סמל פיני גיספין (צילום דובר צה"ל)

הירושלמי של פלוגת הצנחנים החרדית הראשונה בצה"ל

פורסם בתאריך: 29.1.17 13:10

"אני מרגיש שאני עושה היסטוריה"

סמל פיני גיספן מקטמון, מ"כ בפלוגה החרדית הראשונה בצנחנים, מספר ל"כל העיר" על השירות ועל התגובות ברחוב החרדי: "קיללו אותי, בזו לי, ולמרות זאת אני ממשיך והולך עם מדים בשכונות החרדיות, בלי פחד"

"זה מעבר להגשמת חלום", מתאר מפקד בפלוגה החרדית הראשונה בצנחנים סמל פיני גיספן, תושב קטמון. "חלמתי להגיע לצנחנים, אז לפקד בצנחנים זה אפילו מעבר לחלומות שלי. אני מתרגש, אני מרגיש שאני עושה היסטוריה. יש לי חיילים עם מלא מוטיבציה, וזה כיף, פשוט כיף".

גיספן, בן 21, חרדי, בוגר ישיבה, מספר כי מאז שהיה ילד, בניגוד לערכים עליהם גדל, הוא שאף להיות חייל. באוגוסט 2015, למרות התנגדות משפחתו, התגייס גיספן לגדוד 202 של הצנחנים בצה"ל. "הקושי הגדול היה להגיד למשפחה ולחברים שאני רוצה להתגייס", מספר גיספן. "בהתחלה להורים שלי היה קשה מאוד עם הגיוס שלי כי הם חששו שאני יעבור תהליך של חילון בצבא ורצו לראות אותי בבית המדרש. אבל ברגע שהם ראו שאני לא נחלש דתית, אלא אפילו הפוך, הם נשמו לרווחה ותמכו. זה היה אחרי תהליך וזה לא בא להם בקלות. דבר נוסף שעזר להם לקבל אותי היא העובדה שהם ראו שאני הולך למשהו שאני בטוח בו ושהוא ממצה אותי.

צילום: דובר צה"ל

 

"אבל לא רק עם ההורים היה לי קשה", ממשיל ומספר גיספן, "במשפחה בכלל לא קיבלו את זה בקלות. חלק מהאחים שלי כעסו עלי ולא פשוט לי עם זה. מבחינת החברים – היו כאלו שניתקו איתי את הקשר, אבל אני אמרתי לעצמי שאם יש חברים שבוחרים לנתק ככה קשר, אז הם לא חברים אמיתיים. היה לי מקרה לא נעים שהלכתי באזור מאה שערים עם מדים וכינו אותי חרד"ק, קיללו אותי, בזו לי,  ולמרות זאת אני ממשיך והולך עם מדים בשכונות החרדיות, בלי פחד. חשוב לי שיראו אותי כדי שיבינו שזה לא דבר רע. אני רוצה להוביל לשינוי תפיסה בחברה החרדית – חשוב לי שיכבדו חיילים ויפנימו ששירות בצבא הוא חשוב".

מנגד, מדגיש גיספן כי הוא מקבל גם חיזוקים מהרחוב הירושלמי. "אני מקבל תגובות מאנשים שלא מכירים אותי, כמו למשל – אישה ראתה אותי בתחנת אוטובוס בירושלים ואמרה לי 'תודה שאתה מגן עלי'. זה מילא אותי באושר וריגש אותי. התמיכה הזאת שאני מקבל היא בלתי נתפסת ומשמחת אותי מאוד".

גיספן מבהיר כי הוא מקווה ששירותו סולל את הדרך לגיוס חרדים נוספים לצה"ל, "הבנתי שאני סולל דרך לחרדים, ועושה משהו חשוב. זה עזר לי להתגבר על התחושות הקשות. אני קורא לכל בחור חרדי שמרגיש שמסגרת הלימוד בישיבה לא מתאימה לו, לא לפחד ולפנות לדרך אחרת שתתאים לו. יש המון חרדים שהם לא מתאימים לישיבה וסתם באים לשם כי זה נהוג בחברה החרדית. מי שלא מתאימה לו מסגרת לימודי קודש, לא באמת לומד כמו שצריך ומתבזבז. כל חרדי שרוצה להתגייס צריך ללכת אחרי ליבו ולעשות את השירות הכי משמעותי שהוא יכול. בסוף, למרות שזה קשה, הרבה מאוד אנשים מעריכים. חשוב שמי שלומד בישיבה יעריך ויבין את מי שמשרת בצבא, והפוך".

 

יואב גיל

צילום

בתמונה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר