מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: אורן בן-חקון)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

צפו: שביתת הלהט"ב הגדולה – גם בירושלים: מחאה בכיכר פריז

קהילת הלהט"ב תקיים היום ברחבי הארץ יום מחאה נגד חוק הפונדקאות, שמדיר את חבריה - במסגרתו ישבתו עובדים. בירושלים החלה בשעה 10:00 מחאה בכיכר פריז, במסגרתה חסמו המפגינים את כיכר פריז, 2 מפגינים נעצרו לחקירה. בשעה 14:00 ייערכו מפגשי שיח בבית הפתוח

פורסם בתאריך: 22.7.18 08:01

היום, ראשון, 22.7, שובתים ברחבי הארץ חברי קהילת הלהט"ב, וזאת על רקע המחאה נגד חוק הפונדקאות, שמדיר את חברי הקהילה, ואושר בשבוע שעבר בכנסת.

במסגרת יום המחאה, הבוקר, בשעה 10:00, יצאה לדרך מחאה בכיכר פריז בירושלים. עשרות מאנשי הקהילה ותומכים נוספים הגיעו לכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה, והפגינו נגד חוק הפונדקאות. ממשטרת ירושלים נמסר כי "המפגינים חוסמים ומשבשים את התנועה בכיכר פריז. כתוצאה מכך נעצרו לחקירה 2 מפגינים שהפר את הסדר". יצוין כי השוטרים במקום מכווינים את התנועה לצירים חלופיים.

בהמשך, בשעה 14:00, יתקיימו מפגשים בבית הפתוח בירושלים. למשתתפים בהפגנה הגדולה שצפויה להיערך הערב בכיכר רבין בתל אביב – ההסעה לאירוע תצא מבנייני האומה בשעה 16:30.

מחאת הלהט"ב בירושלים (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בירושלים (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בכיכר פריז, ירושלים (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בכיכר פריז, ירושלים (צילום: עדי זורע)


במסגרת המחאה הארצית רבים החליפו את תמונת הפרופיל שלהם בפייסבוק כאות הזדהות עם מאבק הקהילה, תחת הכותרות: "כי לכולם מגיעה משפחה", "שוויון זה ערך משפחתי" ו-"נלחמים על החיים שלנו".




מחאת הלהט"ב בירושלים (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בירושלים (צילום: עדי זורע)

מחאת הלהט"ב בירושלים (צילום: עדי זורע)



למעשה, המחאה מתקיימת נגד חוק הפונדקאות המתוקן, שמדיר זוגות גברים, אבות יחידניים ונשים מהקהילה הגאה שידועות בציבור מלגשת להליך פונדקאות. כחלק מהמחאה הודיעו עשרות מקומות עבודה ברחבי הארץ, בהם חברות גדולות במשק, כי יתמכו בשביתה לאות סולדיריות. חלק מהחברות אף הגדילו והחליטו לסייע לעובדים מהקהילה הגאה המעוניינים לפתוח בהליך פונדקאות. בין הארגונים הירושלמים התומכים בשביתת עובדיהם – האוניברסיטה העברית בירושלים.

במכתב שיצא מאת נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' אשר כהן ורקטור האוניברסיטה העברי פרופ' ברק מדינה , הם מציינים: "האוניברסיטה העברית בירושלים מחויבת להתייחס לכל בני האדם כאל שווים. אנחנו מוחים על הפלייתם של בני הקהילה הגאה במימוש זכותם להורות. השימוש בשירותיהן של נשים נושאות ('פונדקאיות') הוא עניין שקיימת לגביו מחלוקת סבירה, ואין זה מובן מאליו שלאדם הזכות להשתמש בשירותיה של אם נושאת. אך אסדרת התחום צריכה להיעשות תוך כיבוד החובה להתייחס לכל בני האדם כאל שווים. אין הצדקה להסדר המפלה שקבעה הכנסת, שמתיר לאנשים אחדים להתקשר בהסכמי פונדקאות ושולל זאת מאחרים, מחמת נטייתם המינית, וגורם עקב כך פגיעה קשה בהם. אנו תומכים במחאת הקהילה הלהט"בית ביום ראשון הקרוב, יום שבו האוניברסיטה סגורה עקב תשעה באב. אנו קוראים לכנסת לחזור בה מן ההסדר המפלה שקבעה".



עוד מבין החברות שתומכות בעובדיהן: פייסבוק, מייקרוסופט, מלאנוקס, IBM, זאפ גרופ, ו-eBay. כמו כן, גם רשות שדות התעופה הודיעה על תמיכתה בשביתה – מה שעלול להוביל לעיכובים בטיסות. בנוסף, מייקרוסופט ומלאנוקס הודיעו כי הן יתמכו בעובדים שיחליטו לפנות להליך פונדקאות ויעניקו להם מענק של כ-60 אלף שקלים ותוספת של חודש לחופשת הלידה. בפייסבוק הודיעו כי יעניקו סיוע כספי למימון הליך הפונדקאות.

יש לציין כי גם ההסתדרות הודיעה כי היא תומכת במאבק קהילת הלהט"ב ומתנגדת לכל אפליה.

המחאה בירושלים מתקיימת שבועיים לפני מצעד הגאווה, שצפוי להיערך ביום 2.8.18. המצעד יתקיים בסימן מורשת קהילתית, להוקרת ותיקות ו-ותיקי הקהילה. הנושא נבחר לאחר דיון דמוקרטי בקרב חברי הקהילה הגאה בעיר וחברי עמותת הבית הפתוח, אשר החליטו לאמץ את הנושא הארצי שהציעה מנהלת הגאווה.

מארגני המצעד מוסרים כי האירוע יציין את הנשים והאנשים שסללו את הדרך עבור שוויון זכויות וחירות לקהילה הגאה בירושלים, וידגיש את חשיבות המשך המאבק הקהילתי על רקע הקיפאון האחרון שחל בהתקדמות זכויות הקהילה הגאה בישראל. "המצעד יישא על נס את המאבק הגאה ויוקיר את אלה שנשאו בנטל הובלתו בתקופות קשות ומאתגרות אף יותר", אומרים המארגנים. "הקהילה הגאה תמשיך להיאבק בשם אלה שצלחו כברת דרך מרשימה בקידום הסובלנות והשוויון, ויציין את זכרה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה בפשע השנאה במצעד הגאווה בשנת 2015".


מצעד הגאווה בירושלים 2016 (צילום: אורן בן-חקון)


כזכור, בשנה שעברה השתתפו במצעד הגאווה בירושלים כ-25 אלף איש – שנערך תחת הסלוגן "עת לאהוב".

בבית הפתוח מוסיפים ואומרים כי "המצעד השנה יוקיר את אלה שנלחמו להגשים את אהבתם ולחיות את זהותם כאשר אלו היו לא מקובלות ואף אסורות על פי חוק; אנו נוקיר את הנבחרים והנבחרות הלהט"בים, את הארגונים הקהילתיים שעמדו בחוד החנית של המאבק הגאה בארץ, את מצעדי הגאווה שהולכים ומתרבים בכל רחבי הארץ, את העותרים והעותרות לבתי המשפט נגד העוולות והאפליות החוקיות בישראל, את מובילי התרבות הגאה, את מרכזי הסיוע הגאים ואת אלה שחוו אלימות, אפליה, שנאה ורצח והמשיכו לזקוף את גבם בגאון".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ביתרי. מבקש....להשאיר את כל ההגו .מעל הכל הקבוצה.

    איך תהיה אהבה .על סאת נחרבו בתי המקדש.מדןע יש את הפירסומים התהלוכות זה מנוגד לתורת ישראל אחרי כן מתפלאים על אסונות ורעידות אדמה שישארו בארון

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר