ג'וש אוונס (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)
ג'וש אוונס (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

אוונס: "אנחנו יכולים להגיע לפיינל פור האירופי"

האופי, הגישה והיכולות - נדמה שג'וש אוונס הוא בדיוק מה שעודד קטש ביקש. והמטרות? "להגיע הכי רחוק שאפשר". ראיון

פורסם בתאריך: 6.9.18 11:22

כשעודד קטש חיפש שחקן פנים נוסף לסגל, הוא לא רצה שחקן נוצץ. "אני רוצה מישהו בסגנון של בראיין רנדל – שחקן קבוצתי ושומר טוב", אמר המאמן לראשי הפועל ירושלים ולאנשי הצוות המקצועי שלו.

נראה שג'וש אוונס עונה בדיוק על ההגדרה של המאמן: שחקן שמשחק קודם כל בשביל החברים שלו, שומר נהדר, שחקן שחי ממשחק קבוצתי ולא אחד שחושב על עצמו. זה הדי.אן.איי שקטש רוצה, וזה מה שהוא אמור לקבל מאוונס, שאותו הוא מכיר מהקדנציה הקודמת של הסנטר הרזה בישראל, במדי הפועל תל אביב בעונת 2013/14, אז אימן קטש את הפועל אילת.



"הפועל ירושלים זה שדרוג בשבילי", מתוודה אוונס, בן 29, בראיון ל"ספורט כל העיר", ומתייחס לקבוצות דרג הביניים שבהן שיחק דוגמת קרשיאקה, א.א.ק אתונה וטופאש בורסה. "היו לי כל מיני אפשרויות בקיץ, אבל ההצעה של הפועל ירושלים מאוד התאימה לי. הגעתי למועדון גדול בישראל ומכובד באירופה, ואני שמח מאוד להגיע לכאן. אני זוכר את ישראל לטובה".

היה לכם משחק אימון אחד נגד הפועל תל אביב, שבו הקבוצה נראתה טוב. איך ההתרשמות שלך?
"למרות שזה רק משחק ראשון, הכימיה בין השחקנים הורגשה. הסגנון שלנו מאוד קבוצתי, עם הרבה אסיסטים ועם שחקנים שיכולים לקלוע ולסיים באחוזים גבוהים, וכמובן להיות קשוחים ולשמור חזק בצד ההגנתי. זה נהדר לשחק עם שחקנים שיש להם הרבה ניסיון, וששיחקו גם ברמות גבוהות באירופה. אבל אני לא מסתנוור ממשחק אחד: יש לנו עוד הרבה על למה לעבוד והרבה במה להשתפר".

איזה תפקיד מייעד לך עודד קטש?
"אני שחקן שעובד קשה, ומאוד הגנתי בסגנון שלי. אני מביא למגרש את מה שאני עושה תמיד – הרבה אנרגיות, אתלטיות, הגנה חזקה. אני משפיע מאוד על המגרש וכמובן שאעשה כל מה שיבקשו ממני".

ספר קצת על שיתוף הפעולה עם עודד קטש.
"הוא מאמן שמבין את המשחק. אני יודע שהוא היה שחקן אגדי, ואני כמובן זוכר אותו כמאמן אילת מהתקופה שבה שיחקתי בהפועל תל אביב. אני שמח להתאמן ולשחק עבור מאמן כזה, שיש לו הרבה ניסיון. אני מקווה שנעשה דברים יפים יחד".

(צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

מאוד הגנתי בסגנון שלי – אוונס (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

אוונס, כפי שאפשר להתרשם, יודע בדיוק לאן הוא הגיע. הוא מכיר היטב את הכדורסל הישראלי: "אני חושב שנוכל להתחרות במכבי תל אביב", מזכיר השחקן את היריבה העיקרית של הפועל ירושלים על התואר. "החוקים בליגה הישראלית קצת שונים ממקומות אחרים ששיחקתי בהם, אבל זו ליגה תחרותית וטובה".

יש הרבה לחץ בהפועל להגיע להישגים.
"אין לי בעיה עם לחץ. אני שמח לשחק עבור מועדון כמו הפועל, ששואף להישגים. אני יודע שהקבוצה רוצה לזכות באליפות בישראל וזו אחת המטרות – להגיע הכי רחוק שאפשר".

המפעלים האירופאיים תמיד חשובים להפועל, ולך יש לך ניסיון בצ'מפיונס ליג. מהי המטרה מהבחינה הזו?
"אנחנו יכולים להגיע לפיינל פור, למרות שזה מפעל מאוד תחרותי וקשה. יש לנו קבוצה טובה והמון כישרון, ועם הרבה עבודה קשה נוכל להגיע לשם. יידרש זמן עד שנתגבש ונהיה טובים. אולי בהתחלה יהיה קשה, אבל בהמשך נשתפר ונוכל להשיג את המטרות".

אתה מכיר את ג'ייקובן בראון מצוין. זו הקבוצה השלישית שלכם ביחד.
"אנחנו באמת מכירים טוב אחד את השני, וזה יתרון. שיחקנו יחד גם בצ'מפיונס ליג – הוא גארד מאוד יצירתי, שמייצר מצבים בשביל עצמו ובשביל אחרים. יש לי שיתוף פעולה טוב איתו בפיק אנד רול, וכימיה טובה. אני מקווה שנשחק הרבה יחד".

 

אולי תשתף פעולה גם עם אמארה סטודמאייר.
"זה יהיה כבוד גדול. יהיה מרגש לשחק איתו. הוא אגדת אן.בי.איי ששיחק ברמות הכי גבוהות, ויש לו הרבה ידע. אשמח לשתף איתו פעולה וללמוד ממנו. אני מאוד מחכה לזה".

אתה כבר מצפה לשחק לעיני אוהדי הפועל בארנה?
"לחלוטין. אני זוכר אותם כאוהדים מדהימים שתומכים בקבוצה. אז זה היה באולם הקטן איפה שאנחנו מתאמנים היום (מלחה), והיתה אווירה מדהימה. עכשיו בארנה זה יהיה מדהים ויעשה את המשחק לגדול ומהנה הרבה יותר".

בינתיים, בהפועל נשמו השבוע לרווחה לאחר שקיבלו הודעה מאיגוד הכדורסל לפיה טיישון תומאס, שחתם בקבוצה לפני כחודשיים, הושעה לשלושה חודשים בלבד. המשמעות: הוא יוכל לחזור לשחק כבר בסוף חודש אוקטובר. הפורוורד, שהגיע מהפועל חולון, כבר נחת בארץ ביום שני האחרון ונמצא עם הקבוצה.

טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

קיבל עונש קל – טיישון תומאס (צילום: ניר קידר)

כזכור, תומאס (25), שחתם בתחילת חודש יולי לשנתיים בקבוצה, נמצא חיובי בבדיקת הסמים שנערכה לו בתום גמר הפלייאוף בחודש יוני השנה, לאחר שהשתמש בקנאביס. הסוכנות הישראלית למניעת סימום בספורט היא שהשעתה את השחקן, ושלחה לו הודעה על ההשעיה בסוף חודש יולי. העונש הקל יחסית ניתן לאחר שהתקבלו טענותיו של השחקן, וכן את אלו של ריצ'ארד האוול, אקס הפועל שקיבל עונש דומה, על כך שהשימוש נעשה בזמן שהליגה הופסקה, כשלא היה צפי לחידושה. "טיישון תומאס מצטרף לקבוצה, ואנחנו לא מחפשים שחקן אחר", אמר גורם בהפועל.

למרות ההתפתחויות החיוביות מכיוון תומאס, בהפועל לא משחררים לפי שעה את הסנטר ג'ו לאוול אצ'ויל, שהיה אמור להיות מושאל אך עקב ההשעיה יפתח את העונה, ככל הנראה, עם האדומים. במועדון לא ימהרו לקבל החלטה לגביו, בוודאי כל עוד אמארה סטודמאייר לא חתם באופן רשמי והצטרף לקבוצה.

כך או כך, בהגרלת משחקי הליגה נקבע כי המשחק המסקרן נגד מכבי תל אביב ייערך במחזור העשירי, אז הפועל תגיע להיכל מנורה מבטחים. את העונה יפתחו האדומים במשחק חוץ מול בני הרצליה ב-7.10. הם יארחו את הפועל ת"א במחזור התשיעי, ואת הפועל חולון במחזור ה-11 – המחזור שינעל את הסיבוב הראשון.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חי בסרט אנחנו הקבוצה הכי קבוצה בארץ אין לנו סיכוי להגיע לפינל פור בארץ אז בחול??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר