מרוץ לילה ירושלים 2016 - רותי זינדל-אוכמן וחברים (צילום: פרטי)
מרוץ לילה ירושלים 2016 - רותי זינדל-אוכמן וחברים (צילום: פרטי)

הטור של רותי המאמנת: על האנשים שנכנסים לך ללב דרך מסלול הריצה

הריצה כוללת בתוכה לא רק אימוץ אורח חיים בריא, אלא סצנה חברתית פועמת של חוויות משותפות עם אנשים מעולמות שונים

פורסם בתאריך: 14.12.17 10:32

לפעמים אני מרגישה סגורה. פחות מדברת על עצמי כשאני רק מכירה אנשים חדשים. יותר שומרת לעצמי ופחות מוציאה ומאווררת את המחשבות והרגשות שלי. כל הדברים האלה נגמרים בשנייה שאני נועלת את נעלי הריצה שלי ורצה לצד החברים שלי מעולם הריצה. למה אני אומרת עולם הריצה? כי לעתים זה ממש כמו יקום מקביל. מי שמכיר אותי בריצה מכיר צד אחר שלי, יותר משוחרר ופחות סגור. במהלך השניות כשהגוף מתנתק מהקרקע ומרחף באוויר והנשימות נעשות דחופות יותר האנשים שנמצאים לידך נעשים קרובים יותר.

לספורט הריצה נמשכים אנשים מרקעים וגילאים שונים. דתיים, חילונים, רווקים, נשואים, גרושים ועוד מכל וכל. כנראה האנשים שאיתם אתה חולק את רגעי האופוריה והסבל באותה נשימה הם האנשים שיכנסו לך ללב ויהפכו לחברים הטובים ביותר. במילה אחת בונדינג פר אקסלנס. סיון ויינרייך, עורכת דין ורצה ותיקה, מתארת "למדתי להכיר חברים גם ללא מילים. יש לי חברויות מעולם הריצה שיש סיכוי שמעולם לא היו קורות".

ככה יצא שבמקום שאנשים יכירו בפינות עישון הם מכירים בקבוצות ריצה. קצת מתנתקים מהטלפון, ההודעות והרשתות החברתיות ומקדישים אחד לשני את תשומת הלב המלאה (כי פיזית קשה מאוד גם לרוץ וגם לסמס).

 



 

מי צריך בכלל חברים?

לפעמים אני פוגשת רצים מתחילים שמסיבות שונות כאלה ואחרות בוחרים לרוץ לבד ואפילו דוחים את האפשרות של חברה בריצה. כעבור שנה שלמה של ריצה והתחברות עם רצים אחרים הם כבר משמיעים קולות מעט שונים ומבינים את המשמעות האמיתית של חבר או שותף לריצה.

חבר מבין חבר – הסיבה הראשונה היא שתמיד יהיה מישהו שיבין את הגחמות שלך, את הרצון שלך לא לצאת מהמיטה או את הרצון שלך לחזור ולהתאמן גם כשאתה פצוע. טל האס, רץ ממודיעין, מתאר את התמיכה הרבה שקיבל מחבריו מעולם הריצה אחרי שעבר פציעה קשה וניתוח "הרבה אנשים אמרו לי לחדול מהעיסוק 'המזיק' (הריצה), קבוצת החברים שלי לריצה הבינה את הרצון שלי לחזור ולרוץ".

 


קבוצת מועדון ארוחת הבוקר לפני מרתון ברלין ב-2014 (צילום: אורית בן דניאל)

קבוצת מועדון ארוחת הבוקר לפני מרתון ברלין ב-2014 (צילום: אורית בן דניאל)

 


 

מישהו לרוץ איתו ואחריו – יש סיכוי טוב שאם תקבעו עם חבר לריצה לא תבטלו את האימון. יתרה מכך, באימונים ארוכים ועצימים יותר, מישהו שנושף בעורפך או נמצא צעד קדימה ממך יעזור לך להתקדם ולהשתפר וזה אפילו מדעי! איסי שולמוף, רץ ממודיעין, מספר על הכוחות החזקים שמושכים אותו קדימה בכל אימון, "הקילומטרים המשותפים הם סוג היתוך צוות לוחמים בצבא. חברים לריצה הם שותפים לדרך חיים, לדאגות, לחלומות ולשאיפות".

 

 

מי עוד ירצה לשמוע אותך מדבר/ת על ריצה – בכל הדיבורים שקורים במהלך האימון חלק מהם מוקדשים לריצה. מי עוד ירצה לשמוע אותך מדבר על הקצב הממוצע בו רצת את ריצת הקצב האחרונה או כמה היה כל אלף באימון האלפים האחרון? לדבר עם אותם חברים באובססיביות על השגעון המיוחד הזה זה פשוט תענוג צרוף לשני הצדדים.

רותי זינדל אוכמן וחברים ממועדון ארוחת הבוקר

רותי זינדל אוכמן וחברים ממועדון ארוחת הבוקר


רותי המאמנת: מה הדבר הכי חשוב שרצים שוכחים?

5 טעויות נפוצות של רצות ורצים

5 טיפים מנצחים לריצה בחורף הירושלמי


 

אתם חולקים סדר יום משותף – אנשים שרצים פעמים רבות בשילוב החיים העמוסים חייבים לקום מוקדם בבקרים בכדי להספיק את כל האימונים המפרכים. כך נוצר מצב שהרבה רצים הולכים לישון מוקדם ומבלים קצת בצורה אחרת. יוג'ין גינסבורג, רץ הישגי ותיק, משתף "רב החברים שעימם אני מבלה הם רצים. קשה לי לתאם יציאות או מפגשים עם אנשים שלא רצים" עוד הוא מוסיף "הבילויים שלי יחד עם חברי לריצה הם בילויי ערב מוקדמים או לאחר ריצת הבוקר".

לסיכום, עולם הריצה הולך ומתרחב ומחליף הרבה מעגלים חברתיים ישנים. יש בריצה שטף של רגשות, הורמונים וחוויות משותפות שישפיעו עליך בצורה שלא חשבת. החברים הם התוספות המשובחת והמתבקשת ביותר לכך.

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר