כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)
כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

בדיקת אור ירוק בירושלים: 46 אחוז מהנהגים לא מרוכזים רק בנהיגה

סכנה בכבישי העיר: מדברים בטלפון הנייד, קוראים, אוכלים, מתאפרים ואפילו מתגלחים - לפי בדיקת אור ירוק כמעט מחצית מנהגי העיר לא מתרכזים רק בנהיגה

פורסם בתאריך: 23.4.18 16:43

כשאתם מאחורי ההגה, האם אתם מתעסקים בדברים נוספים מלבד בנהיגה? מתברר שלא מעט מהנהגים בירושלים מתמקדים בדברים נוספים – ובכך מסכנים את כל מי שנמצא בסביבתם. מתנדבי עמותת 'אור ירוק' ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ, כדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. הממצאים מדאיגים למדי: בירושלים, לדוגמה, 46 אחוז מהנהגים נצפו כשהם עוסקים בדברים אחרים בזמן נהיגה, כולל דיבור או שימוש בטלפון, קריאת עיתון או ספר, אכילה, התעסקות בספסל האחורי, איפור ואף גילוח.



לפי הבדיקה, מספר הנהגים שנצפו בירושלים: 496

מספר הנהגים שנצפו מדברים בטלפון הנייד ללא דיבורית: 61

מספר הנהגים שהחזיקו את הטלפון הנייד בידם: 67

מספר הנהגים שקראו עיתון או ספר: 33

מספר הנהגים שהתאפרו או התגלחו: 36

מספר הנהגים שעסקו באכילה: 14

מספר הנהגים שהתעסקו במושב האחורי: 18

התצפיות נערכו גם בגבעת זאב, שם שיעור הנהגים שלא התמקדו בנהיגה בלבד עמד על 27 אחוז; בבית"ר עילית, שם שיעור הנהגים עמד על 25 אחוז; ובמעלה אדומים, שם הנהגים הם הממוקדים ביותר כנראה – 20 אחוז מהם נצפו מתעסקים בדברים אחרים מלבד בנהיגה.

נהג אוכל (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

במהלך הפעילות של מתנדבי אור ירוק נצפו בסך הכל כ-9,000 נהגים ביותר מ-140 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בין המתנדבים היו גם חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק לזכר שניאור חשין ז"ל, ומתנדבים בתוכנית החונכות של פר"ח.

נהגת מתאפרת (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

התוצאות בתצפיות עומדות בניגוד גמור לתוצאות מסקר שפרסמה לאחרונה עמותת 'אור ירוק' ושעסק בהיסח דעת, שם אמרו 95 אחוז מהמשתתפים כי לקרוא ולכתוב הודעות בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה זו פעולה מסוכנת במידה רבה מאוד.

נהג מדבר בטלפון (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים ומסכנים את החיים של כולנו, באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ובאמצעות הגברת ההרתעה. כשנהג יראה ניידת משטרה בכביש הוא לא יחזיק את הנייד ביד, לא יתגלח ולא יסיט את המבט מהדרך. אם היו מספיק ניידות משטרה, אם הייתה אכיפה משמעותית ובולטת בכבישים, אם הנהג היה חושש באמת להיתפס – הפעולות האלה היו נפסקות ותאונות רבות יכלו להיחסך".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר