רמות (צילום אוריה תדמור)
רמות (צילום אוריה תדמור)

התוכנית להקמת השכונה החדשה סמוך לרמות: בסיעות החרדיות מברכים

תוכנית להקמת שכונה חדשה עם כ-2,000 דירות סמוך לרמות מקודמת בעיריית ירושלים. המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס) אומר ל"כל העיר": "ראש העיר הנוכחי גם מחויב לציבור שתמך בו וגם נוהג לפי קווי היסוד של צדק חלוקתי"

פורסם בתאריך: 30.7.19 14:44

תוכנית להקמת שכונה חדשה סמוך לשכונת רמות בצפון העיר מקודמת בעיריית ירושלים. מדובר בבנייה של כ-2,000 דירות בשטח הממוקם צפון-מזרח לרמות.

ל"כל העיר" נודע כי ככל הנראה הדירות יהיו מיועדות לציבור החרדי. "מכיוון ששטח השכונה החדשה צמוד לחלק החרדי של רמות, הסיכוי שהיא תהיה חרדית עולה", אומר גורם בכיר בסיעות החרדיות בעירייה, "צריך לזכור שהחרדים קונים דירות בזול ובשכונות זולות". יחד עם זאת, הגורם הבכיר מוסיף ואומר כי "כעיקרון השכונה מיועדת לכלל תושבי ירושלים, כל שכונה בעיר צריכה להיות מיועדת לכל האוכלוסיות. כשאנחנו מתכננים אנחנו לא יודעים מי יגור שם בעוד 10 שנים, ולכן כשמתכננים שכונה חדשה צריך לתכנן גם את השפ"פים ושטחי הציבור, להשאיר אופציה להתרחבות".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


המשנה לראש העיר חיים כהן (ש"ס) מוסר היום, שלישי, ל"כל העיר": "אני מברך את ראש עיריית ירושלים וחברי הוועדה המקומית שפעלו ביחד לקדם ולהביא בשורה לציבור החרדי בפרט ולציבור הכללי בכלל, מה שמנחה את ראש עיריית ירושלים משה ליאון אילו אותם קווי יסוד של ראש העיר הקודם ניר ברקת האחד, מחויב לציבור שתמך בו ועל בסיס זה בניגוד לקודם הוא מקדם את האוכלוסייה הזו, ודבר שני צדק חלוקתי, אצל ראש העיר הקודם, קו היסוד הראשוני גבר על היסוד השני של צדק חלוקתי, ראש העיר הנוכחי פועל בשני המישורים, גם מחויב לציבור שתמך בו וגם נוהג לפי קווי היסוד של צדק חלוקתי".


חיים כהן (צילום: יעקב כהן)

חיים כהן (צילום: יעקב כהן)


ראש העיר משה ליאון אומר על קידום התוכנית: "ירושלים מתפתחת וגדלה ואיתה צרכי הציבור. הדבר מאתגר אותנו כעירייה ומביא לחשיבה אסטרטגית ויצירתית שתיתן מענה לצרכי התושבים ותביא פתרונות לביקוש ולהתפתחות העיר. התוכנית לשכונת רמות היא חלק מתהליך כזה".



גם יו"ר האופוזיציה עופר ברקוביץ (התעוררות) מברך על התוכנית החדשה: "ההרחבה של שכונת רמות חשובה לעיר, יש לבנות לכל המגזרים בירושלים. הצעתי בעבר לראש העיר להתחיל בתהליך של תכנון שכונה נוספת לציבור החרדי, ובכך להפחית את הלחץ במבני ציבור ודיור בשכונות המעורבות. רק אם כל המגזרים בירושלים ירוויחו, ירושלים תישאר ירושלים".

מנגד, חברת הקואליציה לורה ורטון (מרצ) אומרת ל"כל העיר": "טוב שבונים בעיר וטוב שבונים לציבור החרדי, שבגלל המצוקה עוזב את העיר או עובר לגור בשכונות חופשיות, בהן הבדלנות שלהם גורם לחיכוכים ובעיות. אבל כולם סובלים ממצוקת הדיור, לא רק החרדים. בעוד שעופר ברקוביץ מן האופוזיציה מברך על כך ש'בונים לכל המגזרים', האמת העצובה היא שלא כך המצב. עבור הציבור הכי גדול בעיר, הציבור הערבי, לא נבנתה אף שכונה מאז 1967. נהפוכו, מצמצמים ומפקיעים אדמות מהשכונות הערביות ללא חרף. הפקיעו אדמות מצור באהר כדי לבנות את הר חומה, שכונה חדשה לגמרי, בעוד בצור באהר עצמה הרסו רק לפני שבוע 72 דירות שנבנו כחוק. חבל שבעיר הצדק מתרחבות העוולות. צריך לבנות לכולם".

את התכנית עורכת אדריכלית עדי אסיף ומנהל הפרויקט הוא רן אוהב ציון ממשרד אהוד תייר – ניהול והנדסה בע"מ. "התכנית תאפשר תוספת משמעותית של יחידות דיור הנדרשת בעיר ירושלים כולה ובכלל זה בשכונת רמות. התוכנית תאפשר פיתוח מהיר יותר של השטח עבור משפחות הממתינות ליחידות דיור נוספות בעיר, הכל באופן מוסדר ובראיה כוללת תוך אספקת צרכי הציבור והתשתיות הנדרשות בשכונה. תכנית זו מצטרפת למאמץ הכללי כיום בעיריית ירושלים לתוספות משמעותית של יחידות דיור בשטחי העיר המוקצים לפיתוח עירוני, אם בהתחדשות עירונית ואם בתוספות בשולי השכונות ובשטחים לא מבונים בעיר ובצידן שטחי ציבורו ותעסוקה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. על פניו נראה

    מהלך חיובי,ונכון,בכדי שלא תהיה ערבוב בין האוכלוסיות החרדית והחילונית בשכונות האחרות בעיר
    אבל בפועל כפי שלי נראה,שפשוט מי יאכלס את השכונה הזו,יהיו ברובם חרדים שיגיעו מחוץ לעיר
    המגמה של כניסה של חרדים לתוך שכונות חילונית ודחיקתם החוצה מהעיר רק תמשך.
    התהליך של התחרדות העיר הוא כבר במצב כנראה סופני,ועיר הבירה של המדינה היהודית ציונית כנראה שתהיה עיר חרדית
    זה גם לא נראה לי שכבר מעניין את החרדים נהפוך הוא! כנראה שזה מה שהם רוצים.
    ,תקציבים ממשלתיים הם יצליחו לגייס בקלות,כי זאת עיר הבירה שלנו ומה שיחסר הם יקבלו מהמדינה,
    מעבר לזה שארנונה מהמגזר העסקי עדיין יכנס,ישארו מובלעות של חילוניים שישלמו ארנונה,
    כך שגם אם העיר תהיה ברובה המוחלט חרדית,והאוכלוסיה החרדית לא תשלם ארנונה,או ארנונה מופחתת,עדיין יהיו מקורות הכנסה לעיר בגלל חשיבותה
    צריך להפנים העיר הזו גמורה,

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר