קמפיין התמיכה של בעלי העסקים (צילומים: אורן בן-חקון, אמיל סלמן)
קמפיין התמיכה של בעלי העסקים (צילומים: אורן בן-חקון, אמיל סלמן)

הקמפיין הגדול ביוזמת אנשי העסקים המובילים בעיר: מחזקים את ברקת במאבק על התקציב

עוד מצטרפות לקמפיין, שיעלה גם ב"כל העיר", קבוצות הספורט בעיר. "אנחנו עם ברקת באש ובמים", אומר נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי השוק. הפרטים המלאים

פורסם בתאריך: 3.1.18 14:18

המאבק להגדלת התקציב הממשלתי לשנת 2018 לירושלים בשיאו – ראש העיר ניר ברקת דורש משר האוצר משה כחלון (כולנו) להגדיל את התקציב מ-700 מיליון שקלים ל-840 מיליון שקלים. המאבק שוב הוביל לעימות פוליטי בין השניים, בעקבותיו כינס ברקת מסיבת עיתונאים, שבה הוא הודיע כי העירייה נאלצת להכריז על גזירות קשות, שמשמעותן המידית פיטורי 2,150 עובדים, וקיצוץ עמוק במרבית השירותים העירוניים – חינוך, נוער בסיכון, מניעת נשירה, רווחה, תרבות, ספורט, מינהלים קהילתיים, תחזוקה ותפעול העיר ועוד.



ראש העיר ניר ברקת, שר האוצר משה כחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

מלחמת עולם על התקציב העירוני – ברקת וכחלון (צילומים: אמיל סלמן, אלכס קולומויסקי)

על רקע הכרזת ברקת יוצאים אנשי עסקים מובילים בירושלים וקבוצות הספורט הגדולות בקמפיין תמיכה להגדלת התקציב הממשלתי לירושלים – גם בשוק מחנה יהודה נרתמו השבוע לקמפיין, בין השאר העסקים שתומכים הם – נערי המרבד, רק בשמחות כלים חד"פ, רק בשמחות סופר, פיצוחי מחניודה, פיצוחי מורנו, אטליז סימנטוב, טרטוריה חבה, גבינאז', אורגנו, דוד דגים, אורי ובניו, פיצוחי עמדי, זול ובגדול. נינו פרץ, יו"ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, אומר כי "היינו רוצים שהשביתה לא תצא לפועל, אבל ללא ספק אנחנו איתו באש ובמים. הבאתי הרבה סוחרים שתומכים בברקת עם הלוגו של החנויות שלהם. אנחנו תומכים בזה שיהיה לנו תקציב לירושלים, ושהעיר תהיה אחרת. אם אפשר להימנע משביתה, זה עדיף. אם אי אפשר ואין ברירה, אנחנו נסבול. כמו בשנה שעברה, שסבלנו יומיים-שלושה, אבל קיבלנו את מה שביקשנו. השנה, להערכתי, כחלון מרגיש יותר חזק בגלל שנתניהו צריך אותו עכשיו. נתניהו במצב לא טוב והוא חייב אותו בקואליציה. בשבילי נתניהו הוא בראש ובראשונה, אבל ירושלים היא מעל הכל. זה שאתה מתנגח עם ניר ברקת על קטנות זה ממש מגעיל. כחלון לא עמד במילה שלו והכל זאת נקמה אישית. אני חושב שכל העיר תסבול כתוצאה מזה".

נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)

נינו פרץ (צילום: ארנון בוסאני)

בעל עסק מוביל נוסף בעיר הוא דובי גולדברג, מבעלי "סופר המושבה", שמציין: "אני חושב שהמאבק שלו צודק ואני מקווה שכולם ירדו מהעץ. שהאוצר ונערי האוצר, ידאגו להעביר את הכסף שמגיע, ורק מה שמגיע לירושלים. שהתושבים לא יסבלו, בגלל המחלוקת שיש בין עיריית ירושלים למשרד האוצר. אני מקווה שכולם יהיו חכמים ולא צודקים ושישאירו את האגו בצד. ראש העיר שלנו בסדר גמור, אכפת לו מהעיר, הוא דואג לעיר. אני מאחל לו בהצלחה בכל אשר ילך והמאבק שלו צודק. הוא לא עושה את זה לטובתו, הוא לא צריך לעצמו כלום. רק לתושבי ירושלים. לניר ברקת יש מספיק לעצמו. הוא עשה מספיק לביתו. אנחנו יודעים שראש העיר נאבק אך ורק לטובת ירושלים ולא לטובתו האישית. אני אתמוך בו בכל מאבק שהוא ילך לטובת העיר הזאת, ואאחל לו בהצלחה ויישר כוח".

דובי גולדברג (צילום: שרה גולדברג)

דובי גולדברג (צילום: שרה גולדברג)

עדי בן שושן, מנהלת מלון אלדן, בבעלות איש העסקים מומי דהן, מוסרת: "אנחנו תומכים בהגדלת התקציב העירוני ובמאבק של ניר ברקת. בתור עסק ירושלמי אנחנו מרגישים את הפגיעה בצורה מאוד חזקה – אם לא תהיה תיירות אז יפגע בנו".

מלון אלדן (צילום: יח"צ)

מלון אלדן (צילום: יח"צ)

 

 

קבוצות הספורט הירושלמיות מאחדות כוחות ותומכות פה אחד במאבק להגדלת התקציב הממשלתי לירושלים. בקבוצת הכדורסל הפועל ירושלים מציינים כי "בשנים האחרונות עיריית ירושלים והעומד בראשה מר ניר ברקת הגדילו באופן משמעותי את התמיכה במחלקות הנוער בירושלים. הודות לתמיכה זו הצלחנו להרחיב את פעילות המחלקה הן בפן המקצועי – ובעיקר בפן הקהילתי, ולהעניק לעוד מאות רבות של בני נוער ברחבי העיר אפשרות להיות חלק מהפעילות שחרטה על דגלה ערכים של מצויינות, חינוך, חברות – ואהבה לספורט. על מנת שנזכה להרחיב את הפעילות ולא ניאלץ לצמצמה ולגרום לאותם ילדים לצאת מהמסגרות בהן הם נמצאים, הכרחי שהתמיכה תמשיך לצמוח. קיצוץ תקציבי, ללא ספק יביא לפגיעה משמעותית ביכולת של כלל מחלקות הנוער, וכפי הנראה של חלקן מאגודות נוספות בעיר, להמשיך ולהתקיים".

גיא הראל (צילום: שרון בוקוב)/

גיא הראל (צילום: שרון בוקוב)

מבית"ר ירושלים מוסרים: "לניר ברקת תהיה התמיכה של בית"ר ירושלים, וזאת לנוכח העזרה והתמיכה שלו בספורט הירושלמי בכלל ובבית"ר ירושלים בפרט. ובכל הנוגע למאבק הבלתי מתפשר באלימות, בגזענות. הדברים שניר ברקת עושה הם מבורכים. ההתייחסות היא גם מערכתית".

אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

אלי אוחנה (צילום: אורן בן חקון)

בהפועל קטמון נמסר: "כעמותה חברתית ספורטיבית הפועלת בירושלים, אנו תומכים בכל מאבק שנועד לקדם את העיר ולסייע לתושביה. כמובן שהמאבק של העירייה והעומד בראשה, ניר ברקת הינו צודק ולגיטימי ונעשה כל שביכולתנו לתמוך בו".

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, אתר הפועל קטמון ירושלים)

ירון דוויק (צילום: מיתר טוהר-ביטון, אתר הפועל קטמון ירושלים)

אורי לביא, חבר ועד מנהל ודובר קבוצת בית"ר נורדיה: "בית"ר נורדיה ירושלים מקדשת את העיר ירושלים ואת הפעילות בה לכל המגזרים שחיים בה. יש פעילויות ספורטיביות שנערכות למען הקהילה, וככל שיהיו יותר כספים פנויים ככה יהיו יותר פעילויות כאלה ויוזמות קהילתיות. היוזמה כמו 'המפעל' – יוזמה נהדרת ומופלאה וכל אחד יכול למצוא שם בית. זה בדיוק הדברים שאנחנו רוצים שיקרו בירושלים. אנחנו בעד ירושלים תוססת, עשירה ופורחת".

אלטרנטיבה - מומי דהן (צילום: אורן בן חקון)

מומי דהן, ממייסדי בית"ר נורדיה והספונסר הראשי של הקבוצה (צילום: אורן בן-חקון)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר