חיים עמר, הכשרות מקצועיות של הרשות העירונית לתעסוקה (צילומים: פרטי, אבישג צובארי)
חיים עמר, הכשרות מקצועיות של הרשות העירונית לתעסוקה (צילומים: פרטי, אבישג צובארי)

עם הפנים לתעסוקה

16,000 ירושלמים השתתפו בהכשרות, 5,000 תושבים הושמו בעבודה הולמות ומאות זכו לשדרג תעסוקתי. חיים עמר, מנהל הרשות העירונית לתעסוקה ולקריירה, מספר על מגוון השירותים והאפשרויות | טור אישי

פורסם בתאריך: 2.8.22 18:27

הרכב האוכלוסייה ההטרוגני בירושלים כולל מגוון קבוצות בעלי רקע תרבותי וחברתי ייחודי, והופך את נושא התעסוקה וההשתלבות במעגל העבודה לאתגר ראשון במעלה – במיוחד בעיר מיוחדת כמו ירושלים.

עיקר הדגש הוא על שתי קבוצות אוכלוסייה בהן שיעור התעסוקה נמוך לעומת האוכלוסייה הכללית – אוכלוסיית הגברים החרדים והנשים הערביות. לצד אלה, ישנן אוכלוסיות נוספות המתמודדות עם קשיים בשילוב בעולם העבודה, כמו קשיי שפה, חוסר השכלה או הכשרה מקצועית, חוסר ניסיון מקצועי, חסמים תרבותיים ועוד.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בשל חשיבות קידום שוק התעסוקה הירושלמי עבור עתיד העיר, במינהל קהילה בעיריית ירושלים פועלת הרשות העירונית לתעסוקה, אשר הפכה עם השנים לגוף המבצע של רוב תוכניות התעסוקה הממשלתיות והעירוניות.

בשנים האחרונות פיתחה הרשות העירונית יחד עם שותפים רבים מערך שירותים רחב ומגוון, המותאם לפסיפס האנושי הייחודי ולצביונה של העיר, והשקיעה רבות בהסרת חסמים באמצעות יצירת הזדמנויות לשילוב וקידום במעגל התעסוקה.

המערך כולל 7 מרכזי תעסוקה המעניקים שירות לאוכלוסיות השונות: מרכז "כיוון" לאוכלוסייה החרדית, מרכז "ריאן" לאוכלוסיית מזרח-ירושלים ומרכז "הזדמנות" לאוכלוסייה הכללית המתמודדת עם חסמים בתעסוקה.

בנוסף, הרשות העירונית לתעסוקה אחראית על שלושה מרכזים נוספים הפועלים תחת מימון והכוונת זרוע העבודה במשרד הכלכלה, אשר פועלים בירושלים במודל ייחודי של שותפות עם העירייה: מרכז "ותיקים בעבודה" לאוכלוסייה מבוגרת ולפורשים (בשיתוף עם המרכז לשיווין חברתי), מרכז לתעסוקת אקדמאים וסטודנטים, מרכז קריירה לצעירים ומרכז קריירה לבוגרי האוניברסיטה העברית.

עוד מציעה הרשות שירותים נוספים באמצעות רכזי תעסוקה הנותנים מענה במינהלים הקהילתיים, מפתחת תוכניות ומענים ייחודיים לאוכלוסיות נוספות כגון עולים, תושבים בני 45 ומעלה ועוד, תוך שיתופי פעולה רחבים עם ארגונים ועמותות הפועלים למען אוכלוסיות אלה. כמו כן, בכדי להקל על תושבי העיר, לפני כשנה הקימה הרשות מאגר משרות אינטרנטי באתר העירייה. מדובר באתר נגיש וידידותי לציבור ובו מאות הצעות עבודה עדכניות, אשר הפך במהרה לפופולרי בקרב ירושלמים עם אלפי כניסות.

המענים של הרשות לתושבי העיר ניתנים באופן פרטני, קבוצתי וקהילתי, וכוללים תוכניות רבות לפיתוח קריירה ובניית אופק תעסוקתי במגוון דרכים כגון סדנאות לכתיבת קורות חיים, הכנה לריאיון עבודה, השלמת לימודי בסיס במתמטיקה, אנגלית, הכרת המחשב, קורסי עברית לתושבי מזרח העיר, הכשרות מקצועיות נדרשות בעיר, הכוונה ללימודים אקדמיים, השמה, שדרוג בעבודה ופיתוח יזמות עסקית, זאת תוך מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי של כל אחד מהמועמדים.

על השירותים של הרשות ועל משמעותם עבור העוסקים באתגרים הקשורים לעולם העבודה, ניתן ללמוד מתוך הסיפורים של רבקי, א. וזאק.
רבקי (41) פוטרה מעבודתה בעת משבר הקורונה. פנתה למרכז "כיוון" לתעסוקת חרדים לקבלת סיוע במציאת משרה שתהלום את כישוריה והניסיון שלה. לאחר תהליך של כתיבת קורות חיים מקצועיים, הכנה למרכז הערכה וסימולציות לראיון עבודה, פגישות ליווי ואימון מקצועיים היא מצאה עבודה במשרד ממשלתי ובשכר מצוין.

א. בן 35 משכונת צור באהר, הגיע לליווי תעסוקתי אצל רכז התעסוקה במזרח ירושלים. בעקבות הקורונה א. פוטר מעבודתו ובתור מפרנס יחיד היה לחוץ למצוא עבודה. לאחר ליווי תעסוקתי של הרכז הוא הופנה להכשרה מקצועית לנהגי רכבת קלה דרך מרכז "ריאן". במסגרת ההכשרה הוציא רישיון נהיגה, עבר את ראיון העבודה ונקלט לעבודה בצורה מהירה ברכבת הקלה.

 

 

זאק בן 32 עלה לירושלים מניו יורק לפני 5 שנים. בעברו עסק בתחום העסקי בהמשך פנה ללימודי הנדסת תוכנה, אך עד מהרה הבין שהתחום שלא נכון עבורו. הוא פנה לייעוץ קריירה במרכז פיתוח קריירה לצעירים בחודש מאי האחרון שם נפגש עם נציגי הרשות, וביחד בחנו את עברו התעסוקתי, דנו באפשרויות הנכונות לו, מיפו אסטרטגיות לחיפוש עבודה וחקרו את המשרות הפנויות בתחום. לפגישה השנייה הגיע זאק עם משרות ספציפיות בהן מצא עניין ונעזר באנשי המקצוע ברשות לעדכון קורות חייו, ובפגישה השלישית כבר בישר על פניות רבות שקיבל ממעסיקים רלוונטיים. ימים ספורים לאחר הפגישה דיווח על מציאת עבודה המשלבת את עולמות התוכן אליהם מתחבר.

בשנת 2021 קיבלו שירות כ-18,500 תושבים, מתוכם כ-5,000 הושמו בעבודה הולמת, מאות זכו לשדרוג תעסוקתי (בשכר ו/או בתפקיד), למעלה מ-16,000 תושבים השתתפו בהכשרות מקצועיות, קורסים, תוכניות וסדנאות הכנה לחיי עבודה, בוצעו עשרות מיזמים עם מעסיקים לגיוס עובדים, ונערכו עשרות מפגשי חשיפה, הרצאות וכנסים לתושבים ועוד.

הרשות העירונית מזמינה את תושבי העיר המתמודדים עם אתגרי תעסוקה וקריירה לפנות למרכזי התעסוקה ו/או לרכזי התעסוקה ברחבי בעיר, ולהיעזר במגוון המענים והשירותים הניתנים חינם או בהשתתפות סמלית.

פרטים נוספים באתר העירוני או בפייסבוק– "תעסוקה בירושלים".


מחפשים דירת 4 חדרים בדרום מערב העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר