נבחרת אנגליה, מונדיאל הנשים 2019 (צילום: רויטרס)
נבחרת אנגליה, מונדיאל הנשים 2019 (צילום: רויטרס)

רותי המאמנת | מונדיאל הנשים 2019 זה הדבר הכי מעניין שקורה כאן

עמותת 'זזה' פועלת לקידום שידור משחקי גמר גביע העולם בכדורגל נשים: ביום ראשון הקרוב, 7.7.19, יוקרן משחק הגמר במתחם התחנה בירושלים

פורסם בתאריך: 29.6.19 17:13

כדורגל. מגרש. נשים. ברגעים אלה ממש מתקיים מונדיאל הנשים בצרפת. משחקי גביע העולם בכדורגל נשים החלו ב-7 ביוני ויסתיימו באירוע השיא, בו תוכתר הקבוצה המנצחת, ב-7 ביולי 2019. איזה כיף זה לראות נשים משחקות כדורגל. קשה להתעלם מכך שהשידורים של המשחקים הללו בישראל הם דלים. מנגד, בעולם, המשחקים האלו שוברים את תקרת הזכוכית של הרייטינג – אחוזי צפייה גבוהים של עשרות מיליוני צופים. מכובד מאוד. הגיע הזמן.



  •  תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר" [email protected]


בימים אלה פועלת עמותת 'זזה' לקידום שידורי משחקי הנשים בירושלים, בתל אביב, בבאר שבע, בחיפה, בכפר יונה ובמודיעין בברים ובמקומות נוספים במרחב הציבורי. העמותה הינה קבוצה של נשים שחברו יחד לקהילה כדי לקדם מטרות של ספורט נשים בירושלים. בנוסף, הן מקרבות נשים להתעניין בענפי ספורט שונים, להתאמן בכל ענף מבלי לחשוש כיצד החברה תקבל אותן ולבחור באימוני ספורט כדרך חיים. קהילת "זזה" מנגישה את הספורט למאות נשים בירושלים, מפעילה קבוצות ספורט חינמיות, למגזרים ורקעים שונים, ופועלת להקצאת תקציבים של מגרשי ספורט וציוד במרחב הציבורי.

אחת ממייסדות העמותה, הדר קליינמן, מספרת ל"כל העיר", על תכנית 'זזה למונדיאל': "מונדיאל הנשים 2019, נחשב לטורניר המסקרן והמשמעותי ביותר בהיסטוריה של הענף, המגיע גם על רקע המהפכה החברתית של השנים האחרונות הממצבת את קידום הנשים במרכז השיח הציבורי".

"אנחנו רוצות לראות יותר נשים צופות ומשחקות כדורגל", מדגישה קליינמן, "מתוך מקום של העצמה ושבירת הסטיגמה של 'הרמה הנמוכה', כשמדברים על כדורגל נשים. יצרנו סדרה של אירועי צפייה ברחבי הארץ – במסגרת האירועים המוניציפאליים, תואמו אירועי הקרנה של משחקי חצאי הגמר בליווי הרצאה מקצועית. אירוע הגמר, שהוא גולת הכותרת, ייערך במתחם התחנה בירושלים, ויאפשר למאות צופות וצופים להגיע ולקחת חלק בצפייה. לטובת האירוע נרתמו משרד התרבות והספורט, המרכז האמריקאי, עיריית ירושלים – אגף הספורט ואגף קידום מעמד האשה, התאחדות הכדורגל בישראל, אתנה, מכבי ישראל, נעמת, בכל יום נתון ומתחם התחנה הראשונה".


(מימין) עדי שרי, הדר קליינמן (צילום: פרטי)

(מימין) עדי שרי, הדר קליינמן (צילום: פרטי)



עדי שרי, מפיקת 'זזה למונדיאל', משתפת שהתגובות היו מעל הציפיות: "יצאנו לדרך עם הרבה חלומות ושאיפות. לאט לאט גילינו שלא נכנסו לתוך ואקום – יש ביקוש לצפייה בכדורגל נשים. אנשים מפרגנים ומעריכים מאוד את היוזמה שלנו. זה רק מראה את החשיבות של הדבר בציבור הישראלי ובאופן שבו אנו צורכים ספורט נשים".

"קיבלנו הרבה עזרה בהפקת האירוע מגופים שונים", מוסיפה שרי. "למזלנו, ב-2019 מגלים ערך בקידום ספורט נשים, אך עדיין יש קושי להפיץ ספורט נשים לקהל הצופים ולגרום להם לשבור את הדעה הקדומה".


תמונת טור - רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר