תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
תלמידים (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

תלמידי כיתות י' בירושלים יעברו הכשרה למצבי חירום

קורס סיוע עצמי ראשוני של 10 שעות והכשרת קבוצת מנהיגות שתיקח חלק במערך החירום הירושלמי

פורסם בתאריך: 3.12.17 16:40

כ- 12,300 תלמידי כיתות י' בתיכונים מכל המגזרים בעיר, יעברו קורס סע"ר (סיוע עצמי ראשוני) בהיקף של 10 שעות. הקורס יחשוף את התלמידים להתנסות במצבי חירום שונים תוך למידה מעשית להתמודדות, וכן יכשיר קבוצת נוער מנהיגה בחירום ובשגרה, אשר תיקח חלק במערך החירום הירושלמי.

 



 

הקורס יתבצע על ידי מינהל החינוך בעיריית ירושלים, משרד החינוך, פיקוד העורף, מחלקת נוער, האגף לחירום וביטחון והתכנית "עיר ללא אלימות". קבוצות הנוער אשר ייקחו חלק בתכנית "נוער מנהיג בשגרה ובחירום" יעברו הכשרות לאורך השנה ויעבדו יחד עם אחראי חירום וביטחון בבית הספר ועם המינהלים הקהילתיים. מטרת התכנית היא הרחבת סל הכלים של הנערים והנערות והכרה ביכולתם לסייע במקרה הצורך. בנוסף לכך, קבוצות הנוער ייצרו מערך התנדבותי בפריסה עירונית למצבי חירום. התכנית תכשיר קבוצות נוער מנהיגות אשר יתפקדו כקבוצות רשמיות של בית הספר והמינהל הקהילתי. קבוצות אלו ייקחו חלק בתכנית הפועלת בבתי הספר מכיתה י'-יב': "התפתחות אישית ומעורבות חברתית".

 

 

 

 

במסגרת התכנית "עיר ללא אלימות" של המשרד לביטחון פנים, קבוצות הנוער יעברו הכשרה על מנת להקים ולהוביל קבוצות של בני נוער למאבק, צמצום ומניעת אלימות בירושלים. הנערים והנערות יוכשרו להיות פרויקטורים יוזמים, פעילים ואחראיים בתחום החברה והקהילה. המשתתפים ייפתחו 'שפה עירונית' ויחזקו את תחושת השייכות והאינטגרציה לעיר ולחברה.

יואב זמרן, המשנה לראש מינהל חינוך, ראש אגף פדגוגיה והממונה על הפרט בעיריית ירושלים:" אין ספק שהדרך היחידה להיערך למצבי חירום ומצבי טבע קיצוניים, היא על ידי הכשרת הנוער כדבר המוכן ביותר והזמין ביותר לטפל בהיקפים כאלה של צרכים עירוניים". התכנית תוצג בכנס בבית הנסן, היום (ג').

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר