קרדיט תמונה: freepik
קרדיט תמונה: freepik

כמה עולה לשפץ בית מהיסוד?

בדרך למימוש החלום יש תחנה שחשוב להתעכב בה - בירור העלות של השיפוץ. איך עושים את זה נכון? ואיך מבטיחים מקסימום תועלת במינימום עלות? הטיפים הבאים יעזרו לכם

פורסם בתאריך: 25.5.21 12:45

החיים שלנו דינמיים מאוד, הצרכים משתנים כל הזמן ובנוסף גם הטעם שלנו מתעדכן – ומה שהיה יפה מבחינתנו לפני 10-15 שנים לא בהכרח מוצא חן בעינינו גם היום. התוצאה: אנשים רבים מסתכלים על הבית שלהם, ומרגישים שהוא לא באמת מספק להם מקסימום נחת ותועלת, לא מבחינה פונקציונלית ולא בהיבט האסתטי. במקביל הם רואים דירות של אחרים – חברים, קרובי משפחה, שכנים, בטלוויזיה, באינטרנט – ומבינים שיש המון חידושים בתחום עיצוב הפנים שכדאי מאוד לנצל. המסקנה המתבקשת: זה הזמן לבצע שיפוץ דירה, ובפרט מקיף.

בדרך למימוש החלום יש תחנה שחשוב להתעכב בה – בירור העלות של השיפוץ. איך עושים את זה נכון? ואיך מבטיחים מקסימום תועלת במינימום עלות? הטיפים הבאים יעזרו לכם.

טווח מחירים נרחב

הדבר הראשון שחשוב לדעת לגבי שיפוץ בית מהיסוד הוא שטווח המחירים נרחב מאוד. זה כמובן מצב טבעי: יש הבדל מבחינת שטח הדירות, מבחינת היקף השינויים וגם מבחינת רמת הגימור והפריטים שנבחרים לכל חלל. השורה התחתונה יכולה להיות 40,000-50,000 ש"ח כשמדובר על דירה קטנה ושיפוץ צנוע יחסית, וגם פי 3 מזה כשמדובר על דירה של 100 מ"ר ופרויקט נרחב.

בהתאם ההמלצה הראשונה היא קודם כל לקבוע מסגרת תקציב. רק לאחר שתדעו כמה כסף אתם יכולים ורוצים להקדיש לטובת שדרוג הבית, אפשר להתחיל לפנות לקבלני שיפוצים.

הצעות מחיר מפורטות בלבד

דגש שני לגבי בירור עלות שיפוץ דירות הוא שכל הצעת מחיר שתקבלו חייבת להיות מפורטת מאוד. אם למשל השיפוץ כולל החלפת כיור, חשוב שבהצעת המחיר יירשמו במפורש הסעיף "פירוק כיור קיים" וכן "התקנה של כיור חדש" כולל סוג הכיור שיורכב אצלכם. באופן דומה נדרש תיאור מדויק של מספר נקודות החשמל בכל חלל, של סוג הצבע שישמש לצביעת הקירות, גובה חיפוי הקירות במטבח (וכמובן סוג החיפוי) וכו'.

הצעת מחיר מפורטת, שכוללת גם עלות של כל סעיף, מסייעת לכם להשוות בין מספר הצעות שתקבלו – וחובה לקבל מספר הצעות כדי לא לשלם עשרות אלפי שקלים יתר על המידה. בנוסף קל יותר להבין אם יש מרכיבים בשיפוץ שאינם משתלמים מבחינתכם, ולוותר עליהם. הצעת מחיר מפורטת, בכתב, היא גם התחייבות של קבלן השיפוצים ועוזרת לכם לצאת לדרך בראש שקט.

עלות שיפוץ חדר רחצה

אחד המרכיבים העיקריים בעלות הפרויקט הוא השיפוץ של חדר הרחצה. מאחר שהצנרת מתיישנת עם השנים, שיפוץ מקיף הוא הזדמנות מצוינת לחדש אותה. לצורך זה נדרש פירוק של חיפויי הרצפה והקירות, ובמקרים רבים גם מוחלפת האמבטיה של פעם במקלחון עכשווי. הפירוק, כולל הפינוי, יעלה לכם 3,000-5,000 ש"ח, עבודות האינסטלציה כולל התקנת אסלה חדשה יוסיפו למחיר 8,000-12,000 ש"ח, החיפוי מחדש של הרצפה והקירות – 3,000-7,000 ש"ח בהתאם לסוג החיפויים הנבחר ורמת הגימור שלהם, ועבודות הצבע והאיטום עוד 3,000-4,000 ש"ח. מקלחון עשוי לעלות 2,000-4,000 ש"ח, ובתוספת העלות של האביזרים הסניטריים ובפרט הכיור, השורה התחתונה של מחירי שיפוץ בחדר רחצה שעובר מתיחת פנים משמעותית היא כ-20,000-30,000 ש"ח.

התמצאות בתחום

עוד המלצה היא לעבור על מחירון שיפוצים עוד לפני שמזמינים קבלני שיפוצים כדי לקבל מהם הצעות מחיר. אם תכירו את טווחי המחירים המקובלים עבור כל מרכיב בעבודה, תוכלו לדעת על מה כדאי להתמקח ועל מה לא, ובאופן כללי לנהל מו"מ מול כל איש מקצוע על בסיס הידע ההכרחי.

עוד כדאי לזכור שמחיר שיפוץ הוא אמנם כמה עשרות אלפי שקלים – בהחלט עלות בלתי מבוטלת – אבל גם התועלת ממנו גבוהה. בנוסף ערך הנכס עולה, כך שמדובר בהשקעה ולא בהוצאה, ובהשקעה בהחלט משתלמת.

המאמר בשיתוף חברת המשפצים בישראל


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר