ג'ייקובן בראון, עודד קטש, ליאור אליהו (צילומים: הפועל ירושלים האתר הרשמי, אורן בן-חקון, רמי שלוש)
ג'ייקובן בראון, עודד קטש, ליאור אליהו (צילומים: הפועל ירושלים האתר הרשמי, אורן בן-חקון, רמי שלוש)

אחרי ההפסד לאנטוורפן, הפועל מוכנה לפואנלברדה

הפועל ספגה ביום רביעי האחרון הפסד בכורה באירופה, תוך שהיא סופגת 101 נקודות. קטש: "הפסדנו את המשחק בהגנה"

פורסם בתאריך: 25.10.18 12:47

כדורסל מנצחים דרך ההגנה. במיוחד במשחקי חוץ באירופה. אלא שהפועל לא הפנימה כראוי את המסר הזה ביום רביעי האחרון, מה שהוביל להפסד הראשון של הפועל ירושלים בצ'מפיונס קאפ לאנטוורפן הבלגית.

השחקנים של עודד קטש קלעו אמנם 89 נקודות אבל ספגו 101, ועם סקור שכזה קשה עד בלתי אפשרי לנצח. בנקודה הזו בדיוק נגע המאמן בסיום המשחק כשאמר: "הפסדנו את המשחק בהגנה. כשמגיעים למשחק נגד קבוצה טובה כמו אנטוורפן, בטח במשחק חוץ, צריך לשחק הגנה טובה ולא עשינו את זה".



נקודה נוספת שפגעה בהפועל היתה המתיחה במפשעה של ג'ייקובן בראון, ששיחק סך הכל קצת יותר מ–4 דקות. אם מוסיפים לכך את היעדרו של יוגב אוחיון, שפצוע בקרסול, הרי שמקבלים סגל קצר של הפועל ירושלים בעמדת הגארד וזה בא לידי ביטוי.

״לא היינו טובים בהגנה, במיוחד בדקות הסיום", מוסיף ומנתח גורם בהפועל את ההפסד. "בנוסף, אחרי הפציעה של ג'ייקובן היינו קצרים בגארדים".

עם ההפסד הכואב הזה תגיע הפועל ירושלים ביום רביעי הקרוב, 31.10, למשחק חוץ נוסף, נגד פואנלבראדה הספרדית.

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקו)

עודד קטש (צילום: אורן בן-חקו)

עוד קודם להפסד לאנטוורפן ברביעי, הפועל ירושלים רשמה ניצחון קליל גם על נס ציונה, שבו המשיך ליאור אליהו ביכולת הטובה שלו מפתיחת העונה, כשקלע 10 נקודות וחילק שני אסיסטים, אבל הפתיע בעיקר עם 14 ריבאונדים – וכל זה ב-24 דקות. המספרים של הפורוורד מראים על שיפור מהעונה שעברה – 9.3 נקודות ו-7.7 ריב' ב-22.3 דקות השנה, לעומת 7.1 נקודות ב-20.3 דקות בעונה שעברה.

כידוע, אליהו מחזיק בחוזה גבוה מאוד המוערך ב-450 אלף דולר נטו ושיסתיים בסוף העונה – זכר להארכת החוזה לפני כשנתיים בתקופת אורי אלון, שרצה לשמור עליו לאחר שזכה להתעניינות מצד מכבי ת"א.

בקבוצה, יש לומר, לא ממש מופתעים מהקפטן החדש. "ידענו כבר בקיץ שליאור הולך לעשות עונה טובה", אומר גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". "זה נכון שהוא בשנה האחרונה של החוזה וזה אולי מדרבן אותו, אבל סרט הקפטן, ודברים נוספים, גורמים לליאור פשוט להיראות אחרת".

חלק מהשינוי שאותו עובר אליהו הוא חזרתו של מס' 8 לבת זוגתו אנסטסיה, לאחר מאבקים משפטיים בין השניים בעבר. השניים מגדלים כבר שני ילדים יחד. "המשפחה נותנת לו יציבות וכוח, ורואים את זה גם במגרש", מעיד מקורב לאליהו. "הוא התבגר מאוד, והוא מבין את האחריות שיש לו כקפטן הקבוצה ואת מעמדו, והוא נלחם הרבה יותר. לא סתם הוא שיפר את נושא הריבאונד בצורה משמעותית".

ליאור אליהו (צילום: רמי שלוש)

ליאור אליהו (צילום: רמי שלוש)

לחברו הקרוב של אליהו, יותם הלפרין, שפרש הקיץ, יש הסבר נוסף ליכולתו הטובה של הפורוורד – ששיחק היטב גם בשני המשחקים הראשונים בקמפיין האירופי: "יש סביבו חבורת שחקנים מאוד קבוצתית, שמתאימה לליאור. זה מקום טוב בשבילו, שמוציא ממנו יותר", אמר המנהל הספורטיבי בשיחה עם "ספורט כל העיר".

בתוך כך, יוגב אוחיון ממשיך לסבול מהקרסול הפגוע. הוא סובל למעשה מבעיה כרונית בקרסול, ונאלץ לטוס השבוע עד לקרואטיה כדי לקבל טיפול מיוחד – בתקווה שזה יפתור את הבעיה. אבל, גם בקבוצה שוברים את הראש ויודעים כי הרכז פציע מאוד, ונעדר לאורך השנה במשחקים רבים. "ביקרו אותנו על כך שאנחנו עם קו גארדים עמוס מדי והנה, המצב הזה מציל אותנו", אומר גורם במועדון. "ליוגב יש בעיה כרונית לא פשוטה, ונקווה שהטיפול יצליח".

 

הפועל, כאמור, שיחקה היטב בנס ציונה ובאופן כללי מגלה יכולת טובה מפתיחת העונה, אבל שקט מהיציעים אין – ונראה שההתעסקות של ראשי הקבוצה בנעשה מחוץ לפרקט לא פחותה מהתעסקותם במה שקורה על הפרקט.

לפני המשחק ביקשה נס ציונה לעשות טקס הוקרה לכבוד ראש עיריית נס ציונה, יוסי שבו, על תרומתו למועדון הצנוע. שבו ניסה להגיד כמה מילים, אך זכה להפרעות מצד אוהדי הפועל, שהחלו לשיר שירים בזמן דבריו – מה שגרם ליושב ראש נס ציונה, יניב מזרחי, להעלות למחרת פוסט כועס במיוחד שבו כתב, בין היתר: "היום התביישתי בכם, אוהדי הפועל ירושלים. עומד ראש עיר שתרם רבות לכדורסל, נפרד מהקהילה שלו לאחר 25 שנות פעילות, ואתם לא מסוגלים לתת לו שתי דקות שקט כדי לשאת דברי פרידה. תתייבשו לכם, אתם יכולים לדבר עד מחר על אהבה – איבדתם אותה איפשהו בדרך. מקווה בשבילכם שתמצאו אותה בחזרה ותלמדו לכבד את האחר".

מנכ"ל הפועל, גיא הראל, התקשר למחרת למזרחי והתנצל על התקרית, ואף דאג לשלוח שני נציגים מטעם אוהדי הפועל ללשכת ראש העיר עם פרחים, כדי להרגיע את הרוחות. בסביבת המועדון אומרים שלא לייחוס כי הם לא פוסלים את האפשרות שהתקרית היא ביטוי להמשך המאבק בין חלק מחברי ארגון 'בריגדה מלחה' לבין הראל, על מנת להביך אותו. המוחים אף תלו במשחק שלט שבו ביקשו מהמנכ"ל להתפטר.

"עשינו את הטקס מול הפועל ירושלים כי ידענו שהאוהדים שם יודעים לכבד טקסים, ובסך הכול רצינו שקט לשתי דקות, כדי שראש העיר יגיד משהו", מסביר מזרחי בשיחה עם "ספורט כל העיר". "גיא הראל דיבר איתי וליבנו את הדברים. רצינו להוקיר תודה לאדם שחשוב לנו, והוא רצה להגיד תודה בחזרה בספונטניות, ולכן כעסתי… שמעתי את הטענות שאסור לערבב פוליטיקה וספורט, אבל זו היתה בסך הכול מחווה, וחבל שזה יצא כך. ראש העיר לא ידע בדיוק איך לאכול את זה, כשהפריעו לו ככה. לפחות זה הסתיים יפה, וזה מאחורינו. הוא התרגש לארח אצלו בלשכה את האוהדים שבאו להתנצל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר