גניבת בתי נרות (צילום: פרטי)
בית הקברות בסנהדריה, השבוע (צילום: פרטי)

תלונות בחברה קדישא: מכת גניבות בבית הקברות בסנהדריה

עשרות מתקנים להדלקת נרות במצבות נגנבו באחרונה מבית הקברות סנהדריה; גורם בחברה קדישא אומר ל"כל העיר": "מרגיש לנו שהמשטרה מטייחת"

פורסם בתאריך: 17.6.19 07:45

עשרות מתקנים להדלקת נרות נגנבו ממצבות בבית הקברות בשכונת סנהדריה בצפון ירושלים. בשבועות האחרונים התלוננו משפחות רבות בחברה קדישא כי בית הנרות – המתקן שמשמש להדלקת נרות נשמה נגנב. בעקבות התלונות הגבירו בחברה קדישא את הסיורים בבית הקברות.

בשבוע שעבר נראה צעיר מסתובב באופן חשוד בבית הקברות. המשטרה הוזעקה למקום ועצרה אותו יחד עם חשודים נוספים. אולם, החשודים שעוכבו לחקירה שוחררו השבוע בתנאים מגבילים. כך או כך, במשטרת ירושלים נפתחה חקירה.

בבית הקברות בסנהדריה מצויים בין השאר קברים מתקופת בית שני, וכן קברי משוררים, אנשי רוח, שופטים ומנהיגי קהילות.



בשיחה עם "כל העיר" מספרים בחברה קדישא קהילת ירושלים כי "במהלך החודש-חודשיים האחרונים התחילו להגיע תלונות על גניבת מתקנים להדלקת נרות בבית הקברות בשכונת סנהדריה. המקום בדרך כלל סגור ויחסית קטן, כשבדרך כלל לא היו פה מקרי גניבות של דברים כאלה. בתקופה האחרונה התחלנו לקבל פניות מצד עוד ועוד משפחות שעולים לאזכרה שהמתקנים בקברי יקירהם נעלמים.


גניבת בתי נרות (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


"החלטנו להגביר את הסיורים במקום ולערוך יותר סריקות, עם הזמן התעורר לנו חשד על אדם שהסתובב במקום בצורה מחשידה, אבל מכיוון שלא היה לנו הוכחות אז לא התקדמנו עם זה".

גורם בחברה קדישא מציין כי "ביום רביעי שעבר בבוקר אחד השכנים שמתגורר סמוך לבית הקברות התקשר אלי ואמר לי שהוא רואה בחור שמסתובב באופן חשוד. הוא מסר לי את התיאור החיצוני שלו. בתוך דקות הקפצתי לשם חבר'ה שיבדקו מה הוא עושה שם. לאחר דין ודברים הבנו שהם גנבו כמויות של בתי נרות. הזעקנו את המשטרה למקום שעיכבו אותם".



בסריקה נוספת שערכו צוות החברה קדישא נמצוא שקים נוספים שמכילים מתקנים להדלקת נרות. "מרגיש לנו שהמשטרה מטייחת את זה", טוען ואומר הגורם ל"כל העיר", "נראה שזה סיפור שלא מעניין אף אחד, אבל למשפחות זה משנה. אנחנו חוששים כי היעדר ההרתעה תביא לגניבות נוספות".


גניבת בתי נרות (צילום: פרטי)

שקים של בתי נרות (צילום: פרטי)


ממשטרת ירושלים נמסר: "בעקבות דיווח שהתקבל במשטרה אודות חשד לגניבה, הגיעו למקום שוטרים שאיתרו את החשודים במעשה ועיכבו אותם לחקירה. מטבע הדברים, בשל החקירה שעודנה מתנהלת בעניינם של החשודים, אנו לא יכולים לפרט מעבר לאמור בשלב זה, אולם נציין כי החשודים שוחררו לאחר חקירה בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך לחקור במקצועיות כל עבירת גניבה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פיני

    גם בגבעת שאול גונבים את בתי הנרות וכן חלקים מהמצבה , כל מה שאפשר לפרק

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר