מיקו ג'מאל בתוכנית "בובה של לילה" (צילום: יזהר טרמו)
מיקו ג'מאל בתוכנית "בובה של לילה" (צילום: יזהר טרמו)

"לא הופעתי מפברואר, אני מרגיש מסורס" – החקיין מיקו ג'מאל כפי שלא הכרתם

החקיין והקומיקאי מיקו ג'מאל, כוכב התוכנית "בובה של לילה" בערוץ הספורט, שמתגורר ברמת שרת, מספר ל"כל העיר" על התחושות הקשות בצל המשבר בענף התרבות ואיך בכל זאת הוא שומר על אופטימיות

פורסם בתאריך: 22.10.20 18:21

החקיין, הקומיקאי והמדובב מיקו ג'מאל, אשר אחראי על מרבית החיקויים בתוכנית הסאטירה "בובה של לילה" המשודרת בערוץ הספורט, נאלץ לשבת בימים אלו בביתו ברמת שרת בירושלים, כמו אמנים רבים נוספים בעקבות המשבר החמור בענף התרבות. את השגרה העמוסה של ההופעות וצילומי התוכנית, מחליפה אחת חדשה ורגועה יותר – זמן איכות עם המשפחה – אשתו נטלי והתאומות שלומדות בזום. "לפני הקורונה בדיוק סיימתי קורס דיבוב מקצועי ותכננתי להיכנס אל תחום האנימציה", מספר ג'מאל בשיחה עם "כל העיר", "אבל אולפנים רבים פשטו רגל וזה נתקע. בנוסף, התחלתי לעבוד על מופע קומי חדש שמשלב את עולם הספורט והכדורגל, ולצערי גם זה נעצר. בעצם הופעתי בפעם האחרונה בחודש פברואר. אני מרגיש מסורס. גם אם צצים רעיונות, אי אפשר להביא שום דבר לביצוע. לפעמים עולים לי דברים מצחיקים על התקופה של הקורונה. איפה אני אגיד אותם? באינסטגרם וזהו. זה מה יש".



"פתאום אני לא עושה כלום, מחכה שהמשבר יגמר כדי שנוכל לחזור לסוג של שפיות. מאתגר מאוד לשבת עם הילדות בבית, אין מסגרות והן כנראה יחזרו רק בינואר. למרות שלא קל אני נשאר אופטימי. אני אדם דתי ובזמן הפנוי יצא לי ללמוד יותר דברי תורה. אפילו מצאתי את עצמי קורא על וירוסים ומתעמק פתאום בכתבי רפואה. אני מנסה למלא את הזמן. כדורגל אין, בילויים אין, בתי קפה אין, קניון אין. אז מה נשאר?".


מיקו ג'מאל (צילום: נטלי ג'מאל)

מיקו ג'מאל (צילום: נטלי ג'מאל)


עבור הצופים האדוקים של "בובה של לילה", מספר ג'מאל כי אמנם הצילומים לתוכנית נתקעו, אך בהפקה מקווים בקרוב לחזור לשגרה. "היה אמור להיות יורו ואולימפיאדה ותכננו לצלם עונה שלמה של התוכנית, וזה לא יצא לפועל. צילמנו כמה תוכניות ועשינו ספיישלים בעקבות הקורונה, אבל קשה לעשות טלווזיה בתקופה הזו. בעקבות ההגבלות צריך לשמור על ריחוק ולבצע בדיקות קורונה לכל הצוות, ואי אפשר לצלם ככה עונה שלמה של תוכנית. אני מקווה שבזמן הקרוב ניתן גיחה לעוד כמה פרקים".

באשר לקולגות שלו מתחום התרבות, מתאר ג'מאל מצב לא פשוט: "קשה מאד לכולם. מנסים כל הזמן לצלם תוכניות, חלק עושה תוכניות, אבל ימי הצילומים שלהם נתקעים, וכמובן שאין אפשרות להופיע. כולנו באותה הסירה ומקווים שיהיה טוב. אין לנו מה לעשות חוץ מלהתפלל לימים טובים יותר. אני לא רופא ולא אפידמיולוג, אבל אני חושב שאולי אפשר למצוא מתווה להחייאת תחום התרבות על ידי קפסולות וריחוק כמו בתחומים אחרים. גם בספורט, באירופה כבר מתחילים לשלב משחקים עם קהל, ואני חושב שגם אצלנו זה צריך לקרות בקרוב".

בתור ירושלמי, איך אתה חווה את תקופת הקורונה בעיר?
"הרבה פעמים בתקשורת מנפחים את המציאות. אין כמו לחיות את היום יום עם האנשים. אני נוסע ברחובות ורואה אנשים מכל הזרמים ששומרים על ההנחיות – גם חרדים וגם חילונים. חשוב שידעו שהקבוצות הקיצוניות במאה שערים לא מעידות על הכלל. יש תחושה שבסגר הראשון העם היה די מאוחד, ובסגר השני התחילו להיווצר סדקים. אני לא חושב שזה צריך להיות ככה, אנשים צריכים לאהוב ולכבד אחד את השני. לא כל חרדי מפר בידוד ולא כל מפגין מפר הנחיות. אי אפשר להדביק תווית לכולם. החיים חזקים מכל הסטיגמות האלו".

על אף התקופה הקשה, את השיחה בוחר ג'מאל לסיים עם מסר אופטימי: "אני מקווה שבקרוב בעזרת ה' נחזור לחיים טובים יותר, לחיים של שגרה, ויאללה, שיחזור הכדורגל לפחות – כי חדשות כבר אין כוח לראות. אנחנו זקוקים לכדורגל הישראלי. אני מקווה שבסופו של דבר יצא מהקורונה משהו טוב ואולי דווקא תהיה יותר אחדות בעם. שאנשים יאהבו יותר אחד את השני. בזכות המגפה הבנו שיש דברים יותר חשובים ממלחמות בחיים, ולכן אנחנו צריכים למצוא תמיד את מה שמאחד ולא את מה שמפלג".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שכן מהשכונה

    הייתי מציעה לך לבוא לקרית יובל להתחבר למגזר החרדי בשכונה ויש מאות ונורמלים ולא גזענים בעלי אופי מקסים עלייה שבאה מצרפת.מקסיקו.ברזיל.שאוהבים תרבות ובידור במיוחד מבעל תשובה כמוך.עים פרנסה והופעות מכובדות…תנסה אח יקר והשם בעזרך גם הם רוצים לצאת להופעות וישנם מלא מקומות פתוחים שמאוד מתאמים להופעות בחוץ במזגרת הנחיות משרד הבריות.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר