שחר יאורי וסמ"ר עמית יאורי ז"ל (צילום: המשפחה)
שחר יאורי וסמ"ר עמית יאורי ז"ל (צילום: המשפחה)

"ואז ראינו את צוות קצין העיר. באותו רגע הכול חשך"

לרגל יום הזיכרון, מספר שחר יאורי, אביו של סמ"ר עמית יאורי ז"ל, בוגר הגימנסיה שגדל במרכז העיר ונהרג במבצע צוק איתן: "עמית אצלנו כל הזמן בלב"

פורסם בתאריך: 30.4.17 13:02

"עמית אהב מאוד את ירושלים. הוא גדל במרכז העיר, למד בגימנסיה העברית והיה ספורטאי מצטיין, אבל התחום האהוב עליו ביותר היה ריצת ניווט", מספר לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, שחר יאורי, אביו של סמ"ר עמית יאורי ז"ל, בן 21 במותו, שנפל במבצע צוק איתן. "עמית היה טיפוס מיוחד. השקט שלו היה אחד מהמאפיינים המיוחדים, אבל כשהיה צורך להוציא את המנהיג שבו, הוא עשה זאת ובגדול".

 

סמ"ר עמית יאורי ז"ל (צילום: המשפחה)

סמ"ר עמית יאורי ז"ל (צילום: המשפחה)

סמ"ר עמית יאורי ז"ל נהרג במבצע צוק איתן ב־25.7.14 בהיתקלות עם מחבלים. "לאורך המבצע לא הייתי שקט", משחזר שחר, "משהו לא הרגיש לי נכון, וחששתי שהנורא מכל יגיע. ביום שישי בחדשות הערב הודיעו על היתקלות של חיל ההנדסה. אשתי עינת ז"ל שאלה אותי אם לדעתי זה עמית, אבל לא חשדתי בכך, והחלטנו לצאת כדי להפיג את המתח. הספקנו רק לרדת למטה ואז ראינו את צוות קצין העיר. באותו רגע הכול חשך.

"עברו שלוש שנים מאז, ונשארנו משפחה של שלוש נפשות", אומר שחר. "עינת אשתי חלתה בסרטן ותוך חודשיים מגילוי המחלה נפטרה. שני אחיו של עמית ואני, מעצם הטרגדיה, תומכים ומאוחדים יותר. החלטנו שאנחנו בוחרים בחיים ולמרות הצער מאפשרים לכל אחד לחיות את חייו.

 

שחר יאורי (צילום: פרטי)

שחר יאורי (צילום: פרטי)

"אירועי ההנצחה שאנו עורכים הם בשביל לתת לקהילה", מדגיש שחר, "אני חושב שכך כל המשפחות מרגישות, אנחנו לא צריכים את יום הזיכרון, עמית אצלנו כל הזמן בלב והפעילויות הן כדי להעביר את הדרך וההתמודדות של עמית בדרכו המיוחדת, זו הסיבה שבנינו שביל ישראל לאופניים בערבה, עוד יצרנו תחנות של לקיחת ספרים בשביל ישראל והחזרתם בתחנות אחרות. בנוסף אנו עורכים כל שנה יום הולדת לעמית שבמסגרתו ישנו מרוץ מהר הרצל ועד לגימנסיה, בשנה שעברה הכפלנו את מספר המשתתפים ואנו מקווים להמשיך במסורת זו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר