בניין הכוכב ברמת שרת (צילום: Ranbar )
בניין הכוכב ברמת שרת (צילום: Ranbar )

סערה בוועדה המקומית בעיריית ירושלים | אושרה הקמת כולל בלב רמת שרת: "אצבע בעין"

למרות התנגדות המינהל הקהילתי והתושבים: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית להקמת כולל בלב רמת שרת - סמוך לבניין הכוכב. חבר הוועדה עופר ברקוביץ: "רמת שרת - זו שכונה חילונית בעיקרה; אם צריך לבנות כוללים שיבנו במקומות אחרים". בעירייה מבהירים כי מדובר ב"חדר לימוד" ומסרו בתגובה: "לא יקום כולל, מדובר בהסתה מכוונת של בעלי אינטרס מהאופוזיציה"

פורסם בתאריך: 5.2.19 15:25

סערה בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בעיריית ירושלים: לפני שעה קלה אישרה הוועדה תוכנית להקמת כולל בלב שכונת רמת שרת. מדובר באישור תב"ע (תוכנית בניין עיר) להרחבת בית הכנסת שפועל במקום בכ-700 מ"ר. ממסמך שהגיע לידי "כל העיר" נכתב כי מדובר ב"תוספת לקומה השנייה ובניית קומה שלישית לבית הכנסת זכות אבות ברחוב פרץ ברנשטין 3 רמת שרת". בהמשך נכתב כי התוכנית תשמש ל"חדר לימוד" ול"אולם קידוש".

יש לציין כי בעיריית ירושלים מבהירים כי לא יהיה מדובר ב"כולל" אלא ב"חדר לימוד", שבו יוצבו ספרי לימוד לאנשים שירצו ללמוד בחברותא. יש לציין כי המתחם יפעל סמוך לבניין הכוכב בשכונה, שרוב תושביה הם חילונים. לתוכנית התנגדו מינהל קהילתי "יובלים" וקבוצת תושבים.

עוד באותו מסמך מופיעה החלטה של הוועדה מיום 18.3.18, שבה נכתב בבירור כי "לא יותר שימוש למטרות 'כולל' או בית מדרש". מנגד, בהחלטה שהתקבלה היום בוועדה נכתב, כאמור, כי הרחבת הבנייה תשמש בין השאר ל"חדר לימוד".


– על הכוונת של החרדים: מתחם ורבורג
– הסערה הבאה? פתיחת wework בשבת
– דעה | הקרקס הפוליטי נדד ממתחם התחנה לשוק: מופע ראווה חרדי וחילוני


"זהו אצבע בעין לתושבי רמת שרת", כך אומר ל"כל העיר" יו"ר האופוזיציה חבר המועצה עופר ברקוביץ (התעוררות) שהצביע נגד התוכנית להקמת הכולל, "זו תוכנית שלא חייבים להוציא אותה לפועל דווקא בשכונת רמת שרת. חוץ מנציגי התעוררות בוועדה – אני וימית יואלי-אלה, כולם הצביעו בעד התוכנית", טוען ברקוביץ, "יש כאן הפקרה של חברי המועצה הפלורליסטיים בקואליציה, הם פשוט מפקירים את ועדת התכנון והבנייה".




עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)


ברקוביץ מוסיף ואומר כי "זו הסיבה שהתעוררות התעקשה במשא ומתן הקואליציוני מול ליאון להיות אחראית על השכונות הלא חרדיות בירושלים בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה. זו הוועדה שהתעוררות היתה אמורה לנהל אותה. רמת שרת – זו שכונה חילונית בעיקרה. צריך לשמור על ירושלים כולה, זה לא ניסיון לריב עם אף אחד, אבל לאשר כולל במרכז רמת שרת – זה לא מה שצריך לעשות. אם צריך לבנות כוללים, שיבנו במקומות אחרים, לא בלב רמת שרת".

מנגד, חבר הקואליציה יוסי חביליו (מצילים את ירושלים), שאינו חבר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, מבהיר כי "התוכנית היא תוכנית בסמכות הוועדה המחוזית, ולכן החלטת הוועדה המקומית היא רק המלצה. לצערי, אני לא חבר בוועדה המקומית, אבל אני מתנגד לתוכנית שעלולה לפגוע באופי השכונה. אני מתכוון להגיע לוועדה המחוזית ולהתנגד לתוכנית, וכן לפנות לראש העיר משה ליאון בעניין".

בנוסף, חברת הקואליציה ד"ר לורה ורטון (מרצ) הודפת את דבריו של ברקוביץ ומבהירה כי היא הצביעה נגד התוכנית להקמת הכולל ברמת שרת: "דרשתי להביע התנגדות לתכנית – אין הצדקה להרחיב בית הכנסת, לא ב-700 מ"ר ולא בשבעה מ"ר. צורכי הציבור ברמת שרת הם שונים לגמרי – חסרים גנים לציבור החילוני, וחסרים מבני ציבור בכלל. בית הכנסת ישמש בעיקר לתושבי בית וגן. יש כרסום בשטחי רמת השרת בכל פרמטר עם השכונה השכנה – לא סתם בית המשפט קיבל את העתירה של מרצ נגד הקצאות אחרות בגבול בין השכונות. המינהל הקהילתי הגיש התנגדות מפורטת לוועדה. דרישתי השנייה היתה לשמוע את המתנגדים לרבות נציגי המינהל. לצערי, הוועדה דחתה גם את ההתנגדות וגם את הבקשה לשמוע את ההתנגדות ולא להסתפק בנייר שהוגש. אני מקווה שאפשר יהיה לבלום את התוכנית בוועדה המחוזית, כי כיום העירייה גם פוגעת בתושבים עם קידום התכנית וגם מפקירה אותם בחוסר אכיפה ברעש, חניה וניצול המקום בניגוד למה שאושר. תוכנית זו היא אצבע בעין של תושבי רמת שרת ואמשיך לעשות כל מה שאפשר לדאוג לתושבים ולהיאבק נגד תכניות כגון אלו שמציקות במקום לשרת את הציבור הרלוונטי, שחי סמוך למקום".

בעיריית ירושלים מדגישים כי מדובר ב"חדר לימוד", ולא בכולל. סגן ראש העיר אלישע פלג (ליכוד), חבר בוועדה המקומית, מוסר ל"כל העיר": "זה לא כולל, זה חדר לימוד. במקום אושרה תוספת בנייה לרווחת המתפללים, המאפשרת לימודי קודש לתושבי השכונה המעוניינים בכך. התייחסות ברקוביץ הינה ניסיון להסתה פרועה ושיסוי מגזרים שונים בשכונה זה בזה במקום להביא לאחדות ופתרון צרכי כל התושבים במקום".

מהעירייה נמסר בתגובה: "לא יקום כולל, מדובר בהסתה מכוונת של בעלי אינטרס מהאופוזיציה. התוכנית היא תוספת של 700 מטר בבית כנסת אשר קיים ומתפקד מזה שנים".


לורה ורטון ל"כל העיר": "אם עיריית ירושלים תפעל נגד מקומות הבילוי שפועלים בשבת – אפרוש מהקואליציה"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. מישהו

    אנטישמים חולניים עופו לנו מהמדינה עם השנאת חינם שלכם ליהדות יא יהודונים צבועים

  2. היה צפוי

    הם לא חיכו הרבה זמן,ראש העיר שנבחר ונשען על החרדים,והקולאיציה החרדית שמקיפה אותו,
    החושך והדורסנות ירדו על העיר.
    עכשיו שיבינו אלו שלא יצאו להצביע,וגילו אדישות מה צפוי להם בעיר,
    בכל מקום הם ידרסו וידחקו את שאר האוכלוסיה שאינה נמנית על החרדים,
    אם אתם חושבים שאפשר לחיות בשכנות לחרדים בהרמוניה ובשקט,כדאי שתחשבו שוב,
    תבדקו למה בכל שכונה שחרדים נכנסים אליה,חילונים בורחים לאחר מספר שנים מהשכונה!

  3. אחת

    ברור שברקוביץ והשניה ממרץ לא באמת מכירים את השכונה. בית הכנסת הזה ותיק למדי, והמתפללים בו גרים ברמת שרת ולא בבית וגן.
    בכלל, אופי השכונה לא כזה חילוני ישנם מסורתיים ודתיים לאומיים רבים.
    אין פה שום אצבע בעין, ביה"כ כבר קיים וההרחבה לא פוגעת באף אחד.

  4. הדודה מאמריקה

    זו תכנית בסמכות וועדה מחוזית. ההחלטה הסופית היא של הוועדה המחוזית ולא של הוועדה המקומית. כדאי לחכות.

  5. Juliìa

    לכל החילונים שהתעצלו ללכת לבחור והפקירו את העיר בידי חרדים שמצפצפים על טובת העיר – מה בדיוק חשבתם??

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר