אביב - אתגר הטניס (צילום: רותי זינדל אוכמן)
אביב - אתגר הטניס (צילום: רותי זינדל אוכמן)

רותי המאמנת | 5 אתגרים לסוף החופש הגדול – צפו בווידאו

רגע לפני שהחופש מסתיים: זה הזמן לקום מהספות/כורסאות/מיטות ולבצע את אתגר הקפיצה בחבל, אתגר המסירות, אתגר שיווי המשקל, אתגר המטקה ואתגר 5 דקות ריצה. שתהיה שנה נפלאה, בריאה וספורטיבית

פורסם בתאריך: 28.8.19 14:46

החופש הגיע כמעט אל סיומו. הילדים מיצו כבר כמעט כל פעילות או אטרקציה אפשרית החל ממתחמי נינג'ה מטורפים, פארקי מים, מוזיאונים, צביעת חולצות, מקרמה למתחילים ועד ספירת השערות הלבנות שצמחו לאמא על הראש במהלך החופש. בגדול יצירתי.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אז בשביל הפוש האחרון של החופש החלטתי להביא לפניכם רעיונות מדליקים שיעזרו לילדכם להתחיל את שנת הלימודים בכושר שיא וכמובן גם באנרגיות טובות. האתגרים הבאים יעזרו לפתח את היכולות הפסיכומוטריות והחברתיות של ילדכם. האביזרים לכך הם פשוטים ונמצאים כמעט בכל בית. כשילדיכם יצלחו את כל האתגרים תוכלו להנפיק עבורם תעודה יפה ומסוגננת. זכרו להפוך את המשימות למשחק והרבה הרבה כיף! אז יאללה לעבודה.

אתגר הקפיצה בחבל – קפיצה בחבל היא מיומנות שנראית פשוטה, אך למעשה היא משלבת בתוכה כל כך הרבה מרכיבי כושר של סבולת, קואורדינציה ועוד. הכינו מראש דלגית פשוטה וסטופר. בשלב ההתחלתי וודאו שילדכם יודע יודע לקפוץ ואם לא אולי תוכלו ללמד אותו בצורה הדרגתית את המיומנות הזאת. לילדים יש סיפוק אדיר מהיכולת להצליח. בשלב הבא מדדו 90 שניות בהם הילד יקפוץ בחבל. עבור ילדים קטנים יותר (8 ומטה) ניתן למדוד 60 שניות. מותר לקפוץ באיזו צורה שהוא יבחר כל עוד הוא אוחז בדילגית והיא עוברת מתחת לרגליו. גם אם נפסלים ממשיכים לספור מאותה הנקודה.




אתגר המסירות – זריקה ותפיסה של כדור היא מיומנות מעולה לפיתוח יכולות של קואורדינאציה, וויסות ותיאום עם האחר אצל ילדים. עבור ילדים צעירים יותר (סביבות גיל 6) ופחות מנוסים עם כדור הייתי ממליצה על כדור ספוג. עבור ילדים בוגרים יותר ומנוסים עם כדור הייתי ממליצה לבצע את האתגר הזה עם כדור טניס. העמידו את הילדים הצעירים במרחק של 4-3 מטרים אחד מהשני ואת הילדים הבוגרים יותר במרחק של 7-5 מטרים אחד מהשני. המשימה הבאה היא עבור שני ילדים או עבור ילד ומבוגר. סמנו קו ברור ומתוחם מאיפה מותר להם לזרוק. האתגר מורכב מ-30 מסירות רצופות ללא נפילה של הכדור על הרצפה. ילדים שמבצעים את הרמה הגבוהה יותר עם כדור הטניס יהיו רשאים לזרוק את הכדור ביד אחת ולתפוס אותה בשתי ידיים. הכדור נפל, לא נורא, מתחילים את המשימה מחדש.




אתגר שיווי המשקל – למה שיווי משקל כל כך חשוב לנו? כי הוא בעצם משתתף בכל מיומנות או תנועה ספורטיבית שתבצעו בצורה כזאת או אחרת. האתגר הבא לא יהיה כזה פשוט עבור כל הילדים אך בהחלט מהנה אם יצליחו. בצעו את המשימה בשטח בטיחותי ונקי ממכשולים ומחפצים מסוכנים. העמידו את הילד בתוך איזור מוגדר מראש וכסו לו את העיניים במטפחת. מדדו 60 שניות בהן הילד יעמוד על רגל אחת בעיניים עצומות מבלי ליפול. בצעו את האתגר בעמידה על רגל ימין ולאחר מכן גם על שמאל. יהיה מעניין לראות איזה צד חזק יותר.




אתגר המטקה – אם עדיין אין לכם אותו בבית אז האביזר הפשוט הזה נמצא בכל חנות צעצועים. גם כאן תזדקקו לסטופר, שטח מתוחם ומטקה אחת. המשימה היא הקפצת הכדור במשך 30 שניות מבלי להפילו. אם תרצו לאתגר ילדים מנוסים וגדולים יותר תוכלו לבקש מהם לבצע את אותה המשימה במשך 60 שניות מבלי להפיל את הכדור. האתגר הזה מפתח שליטה בתיאום עין יד ברמה הגבוהה ביותר.


 



אתגר 5 דקות ריצה – זה הזמן לצאת החוצה. מצאו מסלול שיהיה ברובו שטוח כמו איצטדיון גבעת רם, חלקים מפארק המסילה או חלקים מסוימים בגן סאקר. המשימה היא ריצה בכל קצב שהילד יבחר – איטי או מהיר. ההתנסות הזאת צריכה להיות כיפית, מעצימה, מאתגרת ובעיקר גם לא מלחיצה. דאגו לפרגן ולעודד את הילד תוך כדי הפעילות עצמה. אם תוכלו לרוץ איתו זה יהפוך את האתגר למהנה אף יותר. המטרה במשימה הזאת היא לבצע 5 דקות של ריצה עם כמה שפחות עצירות. עם זאת, במידה והילד עצר בגלל קושי עודדו אותו ללכת וכעבור זמן קצר לחזור לריצה קלה.





רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר