יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)
יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

הלפרין: "לפעמים רץ לי בראש, למה אני לא משחק"

יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל, מנסה להסתגל למעמד החדש כאיש הנהלה: "אני אומנם באותו המקום: ארנה, הפועל - אבל במקום אחר"

פורסם בתאריך: 18.10.18 12:28

חלפו להם כמעט חודשיים ימים מאז הודיע יותם הלפרין על פרישה רשמית מכדורסל, ובמוצ"ש האחרון הפועל ירושלים ערכה לכבודו טקס פרישה לפני משחק הבית הראשון העונה נגד מכבי ראשון לציון, שהסתיים כזכור בניצחון קליל של האדומים. הלפרין, בן 34, מונה מאז למנהל הספורטיבי, תפקיד חדש בקבוצה שהוגדר במיוחד עבורו, ובשיחה עם "ספורט כל העיר" הוא מתייחס לטקס המרגש שנערך לכבודו: "אין לי כבר מילים להגיד על הפועל ירושלים, ועל מה שהם עשו בשבילי מאז ההחלטה לפרוש. הם עושים את המקסימום האפשרי עבורי כשחקן שהיה חלק מהקבוצה בשנים האחרונות, וזה לא מובן מאליו. טקסים כאלה הם תמיד מרגשים, זה מסמן את סיומה של תקופה שהיו מעורבים בה המון רגשות".



הקפטן לשעבר מסכם בחיוך את מה שעבר עליו בחודשיים האחרונים: "האמת? באיזשהו מקום אני שמח שכל הטקסים האלה נגמרו".

איך זה מרגיש כרגע לראות את המשחקים מהצד?
"כבר עברו, כולל משחקי אימון, בערך 15 משחקים, אז אני חושב שאני כבר די בתוך זה. ועדיין, מוזר לי לעלות על המגרש ולא לשחק. אני יכול להגיד שלפעמים רץ לי בראש 'יא-אללה, למה אני לא משחק', אבל ככל שיעבור הזמן זה ילך ויפחת. בגדול, זה לא משהו שמתרגלים אליו כל כך מהר".

אז כן מדגדג לך לחזור למגרש?
"ודאי. זה עדיין מאוד טרי ומתחשק לי לעלות למגרש, בטח באווירה שהיתה נגד מכבי ראשל"צ. האווירה הזאת זה אחד הדברים שזכורים לי מהקהל של הפועל ירושלים. בשורה התחתונה אני אומנם באותו המקום: בארנה, בהפועל – אבל אני במקום אחר".

תרחיב קצת על התפקיד החדש.
"עיקר העבודה היא עם צוות המאמנים ועם גיא כמובן: לדבר, להתייעץ, להעלות מחשבות בנושאים שונים. במהלך עונה יש המון דברים שקורים בקבוצה, ואני אהיה חלק מאותם דיונים. השבוע למשל הלכתי לראות את קבוצת הנוער של המועדון. יש גם ענייני קהילה שונים שאני מעורב בהם. אגע בכל דבר שבאותה תקופה יצטרכו אותי הכי הרבה, אבל בעיקרון אעבוד הרבה עם הקבוצה הבוגרת ואהיה חלק מהתהליכים השונים שיש בקבוצה".

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

יותם הלפרין (צילום: ניר קידר)

איך היחסים עם עודד קטש?
"אני מכיר את עודד שנים רבות, עוד לפני שהגעתי להפועל. אני מתחבר מאוד לצורת החשיבה שלו, ויהיה לנו קל להתנהל יחד. אבל כמו בכל קבוצה, יש צוות מקצועי ומנהל מקצועי, ולא הכל תמיד ילך חלק. יהיו דעות לכאן ולכאן. בצד המקצועי עודד, כמובן, הוא האחראי ואני לא נכנס למקום הזה שלו".

איך התרשמותך המקצועית מהקבוצה עד עכשיו?
"זה נראה שמתחיל להתחבר לנו לאט-לאט. אנחנו עדיין לא משחקים כדורסל 40 דקות באותה רמה ובצורה מושלמת, אבל לפעמים זה לא קורה וייקח זמן עד שדברים יגיעו לכדורסל טוב באופן רציף. הדבר הכי משמעותי שאני יכול להצביע עליו זה האופי של השחקנים. יש לנו שחקנים רעבים, ממושמעים, שאוהבים להתאמן וזה הדבר הבסיסי והכי חשוב. משם אפשר להתקדם הלאה ולהשתפר".

 

 

חיוכים רבים נרשמו בסיום המשחק מול לייטקבליס במסדרונות הארנה, עת הפועל הגיעה למאזן של 0:4 בכל המסגרות. גם האופטימיים בצד האדום לא חשבו שהעונה תיפתח כל כך טוב.

הפועל רשמה את ניצחונה השני בצ'מפיונס קאפ, ולמרות מחצית ראשונה מגומגמת, בחצי השני היא הזכירה את ההתפוצצות על מכבי ראשון לציון במוצ"ש האחרון. "אנחנו נראים טוב וזה הרבה בעיקר בגלל האנרגיות", אומר גורם בהפועל, ומסביר: "יש כאן קבוצה רעבה ושחקנים שרוצים מאוד להיות במועדון, וזה נראה על המגרש – בניגוד גמור לשנה שעברה, אז הקבוצה היתה שבעה יותר, עמוסת בעיות ולא מחוברת. יש כאן חבורה אחרת של שחקנים, שכיף לראות אותם נותנים הכול".

המאמן עודד קטש מיישר קו עם הדעה הרווחת במועדון: "אני מרוצה מהרוח של הקבוצה, מהמחויבות, מהחבורה שיש פה ומהביחד – זה הנכס הכי גדול שיש לנו".

עודד קטש (צילום: ניר קידר)

מרוצה מהרוח – קטש (צילום: ניר קידר)

אמארה סטודמאייר, שערך בכורה בארנה העונה, שיחק 18 דקות ועזר לאודמים להשיג יתרון בריבאונד כשקטף עשרה כדורים חוזרים. הוא הוסיף גם שתי חסימות והלהיב את הקהל, בעיקר הודות להקרבה בהגנה, בעוד ג'יימס פלדיין ותמיר בלאט משמשים כמוציאים העיקריים לפועל, וממשיכים להיות השחקנים המובילים של קטש.

אך למרות הניצחון, לא הכול שקט ו-ורוד אצל האדומים. כמה אוהדים, חברי ארגון 'בריגדה מלחה', הניפו במשחק שלט נגד המנכ"ל גיא הראל, שבו נכתב 'גיא הרעל הביתה'. אותה חבורת אוהדים מצומצמת אף קיללה את המנכ"ל במשחק מול ראשל"צ – ולא בפעם הראשונה. בין הצדדים יש מתיחות כבר תקופה ארוכה, זכר לפרשיות השונות בשנתיים האחרונות, כולל פרשת יוגב אוחיון שהשאירה צלקות רבות. "זה רק חלק קטן מהברגידה, ולא כל הקהל נגדו. זה מקרה נקודתי", מציין גורם בהפועל בשיחה עם "ספורט כל העיר". במועדון אף שקלו לשלול את המנויים של אותם אוהדים אם ימשיכו בקללות כלפי הראל.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר