עופר ברקוביץ, ירושלים (צילומים: רפי קוץ, אורן בן חקון)
עופר ברקוביץ, ירושלים (צילומים: רפי קוץ, אורן בן חקון)

ירושלים מודל 2021: אפשר גם אחרת

בחיי הלילה, בעסקים בחיכוך הבין מגזרי ובפקקים - ירושלים יכולה וצריכה להיות מזמינה יותר, צריך רק מנהיגות וחזון. עופר ברקוביץ, יו"ר התעוררות ויו"ר האופוזיציה, מסכם את שנת 2021

פורסם בתאריך: 30.12.21 17:20

רגע לפני סיום שנה אזרחית, זמן טוב להביט לאחור, לחשוב מה עשינו, מה צריך לתקן, מה השגנו ומה החלומות שלנו. זו השנה ה-13 שהתעוררות פועלת עבור התושבים היקרים של העיר הזו! לא קל לפעול ולשנות בירושלים, לא קל באופוזיציה, לא קל לייצג 110 אלף ירושלמים כשאתה לא מקבל אפילו שקל בשנה על עבודתך, אבל האמת, הערכים, החלומות והאהבה שלנו לעיר גם השנה גרמו גם השנה למאות פעילים ולחברי המועצה שלנו לפעול ולקדם את העיר היפה מכולן.

זו היתה שנה שבה כתמיד פעלנו לחיזוק הכלכלה הירושלמית, עתרנו לבג"ץ על העברת משרדי ממשלה לעיר, ובעקבות זאת ממשלת ישראל קיבלה החלטה להעביר את המשרדים לירושלים, החלטה עם שיניים. משרות חדשות מגיעות לעיר בעקבות זאת. אבל זה ממש לא מספיק. ירושלים חייבת להיות חלק משמעותי יותר בסטרטאפ ניישן, ולמשוך לכאן חברות שלצערי לא עוברות את שער הגיא בשנים האחרונות. אחרת, הצעירים ימשיכו לעזוב.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


זו היתה שנה שבה נלחמנו לביטול האגרות המעיקות על העסקים הקטנים, והצלחנו באופן חלקי, ונלחמנו ועל תקציבים ותוכניות שיעודדו את התיירות העסקים, חיי הלילה והעצמאים. למרות המאמצים שלנו, ניכר כי מצב העסקים בעיר לא טוב. הסגירות של סמלים כמו הבולינט והבירמן, מצב חיי הלילה שהוא מהגרוע שידעה ירושלים, הניסיונות להתעמר בעסקים בשוק – כל אלו תוצאה גם של משבר הקורונה, אבל גם היעדר של מדיניות עירונית משמעותית, שמושכת צעירים וגורמת לירושלים להיות יותר אטרקטיבית. ירושלים צריכה מנהיגות, שיש לה שורשים כאן, שמכירה את הצעירים והעסקים, שיש לה חזון ורוח, שתוביל את העיר קדימה על אף הקשיים.

זו היתה שנה שבה לשמחתנו מתקדמת התוכנית לבניית שכונת מגורים בגבעת המטוס, ואפילו התוכנית לבנייה בעטרות, 10,000 יחידות דיור, עתודת הקרקע הגדולה ביותר בירושלים, זזה קדימה, אחרי מאמצים רבים בהם נקטנו מול הממשלה, בזירה העירונית ובוועדה המחוזית. אלו אולי יוכלו להקל מעט על יוקר המחיה והדיור בירושלים, ולהשאיר כאן משפחות. אבל לא פחות חשוב מכך, אולי התוכנית הזו תאפשר גם למנוע חיכוכים בין המגזרים השונים בירושלים.

בשנה האחרונה בירושלים ניכרים שינויים בצביון השכונות. נכון שמצב הניקיון השתפר ותודה לעובדים ולראש העירייה, אבל משה ליאון, שנבחר בדיל עם הסיעות החרדיות, לא פועל לשנות את המגמות ואף מחמיר אותן: הוא ביטל את תוכנית הדגל של הציבור הפלורליסטי במתחם ורבורג בקרית היובל לתרבות חברה ופנאי, תוכנית שהיתה יכולה להשפיע ולמשוך צעירים ומשפחות, הוא החליט לסגור בריכה ברמות בקאנטרי שלא תפעל בשבת, וגם בפסגת זאב ובגילה ובשכונות נוספות השינויים באופי המוסדות שהוא מוביל מורגשים. אנחנו אוהבים את הציבור החרדי והוא חלק חשוב בירושלים ואנחנו גם מייצגים אותו, אבל אסור שהשכונות ישתנו ויגרמו לרבים וטובים לעזוב. יש צעדים רבים שניתן לעשות, במוסדות ציבור, בתרבות, בפעילות עינוג בשבת, בעידוד יזמות בשכונות שיכולים לייצר השפעה, וגם התוכנית בעטרות, תוכל לייצר עתודת מגורים שתאפשר מענה למשפחות בעלות צביון חרדי מבלי לשנות את אופיין של השכונות הותיקות. זהו win-win אמיתי.

 

 

זו היתה שנה שגם עמדנו הרבה בפקקים, יותר מאי פעם. איבוד הזמן הזה מתסיס את התושבים ונשמע שלאף אחד לא אכפת. נכון שפרויקט הדגל של הרכבת הקלה משפיע על הפקקים, אבל גם פה, אפשר לנהל את העיר אחרת. אפשר לתמרץ עובדי מדינה וממשלה לקבל תגמול גם מבלי להזיז את הרכב הפרטי, אפשר לשפר את השאטלים לאזורי תעסוקה ולהרחיב את שירותי תיקתק, אפשר לקדם מערך מיקרו מוביליטי של קורקינטים ואופניים. אפשר גם לנהל את העבודות במרחב הציבורי אחרת, ולא בשעות העומס כשמפזרים או אוספים ילדים. גם בדיוני התקציב לקראת השנה החדשה אנחנו עושים מאמצים כדי לקדם את כל המהלכים הללו ולא מוותרים, כי הזמן של התושבים חשוב ואפשר להתקדם קדימה.

בשנה האחרונה נחנכה לשמחתי גם תוכנית שיזמתי בזמנו לשדרוג גן סאקר, והביצוע בהחלט יפה ומרשים ומכבד את הירושלמים. כל הכבוד לעוסקים במלאכה. לירושלים יש פוטנציאל אדיר, יש בה קסם וכוחות חברתיים, ומגוון עצום של ניחוחות וטעמים ותרבויות, ואנחנו ממשיכים במסע למען הירושלמים, למען חיבור המגזרים השונים ושמירתה של ירושלים רלוונטית לכולם, מה שישפיע על עתיד מדינת ישראל כולה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיטל

    איזה בכיין.
    אם היה נבחר לראש עיר הוא היה מדבר אחרת לגמרי… למרות שלא היה עושה כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר