(צילום: באדיבות עיר דוד)
(צילום: באדיבות עיר דוד)

סוכות בעיר דוד: מופע לילה, הליכה במנהרת הזמן, סיור בגן הכותל, חוויה ארכיאולוגית וסיור סאגווי

מגוון סיורים ואטרקציות לכל המשפחה

פורסם בתאריך: 15.9.18 21:56

הביקור בגן הלאומי עיר דוד בירושלים, הוא מסע חוויתי אל ראשיתה של ירושלים. שנים של חפירות ארכיאולוגיות חשפו את רחובותיה, בתיה וחצרותיה, ואף את המצודה הקדומה ומערכת המים האדירה שעליה נבנתה העיר.

בין הממצאים המרשימים שנחשפו לאורך השנים בחפירות עיר דוד ניתן למנות את כתובת השילוח המתארת את חציבת הניקבה, שלל משקולות אבן ומטבעות מתקופות שונות, טביעות חותם (בולות) של שרי מלכי יהודה הנזכרים בתנ"ך, ואף טביעת החותם של חזקיהו בן אחז מלך יהודה.

סיורים מודרכים בעברית ובאנגלית יוצאים מידי יום.

הגן הלאומי עיר דוד – מסע בזמן אל המקום שבו הכל התחיל

"כאן הכל התחיל": על גבעת עיר דוד, הסמוכה לכותל המערבי, נולדה העיר ירושלים לפני אלפי שנים.

תצפית פנורמית מרהיבה אל ירושלים הקדומה, סרטון תלת מימד המציג את סיפורה של העיר, והליכה רטובה ומרעננת בנקבת השילוח לאור פנסים- בבטן האדמה, אלו הן רק חלק מהחוויות שמציע לכם הגן הלאומי עיר דוד.

הללויה – חווית הלילה של עיר דוד

אם תבחרו להגיע לכאן דווקא בשעות הערב, תוכלו ליהנות מחוויה לילית רב חושית יוצאת דופן: "הללויה"- צמד מופעים אורקוליים המוקרנים בטכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך על גבי עתיקות עיר דוד במקום בו התרחש סיפור תחייתה של ירושלים הקדומה.

"הללויה", העושה שימוש בטכנולוגיה החדשנית של "Video mapping", מציגה על גבי עתיקות עיר דוד את סיפור החזרה אל ירושלים לפני יותר מ- 2000 שנה- סיפור שיבת ציון. החוויה הלילית מורכבת משני מופעים, הראשון על רקע חומות העיר העתיקה- בחפירות מתחם קדם (חניון גבעתי), והשני על גבי עתיקות עיר דוד בחפירות קרית השלטון.

המופע "הללויה" מוקרן באמצעות 13 מקרנים שונים על גבי מדרון אבן תלול – רב ממדי, המתנשא לגובה של 12 מטרים, ומורכב משרידי ירושלים הקדומה מלפני 3000 שנה. עובדה זו הופכת את חווית הצפייה למוחשית עד שאפשר כמעט לגעת בעיר המתעוררת לחיים, וכל זאת בהקרנה תחת כיפת השמיים.

(צילום: באדיבות עיר דוד)

(צילום: באדיבות עיר דוד)

עיר דוד – פינת הכותל: הליכה במנהרת הזמן של ירושלים

מתי לאחרונה חזרתם 2000 שנה אחורה בזמן? יש לכם הזדמנות לעשות זאת!

הגן הלאומי עיר דוד פותח בפניכם צוהר אל ירושלים של ימי הורדוס ובית המקדש השני. מתחת לרחוב המרכזי של העיר הקדומה, חבויה תעלה תת קרקעית ששימשה למסתור עבור אחרוני המורדים ערב חורבן בית המקדש השני. פעמון זהב, חרב רומית, וכלי הבישול שנמצאו במקום, מאפשרים הצצה נדירה לשגרת חייהם של תושבי ירושלים הקדומה. המסלול מסתיים ביסודות הכותל המערבי מתחת לפני הקרקע- זווית ראייה שטרם הכרתם.

חדש! ירושמים – סיור בגן הכותל – הגן הארכיאולוגי ע"ש דוידסון

הצטרפו למסע מיוחד בזמן, לימים הקדומים בהם ירושלים הפכה לאבן שואבת לעולם כולו – ימי תפארתה של העיר. תוכלו לעמוד תחת שרידיה של קשת רובינסון, שהיוותה את המחלף הקדום בעולם, ולבקר בשרידי החנויות שניצבו בצד הדרך, כשמקוואות הטהרה ששימשו את עולי הרגל לבית המקדש יתגלו לעיניכם. במסע תזכו לפסוע במדרגות הרחבות אשר בנה המלך הורדוס והובילו אל רחבת בית המקדש, לצפות בשרידי הארמונות הרומיים שניצבו במלוא תפארתם כמה מאות שנים מאוחר יותר, ואף לבקר בחדרים הביזנטיים המרשימים הניצבים במקום.

החוויה‎ ‎הארכיאולוגית‎ ‎בגן‎ ‎הלאומי‎ ‎עמק‎ ‎צורים

חותם המלך חזקיהו, קמיע מצרי מהתקופה הפרעונית, ראשי חיצים בבליים, תכשיטים, אבני ‏פסיפס ומטבעות- אלו הם רק חלק מן הממצאים שהתגלו לאורך השנים בפרויקט סינון העפר ‏שבגן הלאומי עמק צורים. עוד שלל אוצרות ארכיאולוגיים עדיין מסתתרים‎ ‎בעפר‎ ‎שמקורו ‏בחפירות ירושלים הקדומה, ולכם‎ ‎יש את ההזדמנות לגלות אותם. בואו להיות ארכיאולוגיים ליום אחד ולהחזיק את העבר בידיים.

סיורי סגווי ביער השלום

עיר דוד מזמינה אתכם להכרות עם פינות חמד קסומות לאורך טיילות ארמון הנציב, ובין עצים ירוקים ביער השלום. החוויה הופכת לתוססת במיוחד עם העלייה על גבי הסגווי- רכב דו גלגלי מתוחכם, המצויד בחיישנים מתקדמים, שקוראים את תנוחת גופו של הרוכב.

לאחר אימון קצר, כל שעליכם לעשות הוא לרכון מעט קדימה, והסגווי מגיב מיידית, ומזנק לדרכו.

הטיולים מזמנים חוויה של "טבע עירוני" במסלול תצפיות מרהיב, בנופי רכס ארמון הנציב, כשמצפון נשקפת ירושלים הקדומה ועיר דוד במרכזה. חניה חופשית במקום.

לפרטים נוספים: www.cityofdavid.org.il או 6033*

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר