמודדו פעם נוספת, ואליהם יתווספו רשימות חדשות. אחת מהן היא 'קודם ירושלים' אשר מורכבת מפעילים חברתיים ירושלמים, בראשות אלון לוי (בן 32). לוי, עיתונאי לשעבר שמתגורר בבית הכרם, סיקר במשך 5 שנים את עיריית ירושלים.

האני מאמין של 'קודם ירושלים' הוא חברתי בבסיסו ובכוונת חברי הרשימה לעסוק בנושאי תחבורה, בנייה, צעירים, עירוניות ובעלי מוגבלויות.

"קודם ירושלים מאמינה שעיריית ירושלים נחטפה על ידי מאבקים פוליטיים ארציים – מלחמות דת, מאבקי ימין-שמאל – אשר הובילו לירידה דרמטית באיכות החיים בעיר ובעקבות כך להגירה המונית של צעירים ומשפחות אל עבר גוש דן", נמסר ל"כל העיר.

עוד נמסר: "קודם ירושלים מעוניינת לשנות את דפוסי ההצבעה של הירושלמים ולהביא אותם להצביע עבור מי שיפעל לשיפור איכות חייהם באופן יומיומי, כפי שעושים נציגים מקומיים בערים אחרות בישראל. אנו מתחייבים להימנע מהתעסקות בנושאים פוליטיים, מתוך הבנה שאלו ייפתרו אך ורק דרך כנסת ישראל. במקום זאת, נציגי קודם ירושלים יתעסקו במהפכה באיכות החיים של הירושלמים".

בשיחה עם "כל העיר" מספר לוי כי "הקמפיין הראשון של הרשימה יצא לדרך – עצומה אשר תוגש לשר הפנים מר משה ארבל, במסגרתה 100,000 ירושלמים ידרשו להוריד באופן דרמטי את תעריף הארנונה למגורים ולהשוות אותה לערים גדולות אחרות בישראל".

 

 

לוי מסביר כי "על פי הלמ״ס, ירושלים מדורגת במקום האחרון באיכות החיים מבין הערים הגדולות. לעומת זאת, היא מדורגת מקום ראשון בתעריף הארנונה למגורים. אנו סבורים שמדובר במצב לא הגיוני, אשר מבריח צעירים רבים שלא מצליחים לעמוד בתשלומי הארנונה. בהמשך נוביל מאבקים נוספים שישמו סוף לאפליה של הירושלמים, כאשר לכל המאבקים הללו תהיה מטרה אחת: התעסקות בירושלים עצמה, ולא במאבקים פוליטיים".

נציגי הרשימה:

אלכס טנצר (66), תושב פסגת זאב, פעיל חברתי בעיר כבר למעלה מ-30 שנה. הוביל מאבקים למען עובדי הקבלן, עולי ברה״מ לשעבר, מגזר הגיל השלישי ועוד.

בני בירנצוויג (33), תושב הר נוף, פעיל שנים רבות עבור בעלי מוגבלויות ושכונת הר נוף. בני הוא בעל תעודת עיוור, ופעיל במיוחד עבור אוכלוסיית העיוורים ולקויי הראיה בירושלים. בעל תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת מאוניברסיטת בר אילן.

רונן בן יאיר (55), תושב פסגת זאב, פעיל חברתי בתחום הרווחה ופסגת זאב למעלה מ-30 שנה. עו״ד בהכשרתו, לשעבר חבר הנהלת המינהל הקהילתי בפסגת זאב ומנכ״ל אגודת הסטודנטים הירושלמית בקריית אונו.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר