רכישת קרקע להשקעה – למה חשוב לשים לב

פורסם בתאריך: 23.6.21 11:11

אפיק ההשקעה בנדל"ן נחשב למשתלם ולריווחי ביותר, במיוחד אם משכילים לרכוש קרקע להשקעה ולא דירה מוכנה. כמובן שלא כל קרקע תניב את הרווחים הרצויים ועל כן חשוב לשים לב למספר דברים חשובים לפני הרכישה. מה חשוב לבדוק לפני רכישת קרקע להשקעה על מנת שתהיה זו רכישה נבונה? להלן כל המידע.

שלביות הפרויקט

קרקעות עוברות גלגולים רבים מבחינת הייעוד שלהן עד שנבנים עליהן בניינים. בתחילה הן מוגדרות כקרקעות חקלאיות שאין שום תוכנית בנייה רלבנטית עבורן. בנקודה זו המחיר שלהן הינו אפסי וחוסר הוודאות גבוה. לאחר שהרשויות המקומיות מגלות עניין בקרקע מסוימת, הן מתחילות לאשר תוכנית בנייה על גביה, כאשר כל אישור שכזה מעלה את ערך הקרקע ומפחית את חוסר הוודאות שלכם מבחינת רכישה. זו בדיוק הנקודה שבה כדאי לכם להתחיל ולברר מה הייעוד של הקרקע (מגורים, מסחר, תיירות וכו') ולבצע רכישה שלה, שכן תוכלו להיות בטוחים שהפרויקט אכן יצא אל הפועל בהמשך, חוסר הוודאות שלכם יהיה נמוך מאוד וכך גם העלות של הקרקע, שתתייקר משמעותית במשך הזמן ובמיוחד לאחר ההפשרה שלה והתחלת הבנייה בפועל. ככל שתרכשו את הקרקע בשלב מוקדם יותר, כך מחירה יהיה נמוך יותר וקצירת הרווחים בהמשך תהיה גדולה יותר.

מיקום הקרקע

עוד היבט חשוב מאוד הוא מיקום הקרקע, כשסוגייה זו מתחלקת לשניים. החלק הראשון קשור למיקום בארץ, כשניתן לומר כי קרקעות להשקעה במרכז ובשרון הן המבטיחות יותר, שכן עליית הערך שלהן צפויה להיות גבוהה יותר. הקרקעות באותם אזורים נחשבות למבוקשות ביותר והרשויות המקומיות עושות ככל שניתן על מנת לקדם במהירות את תהליכי ההפשרה שלהן. הדבר הינו הפוך באיזורי הפריפריה הרדומים. החלק השני קשור למיקום חלקת הקרקע בתוך תוואי הרשות המקומית, כשניתן לומר שחלקות הקרקע הנחשקות ביותר הן כאלו שקרובות כבר למתחמים בנויים או לכל הפחות, כאלו שממוקמות באיזורים אטרקטיביים כגון קירבה לצירי תחבורה ראשיים או קירבה לים. אם תמצאו קרקע להשקעה שעונה על 2 הקריטריונים שציינו, הרי לכם עסקה מנצחת. עוד מידע זמין במדריך של החברה למימוש קרקעות.

מי מקדם את הפרויקט?

התשובה לשאלה איך לבחור את הקרקע בה כדאי להשקיע חייבת לכלול בתוכה גם את כל נושא זהות הישות המקדמת את הפרויקט. גם אם תמצאו פרסום לגבי קרקע שנראית לכם מבטיחה מבחינת מחיר, ייעוד, שלב ומיקום, חשוב כי תבררו היטב מי עומד מאחורי הפרויקט העתידי בו הקרקע המשווקת נמצאת. חלק גדול מהפרויקטים מפורסם על ידי יזמים פרטיים כאלו ואחרים, מה שאולי נראה מבטיח אך מאופיין בחוסר וודאות גדול. העדיפות היא לבחור בקרקע הקשורה לפרויקט אשר מופקד לא רק תחת ידיו של יזם מוכר ובעל מוניטין אלא גם מקודם על ידי הרשות המקומית, מה שיבטיח לכם תהליכי אישור והפשרה מהירים יחסית של הקרקע שתרכשו, בשל האינטרס שלה לקדם זאת. רכישה של קרקע שכזאת מאופיינת בהיעדר חוסר וודאות, שכן מדובר ביוזמה של רשות מקומית ולא בגחמה פרטית כזו או אחרת.

פנייה אל חברה מקצועית שתייעץ

על מנת שלא לפעול בתוך זירה לא מוכרת ולא בטוחה, כדאי מאוד כי תתקשרו עם חברה שמתמחה במכירה ושיווק של קרקעות להשקעה. זוהי הדרך שלכם לקבל את כל המידע הרלוונטי ולרכוש קרקע להשקעה בצורה מושכלת ובטוחה.


כתבה שיווקית


 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר