ג'יימס פאלדין, ג'רום באלטלר (צילומים: Gauthier Bouret,Sakhalinio)
ג'יימס פאלדין, ג'רום באלטלר (צילומים: Gauthier Bouret,Sakhalinio)

"בנינו קבוצה טובה; בחירת הזרים הקיץ טובה מאוד"

אחרי ההחתמות של ג'יימס פאלדין וג'רום באטלר, בהפועל מרוצים מגיבוש הסגל בעידן שאחרי אורי אלון. גם מולי קצורין, ננו גינצבורג וברק פלג סבורים שהפועל עשתה קיץ מצוין

פורסם בתאריך: 30.8.18 08:00

"אם למישהו היה ספק שנבנה קבוצה טובה, עכשיו אפשר להגיד שאין ספק כזה. בחירת הזרים הקיץ טובה מאוד", מצהיר גורם בהפועל ירושלים בשיחה עם "ספורט כל העיר". האדומים בעידן שאחרי אורי אלון חששו מאוד מצניחה בפופולריות של הקבוצה, והקיץ היה מלא במהמורות, אבל לפחות על הנייר, עודד קטש בנה קבוצה מלאת ציפיות, שאמורה להגיע רחוק בכל הגזרות.



ההחתמות של ג'יימס פאלדין מהכוכב האדום ושל דשון באטלר בתחילת השבוע הפיחו שוב תקווה בקרב האוהדים, שהציפו את הרשתות החברתיות באופטימיות, שנעלמה בתחילת הקיץ עם עזיבת הבעלים השאפתני. קשה לדעת איך הסגל של האדומים יתגבש, אבל כך או כך האדומים מצליחים לייצר עניין מחודש בהם. יהיה מסקרן לראות איזה תבשיל ייצא לקטש כתוצאה מהמהפכה שנעשתה.

ג'יימס פאלדין (צילום: Sakhalinio)

ג'יימס פאלדין (צילום: Sakhalinio)

מעבר לשביעות הרצון של אנשי הפועל, גם בעולם הכדורסל חושבים שהאדומים העמידו בסופו של דבר ולמרות העזיבה של אלון קבוצה טובה, אפילו טובה מאוד.

"אני מכיר את ליגת האלופות מצוין, ויש להפועל ירושלים קבוצה טובה על פניו, שיכולה להגיע בשקט לפיינל פור", מצהיר מאמן נבחרת צ'כיה ונימברוק לשעבר, ננו גינזבורג, בשיחה עם "ספורט כל העיר". "נעשתה בחירת זרים טובה, וניכר שלמדו שם מהרבה טעויות שנעשו בעבר. להפועל תהיה קבוצה קליעה טובה. באטלר, פאלדין, בראון ג'ונסון וגם תמיר בלאט ובר טימור הם קלעים טובים, וזה חשוב. בתפיסה שלי, אם יש קבוצה שהיא אנדרדוג ויש לה קלעים טובים, היא יכולה להצליח מעבר למצופה, ונראה שלהפועל יש הרבה מזה – ואני לא אומר שהיא אנדרדוג אפילו".

גינזבורג גם מחמיא להחתמה האחרונה של עודד קטש, דשון באטלר. "אני מכיר אותו היטב, מהמפגשים הרבים שהיו לי מול אוֹלם. מדובר בשחקן יוצא מהכלל מבחינה אישית, ונראה שגיא הראל ועודד קטש שמו דגש על המרכיב המנטלי. הוא מנהיג, בחור חיובי מאוד ולא סתם היה קפטן באולם, קבוצה שנוהגת לבחור זרים עם אישיות טובה. מעבר לכך, הוא שחקן כדורסל איכותי. לא סתם הוא נשאר שלוש שנים בקבוצה הגרמנית. זו החתמה טובה".

נקודה מעניינת שאותה מעלה גינזבורג בשיחה היא ליאור אליהו. הפורוורד נשאר בהפועל למרות שהאדומים היו שמחים להיפרד ממנו ומהחוזה הבלתי סביר שלו (450 אלף דולר), בעיקר ביחס לירידה הדרסטית שחווה בשנתיים האחרונות. למרות זאת, מאמן נבחרת צ'כיה סבור שאליהו לא אמר את המילה האחרונה. "יש לי הרגשה שהוא יפתיע את כולם", אומר גינזבורג. "כולם סותמים עליו את הגולל, והוא יכול לבוא משום מקום ולהראות את היכולות שלו. הוא זקוק לאתגר. זה נכון גם מקצועית: ריצ'רד האוול ה'ישראלי' לא נמצא, וגם זה יכול לעזור לאליהו".

גם מולי קצורין, מאמן נבחרת ישראל לשעבר, מתרשם מרמת הזרים שנבחרו השנה. "מבחינת איכות הזרים, מקבלי ההחלטות בהפועל ירושלים עשו עבודה טובה", מציין קצורין בשיחה עם "ספורט כל העיר", ומוסיף לנתח את צמד ההחתמות האחרונות של הפועל. "אני מכיר את דשון באטלר", הוא אומר, וכמו גינזבורג גם הוא שופע מחמאות: "הוא יכול לשחק בשתי עמדות הפורוורד, יש לו קליעה טובה והרבה ניסיון. הוא בגיל טוב והוא שחקן איכותי מאוד, שנשאר שלוש שנים באולם, קבוצה מאוד מסודרת".

ג'רום באלטלר (צילום: Gauthier Bouret)

ג'רום באלטלר (צילום: Gauthier Bouret)

על פאלדין אומר מאמן הנבחרת לשעבר: "הוא שחקן טוב, אבל לא שובר שוויון. ראיתי הרבה מילים שנשפכות עליו – הגזימו עם התשבוחות. הוא שחקן טוב שנקלע לסיטואציה טובה מבחינתו בכוכב האדום. הוא שיחק במקום נוח, בקבוצה דלת אמצעים. פרט לרוצ'סטי, אף אחד שם לא יכול היה לבלוט. אבל עדיין, מדובר בשחקן רעב ובשומר לא רע, שיתרום ללא ספק להפועל ירושלים".

קצורין בחר לדבר גם על החוק הרוסי מעיניה של הפועל, ועל הספקות שיש לו בעניין. "צריך לראות אילו ישראלים ישחקן בליגה, כי לפחות אחד מהזרים בקו החוץ יהיה על הספסל, בעוד ישראלי אחד, בוודאי בלאט, יראה לא מעט דקות – וגם אוחיון וטימור ימתינו להזדמנות שלהם. הקו האחורי נראה עם כפילויות רבות ועם עומס. השאלה היא אם קטש יצליח לתמרן בסגל הזה, וזה לא פשוט".

לסיכום אומר קצורין: "ברמת השמות הפועל עשתה עבודה טובה, למרות התקציב שקטן. צריך לראות אם עודד יצליח לחבר את כל זה, כי כשרון לא חסר".

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקון)

כמו קצורין, גם מאמן מכבי חיפה, ברק פלג, חושב שיש עומס רב מדי בקו האחורי. "יש בהפועל שחקנים שדורכים על אותה עמדה, כמו אוחיון ובלאט שהם רק רכזים. חוץ מזה, ישנם הרבה שחקנים בקו האחורי", אומר פלג בשיחה עם "ספורט כל העיר". "לא בטוח שכל הישראלים יישארו עד לסוף העונה, בגלל העומק. אם עודד יצליח לתחזק את הסגל הזה, יהיה לו יתרון גדול".

פלג אומנם סבור שהפועל תצליח, אבל טוען שייקח לה זמן להתחבר. "אני מעריך שההתחלה לא תהיה קלה, ושכולם יצטרכו להיות סבלניים. אני מכיר את המועדון ואת מה שקורה מסביבו. בחודש נובמבר-דצמבר יגידו שהקבוצה נכשלה, אבל חשוב להמתין שם לפברואר-מרץ כדי להתחיל לראות כיוון. אני מעריך שהעונה תתחיל לאט, ועם קשיים, אבל עודד ידע להתגבר עליהם ולאט-לאט תתגבש שם קבוצה טובה. הכי חשוב למצוא מקום לכל אחד, כדי שכל שחקן ירגיש בנוח. יש שם לא מעט עבודה בפן המנטאלי".

"הקו האחורי של הפועל בהחלט מעניין", מוסיף סוכן שחקנים בשיחה עם 'ספורט כל העיר', "אבל אם יש לי השגות כלשהן לגבי הסגל – הן נוגעות לקו הקדמי. מעבר לכך שטיישון תומאס בסימן שאלה, גם ג'וש אוונס לא נתן עונה גדולה, ואלכס צ'וברוביץ' וליאור אליהו לא צעירים ולא בשיאם. אני חושב שהחתמה טובה במקום תומאס – כמו באטלר שיכול להשתלט על עמדה ארבע, ואולי איזה אמארה סטודמאייר שיגיע במפתיע, יכולים לעזור בקו הקדמי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

Comments are closed

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר