אילוסטרציה זירת תאונה
אילוסטרציה זירת תאונה

הסכנה בכביש בחופש הגדול בירושלים: ממוצע של 56 פגיעות בילדים מדי שנה

כך עולה מנתוני הלמ"ס שניתחה עמותת אור ירוק. מהניתוח עולה כי בחמש השנים האחרונות נפגעו ברחבי העיר 279 ילדים במהלך חודשי הקיץ, נתון אשר מדרג את העיר במקום ה-23 הארצי ביחס של מספר נפגעים לכל 1,000 ילדים

פורסם בתאריך: 10.7.18 08:39

עם הגעתו של החופש הגדול בירושלים ובישראל כולה, ניתחו בעמותת אור ירוק את שיעור הילדים בגילאי 14-0 הנפגעים בתאונות דרכים בערים הגדולות ביחס לאלף ילדים. מן הניתוח, שמבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה כי ירושלים מדורגת במקום ה-23 בארץ בשיעור הילדים הנפגעים בתאונות דרכים בחופש.

מהנתונים עולה כי בחמש השנים האחרונות (2017-2013), 279 ילדים נפגעו במהלך החופש הגדול בירושלים (חודשים יוני-אוגוסט) – ממוצע של כ-56 ילדים בכל קיץ.

עוד עולה מהנתונים כי בחופש הגדול בשנה שעברה נפגעו ברחבי ירושלים 68 ילדים בתאונות דרכים, מהם שישה באורח קשה.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופה שבה מספר הילדים הנפגעים בתאונות דרכים הוא הרב ביותר בשנה מאחר והילדים לא נמצאים במסגרת שתגונן עליהם ומבלים שעות רבות מחוץ לבית, בחלק מהמקרים ללא השגחת מבוגר ולכן הסיכון שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים הולך וגובר. כדי שכל הילדים יעברו את החופשה בשלום, במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לרתום את הרשויות המקומיות להתקנת פסי האטה שירסנו את מהירות נסיעת כלי הרכב, במקומות שבהם יש ריכוז גבוה של ילדים כמו פארקים וגנים ציבוריים".

בתוך כך, כחלק מהכנת הילדים לסכנות הטמונות בחופש הגדול, הגיעו מתנדבי אור ירוק לעשרות גנים ברחבי ירושלים, במטרה להכין את ילדי העיר לחופשה בטוחה. המתנדבים הסבירו לילדים כיצד לשמור על כללי הבטיחות בדרכים במהלך החופשה.

מאור ירוק נמסר כי המתנדבים הפעילו את תוכנית "זה"ב בגן" ורעננו את המידע בנושא כללי הבטיחות בדרכים. עוד מציינים באור ירוק כי "ילדי הגנים התחייבו: לחגור חגורת בטיחות; לשבת על מושב בטיחות מתאים בכל נסיעה; לשבת בשקט בזמן הנסיעה ולא להפריע לנהג; להיכנס לרכב ולצאת ממנו רק מכיוון המדרכה".

התוכנית 'זה"ב בגן' פועלת בשיתוף נציגי החינוך, הרווחה ומטה הבטיחות בכ-90 ישובים ברחבי הארץ, בהם כאמור גם ירושלים. מאור ירוק נמסר כי זוהי תוכנית שמטרתה ללמד ילדים כבר בגילי הגן את כללי הבטיחות בדרכים כדרך חיים. במסגרת התוכנית, המופעלת על ידי 'אור ירוק' ותנועת של"מ – החברה למתנ"סים, בשיתוף משרד החינוך והרשויות המקומיות, מגיעים מדי שבוע כ-1,500 גמלאים מתנדבי העמותה לגני ילדים ומדריכים כ-50 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.

 

בתוך כך, באור ירוק פרסמו באחרונה כי בירושלים והסביבה (מרחב ירושלים) נרשמו הכי הרבה קריאות לגורמי חירום והצלה בעקבות תאונות דרכים. מהנתונים שנאספו על ידי אור ירוקףף במרחב ירושלים כולו (ירושלים, בית שמש, גוש עציון, קרית ארבעה ומעלה אדומים), נרשמו בשנה שעברה 11,899 קריאות למד"א בעקבות תאונות דרכים. מדובר בירידה של כ-1,000 קריאות לעומת מספר הקריאות שהתקבלו בשנת 2016 (12,765).

מעמותת 'אור ירוק' נמסר כי בסך הכול נפגעו 24,573 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2017, בכל רחבי הארץ, אלף איש יותר מאשר ב-2016. צוותי מד"א יצאו לאורך השנה החולפת ל-77,346 הזנקות הקשורות לתאונות דרכים – יותר מ-200 הזנקות מדי יום, ותשעה אחוזים מכלל ההזנקות של מד"א לטיפול בנפגעים מסיבות שונות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עד

    ככל שיש יותר תנועה ברחובות ומכוניות, יהיו יותר נפגעים.
    אחת מתוצאות אי השקעה בתחבורה ציבורית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר