בית ספר בויאר, מתחם עמק היובל בקרית היובל (צילום: רלי כהן, הדמיה: משרד קרלוס פרוס אדרכלים)
בית ספר בויאר, מתחם עמק היובל בקרית היובל (צילום: רלי כהן, הדמיה: משרד קרלוס פרוס אדרכלים)

תיכון בויאר פנה לבית המשפט: תוכנית הבנייה פולשת לשטח בית הספר

תיכון בויאר הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה וכנגד חברת הנדל"ן, שמקימה בקרית היובל את פרויקט הבנייה "עמק היובל", בטענה כי התוכנית פולשת לשטחו

פורסם בתאריך: 17.6.19 20:51

בתיכון בויאר בירושלים טוענים כי תוכנית הנדל"ן שנבנית סמוך לבית הספר פולשת לשטחה – מדובר בפרויקט ההתחדשות העירונית "עמק היובל", שבקרית היובל.

"האגודה לקידום החינוך", שמפעילה את תיכון בויאר בבית וגן, טוענת כי בתוכנית "עמק היובל" שאושרה במרץ האחרון, חלה טעות תכנונית חמורה, שתגרום לכך שהפרויקט יחדור בכמה מטרים לתוך שטח המוסד החינוכי, באופן שיפגע מהותית בהתנהלות היום יומית של בית הספר ופנימיית בויאר.



בהמשך לטענות, האגודה לקידום החינוך – שמפעילה את בית הספר ואת הפנימייה, שבמסגרתם לומדים כאלף תלמידים בכיתות ז'-י"ב – הגישה עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, כנגד עיריית ירושלים וכנגד קרסו נדל"ן – קדמת היובל.


פרויקט הפינוי בינוי בקרית היובל - רחוב זנגוויל פינת תורה ועבודה (הדמיה: פרוס אדריכלים)

פרויקט הפינוי בינוי בקרית היובל – רחוב זנגוויל פינת תורה ועבודה (הדמיה: פרוס אדריכלים)


בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין דרור גדרון ורן יעקב קינן, טוענת האגודה בשם בויאר כי התוכנית להתחדשות עירונית "עמק היובל" – תכנית פינוי-בינוי בשכונת קרית היובל שאושרה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, פוגעת בשטחה ופולשת אליה בעשרות מטרים.

בעתירה נטען כי שטח המחלוקת הינו בגבול של התוכנית עם בית הספר בויאר. בתיכון מדגישים כי הם לא מתנגדים לתוכנית עצמה, אלא "לחדירת התוכנית לשטח בית הספר, תוך פגיעה קשה ביכולתה לנהל את בית הספר והפנימייה, ועל יסוד מה שנראה כטעות פשוטה בסימון גבול התוכנית, וטעויות בתכנון".



בעתירה נטען כי למרות שבפני הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה הוצבו שתי תוכנות מדידה סותרות, היא "קיבלה החלטה בלתי סבירה להעדיף מדידה אחת על פני השנייה, ללא כל נימוק מדוע תוכנית חדשה זו ולא התוכנית שאושרה לרישום היא המתארת נכונה את המצב הקיים".


תיכון בויאר (צילום: רלי כהן)

תיכון בויאר (צילום: רלי כהן)


בעתירה נטען כי עולה החשש לקרבת יתר בין מגוריהם של תלמידי הפנימייה בבויאר לבין חלונות של מבנה ציבורי שעתיד להיבנות סמוך לבית הספר, במסגרת פרויקט הנדל"ן, "פגיעה שעשויה להיווצר בפרטיותם של התלמידים", כך נכתב בעתירה. בויאר מבקש מבית המשפט להורות כי קו הבניין הקדמי (המזרחי) של מבנה הציבור ייקבע במרחק שלא יפחת משלושה מטרים לפחות.

כפי שפורסם ב"כל העיר", פרויקט "עמק היובל" נבנה ברחוב זנגוויל 7-5, במסגרתו ייהרסו שני בניינים שבהם 60 יחידות דיור ובמקומם יוקמו 216 יחידות דיור בארבעה בניינים בני 9 קומות ומגדל בן 24 קומות.



מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לפניית "כל העיר": "העתירה התקבלה ונמצאת בבדיקה באגף היועץ המשפטי בעיריית ירושלים".

"כל העיר" פנה גם לקרסו נדל"ן ולוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה – התגובות יפורסמו כשיתקבלו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר