ההפגנה מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא - הורים מוחים נגד בניית חניון אוטובוסים במשכנות האומה
ההפגנה שנערכה לפני שנתיים מחוץ לישיבת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בכיכר ספרא

הישג לדיירי משכנות האומה – צו ביניים נגד הפעלת חניון האוטובוסים

בית המשפט לעניינים מקומיים הורה על צו זמני, שמעכב את הפעלת חניון האוטובוסים סמוך לשכונה; העירייה חויבה בהוצאות משפט בסך 4,000 שקל

פורסם בתאריך: 27.3.18 17:19

הישג לדיירי משכנות האומה: המאבק נגד הקמת חניון אוטובוסים תפעולי הגיע לבית המשפט לעניינים מקומיים, שנתן היום, שלישי, 27.3, צו ביניים לפיו החניון לא יופעל עד לבחינת השלכותיו ועד להחלטת בית המשפט בעניין הערר שהוגש בנושא על ידי עו"ד קובי אמסטר, שמייצג את הדיירים.

שופט בית המשפט פאול שטרק ציין בפסק הדין כי "לאחר ששקלתי את מכלול הנסיבות, נחה דעתי כי יש להורות על עיכוב יישום הצו (צו תפעול חניון אוטובוסים) עד מתן החלטה בבקשה. משמע, המשיבה (העירייה) רשאית להמשיך בהכנות ליישום הצו, כאשר אין להפעיל את החניון עד מתן החלטה בערר".

עוד כותב השופט: "בשלב זה קיימים לא מעט סימני שאלה ביחס לאופן קבלת ההחלטה, זכויות העוררים מעבר לפגיעה בזכויות קניין, לנכסיהם, אלה גם שאלות פגיעה בסביבה, והאם מתן הצו תואם את מכלול שיקולי התכנון בהתאם לכל החוקים ורשויות הנוגעים בעניין".

המגרש שבו מתוכנן לקום חניון האוטובוסים (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)

כמו כן, נפסק לטובת הדיירים שהגישו את הבקשה לצו ביניים, כי העירייה תשלם להם הוצאות משפט בסך 4,000 שקלים.

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בכוונת עיריית ירושלים להקים חניון תפעולי לאוטובוסים בסמיכות לבית החייל, למורת רוחם של תושבי פרויקט משכנות האומה ושל הורים לילדי גן ילדים בגילאי 6-3 סמוך החוששים לבריאות ילדיהם. ההורים אף הפגינו נגד המהלך מחוץ לכמה ישיבות בכיכר ספרא.

כחלק מהמאבק, בתחילת השבוע חסמו הדיירים את התנועה בכניסה לירושלים – אזור שממילא פקוק ועמוס בשל הסדרי התנועה החדשים.

לפני כשבועיים שיגר משרד הבריאות לעירייה מכתב בנושא, שבו היא מתבקשת שלא להתקדם בעבודות להקמת החניון, סמוך לגן ילדים.

 

מיחסי הציבור של פרויקט הכניסה לעיר נמסר בתגובה: "השופט אישר באופן מוחלט את המשך העבודות להכשרת החניון. ההתניה היחידה שניתנה על ידי בית המשפט נוגעת לאכלוס החניון באוטובוסים טרם הסתיימו הבדיקות המתאימות, והיא תואמת לחלוטין את עמדת העירייה שפורסמה מראש לפיה אף אוטובוס לא ייכנס לחניון מבלי שיתקבלו כל האישורים הנדרשים תוך עמידה בתקני איכות סביבה מחמירים. כפי שנאמר כל העת, השמשת החניון מתוכננת רק לקראת יוני ואין בכך כל שינוי. נמשיך להקים את רובע העסקים בכניסה לעיר שיכיל 60 אלף מקומות עבודה, זהו פרויקט שיטיב עם תושבי העיר ויצעיד את ירושלים קדימה. העבודות נעשות תוך צמצום מקסימלי של ההפרעה לתושבים והבטחת בריאותם ורווחתם של התושבים בהתאם לתקנים והוראות הבטיחות המחמירות ביותר".

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

מחאת תושבי משכנות האומה (צילום: יעקב ארמן)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. עורך דין ירושלמי

    רק שכחו לתת קרדיט בכתבה לעו"ד קובי אמסטר התותח

  2. סיירת גוכיפת

    עיריית ירושלים צריכה להפסיק גם את עבודות הנת"צ ברחוב סיירת דוכיפת שיהיה צמוד לבניינים וירעיל את הילדים שגרים שם. תשעה חודשים בראשות ניר ברקת ממאנת העירייה להתחשב בילדים והוריהם. יותר מ-1000 אנשים יפגעו ישירות ממזהמי התחבורה שיעברו בכביש צמוד לחלונות הבתים, צמוד לריאות הילדים.

  3. תושבת ירושלים

    תוכניות מפלצתיות להרוס את העיר
    מתפללת שתתבטל רוע הגזרה

  4. יוסי

    עיריה מהגרועות בארץ, עיריה שלא מהססת לפגוע בתושבים, להתעלם מחוקי המדינה הנוגעות לזכויות התושבים ולקדם את התוכניות שלה מבלי לראות את הנזק שהיא גורמת לעיר

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר