אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)
אמארה סטודמאייר (צילום: שרון בוקוב)

"עקרונית הסיפור עם אמארה סגור. הוא אמור לשחק בהפועל"

בהפועל משוכנעים שכוכב העל האמריקאי צפוי להודיע בימים הקרובים על חזרתו לשורות הקבוצה, לאחר שלא הצליח להשיג חוזה בליגה הטובה בעולם

פורסם בתאריך: 24.8.18 03:21

אמארה סטודמאייר קרוב מתמיד ללבוש שוב את המדים האדומים של הפועל ירושלים. סנטר הניו יורק ניקס לשעבר, ששיחק לפני כשתי עונות בהפועל, עשוי להודיע עוד השבוע על חזרתו לקבוצה, ולחתום באופן רשמי על החוזה.



כזכור, לפני כחודש וחצי הודיעה הפועל ירושלים כי הסנטר חוזר ללבוש את המדים האדומים, אך אז הוא הכחיש זאת בצורה גורפת ברשתות החברתיות והותיר את ראשי הקבוצה המומים ובעיקר מובכים. למרות זאת, בקבוצה נשארו בקשר קרוב עם סטודמאייר, בזמן שהאחרון ניסה להשיג חוזה באחת מקבוצות האן.בי.איי – אך עד כה ללא הצלחה. לפי גורמים המעורים בפרטים, הוא ויתר כבר על האפשרות הזו, ויחזור לשחק בארנה.

סטודמאייר שמר על כושר וניסה להרשים את הג'נרל מנג'רים של קבוצות האן.בי.איי דרך ליגת הביג3, אך ללא הצלחה כאמור, ובשלב הראשון בהפועל מייעדים לו רק את הזירה האירופית. הוא לא צפוי להירשם כלל לליגה הישראלית, ואמור להיות הזר השביעי בקבוצה.

ראשי הפועל ירושלים, יש לציין, נוקטים במשנה זהירות וחוששים מאוד מפארסה נוספת לאור מה שקרה כשהודיעו על חזרתו, ולא מעוניינים לדבר על החזרה שלו לפני שזו תקרה באופן רשמי. "באופן עקרוני הסיפור עם אמארה סגור. הוא אמור לשחק בהפועל, אלא אם כן יקרה משהו יוצא דופן – ועם אמארה אנחנו יודעים שתמיד קיים סיכוי כזה, אפילו שהוא מאוד קטן", מספר אדם המעורה בפרטים ומקורב מאוד לראשי המועדון. "גיא הראל נמצא בקשר מתמיד איתו, ולא רק הוא. אמארה רצוי מאוד בקבוצה, גם על ידי קטש, ולמעשה כולם מחכים לחתימה הרשמית שלו, שאמורה לקרות ממש בקרוב".

כך או כך, סטודמאייר צפוי להצטרף ליותם הלפרין ולמנכ"ל גיא הראל למסע גיוס כספים בארה"ב, שאמור לצאת אל הפועל בשבועיים הקרובים.

אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

הלפרין: "קיבלתי מצנח זהב"

ביום שלישי האחרון במלון הולידיי אין זה הפך לרשמי. יותם הלפרין הצהיר על מה שכבר היה ברור לכולם בשבועיים האחרונים: קפטן הפועל בחמש השנים האחרונות פורש מכדורסל, ומצטרף באופן רשמי לצוות המקצועי, בתור מנהל ספורטיבי.

כפי שפורסם לראשונה ב"ספורט כל העיר", הקפטן של הפועל לא נמצא בתוכניות המקצועיות של המאמן עודד קטש, מצב שהכניס את הלפרין לפלונטר: הוא התלבט רבות אם להיענות בחיוב לאחת ההצעות שקיבל מקבוצות ליגת העל (הרצינית ביותר הייתה מכבי אשדוד של בראד גרינברג), ובסביבתו סיפרו כי עד לפני שבועיים הוא לא היה שלם עם ההחלטה לפרוש, והרגיש שיש לו עוד הרבה מה לתת.

במהלך השבועיים האחרונים השתכנע מי שלבש עד לפני שלושה חודשים את הגופייה עם המספר 10 על הגב, כי הגיע הזמן לתלות את הנעליים ולהישאר אדום – בתפקיד ניהולי.

"תודה לכל מי שנמצא כאן איתי, זה יום חשוב בשבילי", אמר הלפרין בגרון חנוק במסיבת העיתונאים. "לפני 26 שנה התחלתי לעשות משהו שחשבתי שיהיה התחביב שלי לחיים. פתאום היום, כשאני בן 34 וחצי, אני חושב איזה מזל היה לי שההורים שלי הקשיבו לילד בכיתה ג' שרק רצה לשחק כדורסל. היום, כשהפרק הכי משמעותי מסתיים, אני חושב על כל השמחות וההישגים. העולם שלנו, הספורטאים, מלא בעליות ובירידות. אני בטוח שכל מי שפורש אחרי 26 שנים במקצוע שואל את עצמו מה הוא היה עושה אחרת. אני יכול להגיד בלב שלם שלא הייתי מחליף רגע אחד במסע הזה".

 

הלפרין התייחס במסיבת העיתונאים גם לתפקיד החדש, שנתפר במיוחד בשבילו: "לא אעסוק עכשיו בקבלת ההחלטות ברמה המשמעותית. אהיה מעורב, אבל לא אקבל את ההחלטות. במה שעודד ירצה שאעזור לו, אשמח".

הלפרין גילה גם את הסיבה שבגללה החליט לפרוש: "ברגע שנפתח הקיץ היו הצעות על השולחן. בהתחלה חשבתי, התבשלתי עם זה, ואחרי הבדיקות שעשיתי וההתייעצויות עם הרופאים, החלטתי שזה מסוכן מדי להמשיך. אני סוחב פציעות רציניות שיכולות לפגוע בי עוד יותר. קיבלתי מצנח זהב מהפועל ירושלים, כדי להמשיך את המסע הזה יחד. מבחינה פיזית הגוף אמר מספיק, לא יכול יותר".

יותם הלפרין (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

יותם הלפרין (צילום: באדיבות הפועל ירושלים)

הלפרין, כאמור, יקבל את תפקיד המנהל הספורטיבי – שלא היה קיים עד היום בהפועל. הלפרין לא היה שותף בצורה משמעותית לתהליך בניית הקבוצה בקיץ הנוכחי, אבל החל מהשנה הבאה הוא יהיה מעורב יותר, ישותף בישיבות מקצועיות, יכוון וייעץ לשחקנים בקבוצה ויעסוק בשיווק ובגיוס כספים.

יום לפני הודעת הפרישה של הלפרין קיימה הפועל בלעדיו את אימון הפתיחה הראשון שלה. עד כה קיימו האדומים אימוני רשות בלבד עם הצוות המקצועי שכלל, מלבד המאמן עודד קטש, גם את עוזר המאמן יונתן אלון, והעוזר השני ראיין פאנון. לצוות הצטרף גם הסקאוט איתי שלח. כל שחקני הקבוצה נכחו באימון הפתיחה, מלבד הרכז ג'ייקובן בראון, שנחת ביום רביעי האחרון. "הסגל עמוק ונראה טוב. בקרוב יתחילו משחקי האימון ויתנו לנו יותר אינדיקציה", אומרים במועדון.

הסנטר ג'ו לואל אצ'ויל מתאמן כרגע עם הקבוצה בעקבות השעייתו של טיישון תומאס. לגבי האחרון, בהפועל מחכים לדיון בעניינו ולהחלטה אם יושעה לתקופה ארוכה – עניין שיכול להשפיע על שאלת שחרורו מהקבוצה. ליאור אליהו צפוי להתמנות לקפטן במקומו של יותם הלפרין.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר