הצפיפות ברכבת הקלה (צילום: דניאל מלול)
הצפיפות ברכבת הקלה (צילום: דניאל מלול)

בעקבות הצפיפות ברכבת הקלה: סיטיפס מוסיפה חמש רכבות ביום

האם נמצא הרעיון שיפתור את בעיית הצפיפות ברכבת הקלה בירושלים - סיטיפס החלה בפיילוט שבו יופעלו חמש רכבות נוספות בכל יום מתחנת הר הרצל ועד תחנת גבעת המיבתר

פורסם בתאריך: 20.5.19 13:32

בעקבות התלונות על הצפיפות הקיצונית ברכבת הקלה – בסיטיפס החלו השבוע בפיילוט, במסגרתו יופעלו חמש רכבות נוספות בכל יום, בשעות הערב, מתחנת הר הרצל ועד תחנת גבעת המבתר. "מדובר ביוזמה חדשה של סיטיפס, לאפשר לנוסעים לנסוע ברכבות שסיימו את השירות בתחנת הר הרצל ואמורות לחזור ריקות למרכז התפעול", מציינים בסיטיפס ומסבירים כי "באותן רכבות אשר מבצעות שירות זה, יופיע בחזית הרכבת הכיתוב גבעת המיבתר, וכי תישמע כריזה המודיעה כי מדובר בתחנה סופית".

למעשה, נוסעים שירצו לנסוע לתחנות בשכונות שועפאט, בית חנינא ופסגת זאב, יכולים להמתין בתחנה לרכבת הבאה אחריה שתגיע עד קצה הקו – תחנת חיל האוויר, או להיכנס לרכבת זו, לצאת בתחנת גבעת המיבתר ולהחליפה עם אותו כרטיס ברכבת הבאה שתגיע לתחנה ותיסע עד תחנת חיל האויר – קצה הקו.

זמני יציאת הרכבות הנוספות מתחנת הר הרצל: 18:13, 18:32, 18:51, 20:15, 20:44.



כפי שפורסם לפני חודשיים ב"כל העיר" – פעילותה של הרכבת הקלה בירושלים עמדה במרכזו של דוח חמור של מבקר המדינה, שעסק רק במשבר התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. פרק שלם בדוח מוקדש לרכבת הקלה בירושלים, שמופעלת על ידי הזכיינית סיטיפס. מהדוח עלו בין השאר ליקויים בהם זמן הנסיעה של הרכבת הקלה חורג מהקבוע בהסכם הזיכיון של חברת סיטיפס והיעדר בקרה על הצפיפות ברכבת הקלה, בעיקר בשעות השיא.

זאת ועוד, לפני כחודש החליטה סיטיפס כי היא תפסיק להפעיל את הרכבת הקלה בירושלים. סיטיפס הודיעה למשרד האוצר כי היא פורשת מהמכרז להפעלת הקו החדש בירושלים (הקו הירוק) ומהמשך הפעלת הקו הקיים – הקו האדום, שפועל בירושלים מאז 2011.


תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה ואוטובוס (צילום: אמיל סלמן)

תחנת הר הרצל, הרכבת הקלה (צילום: אמיל סלמן)


כפי שפורסם ב"כל העיר" הסיבה שבגינה סיטיפס פורשת מהמכרז להפעלת הקו החדש והקו הקיים בירושלים הוא אי כדאיות כלכלית. לטענת גורמים בכירים בסיטיפס – המדינה הטילה קנסות לא סבירים על סיטיפס בעת שהרכבת לא פעלה בגין הפגנות חרדים, ששיבשו את פעילות הרכבת, ואירועים ביטחוניים שמתרחשים מעת מעת בירושלים. בעלי המניות בקבוצת סיטיפס החליטו כי הפעלת הקו הקיים והתמודדות במכרז על הפעלת קו נוסף בירושלים אינה משתלמת כלכלית.

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים מסר: "מדובר ביוזמה של סיטיפס למען שידרוג השירות לנוסעי הרכבת הקלה במסגרתו נבצע פיילוט המאפשר נסיעות נוספות בשעות הערב, ברכבות שעד כה על פי תכנית ההפעלה של המדינה, היו חוזרות ריקות למרכז התפעול. אנו פועלים כל העת במטרה לתת שירות טוב ויעיל לכלל הנוסעים ולציבור בירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יודע דבר

    במקום להלל את עצמם מוטב שיתביישו שלא עשו את זה עד עכשיו: מה ההיגיון שרכבות ייסעו ריקות מהר הרצל לדיפו? כנראה שהסבסוד מאפשר להם להרוויח בלי לנסות למקסם את כמות הנוסעים ברכבת…

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יש לי פיתרון יותר טוב – לבטל את הראש והזנב שמתחברים אחד לשני ולהשתמש ברכבת של קרון אחד שיהיה באורך של שתי קרונות.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חברה ארורה. הכי מצחיק הסוכה המתנדנדת ברוח שהם מקימים למתפללים בחג סוכות. איזה זכין עלוב הם. מחכה שהם יעופו כבר מכאן

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר