תיאטרון ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)
תיאטרון ירושלים (צילום: ארנון בוסאני)

"פסטיבל בשחור-לבן": תיאטרון ירושלים חוגג הערב יובל

תיאטרון ירושלים חוגג הערב, שלישי, יום הולדת 50 ומשיק פסטיבל חדש – "פסטיבל בשחור לבן" , עם שלל מופעי מקור חד-פעמיים בביצוע  מיטב הזמרות והזמרים. מופע הפתיחה, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, יקודש כולו לבני אמדורסקי אשר היה אמור לחגוג השנה יומולדת 90

פורסם בתאריך: 2.11.21 16:05

קלאסיקה במיטבה. בהמשך לטרנד החזרה לצילומי השחור לבן בסרטים ובאמנות, יתקיים השנה "פסטיבל בשחור לבן" שייפתח הערב, שלישי, בתיאטרון ירושלים, בהשתתפותו ובברכתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג. הפסטיבל, בניהולו האמנותי של חיים שמש, יתקיים לציון יובל להקמתו של התיאטרון, כשהכוונה היא להפוך את הפסטיבל למסורת שנתית. בשנתו הראשונה יכוון הפסטיבל זרקור על שנת 71', שנת היווסדו של התיאטרון.

ל"כל העיר" נמסר כי "הפסטיבל ייפתח במופע 'טוב לי לשיר לעולם' שמציין יום הולדת 90 לבני אמדורסקי ז"ל. התזמורת הסימפונית ירושלים תופיע עם אסף אמדורסקי, שלום חנוך, משה לוי, קרן אן ורונה קינן בעיבודים של אבנר קלמר ובניצוחו של גיא פדר. עוד בערב הפתיחה, יתקיים מופע מקור מיוחד לפסטיבל –  'אימג'ן לנון', מחווה לאלבום המיתולוגי של ג'ון לנון שיצא לאור בשנת 1971. תמר אפק שתארח את המוסיקאי הוירטואוז גבע אלון תפרק ותרכיב את האלבום ועוד הפתעות נוספות".

עוד נמסר כי "בהמשך הפסטיבל, יתקיים אירוע לייב פאשן שואו – "השמלה השחורה – שאנל פינת גוש". תצוגת אופנה של דוגמניות סוכנות פרו אייג׳ינג בהשראת נביאת השמלה השחורה – קוקו שאנל ובהשתתפות הזמרת אפרת גֹוש, כל זאת לצד עבודות וידיאו ארט של הצלם והאמן ג'ראר אלון אשר יעטפו את המרחבים של התצוגה".


אפרת גוש (צילום: אורית פניני)

אפרת גוש (צילום: אורית פניני)


יצוין כי הרווחים מהמופע יעברו לעמותת 'אישה לאישה' הפועלת למיגור תופעת האלימות כלפי נשים אשר נפגעו מבני זוגן ומסייעת להן ולילדיהן.

עוד יתקיים המופע 'דקהדאנס 21' מאת אוהד נהרין. כשלושים שנים חלפו מאז שיתוף הפעולה הראשון של נקמת הטרקטור ולהקת המחול בת-שבע, ובביצוע מיוחד לפסטיבל בשחור לבן הם יפגשו שוב על אותה במה. המופע כולל בכורה ל"זורן" – יצירה למוסיקה מקורית מאת ג'ון זורן שיצר נהרין עם סטודנטים מג'וליארד.

"בערב האחרון של הפסטיבל, הקהל יהיה חלק מהמופע וכולם ישירו את הלהיטים הגדולים של 1971 במופע 'חופשי ומאושר'. המופע בהשתתפות: ששי קשת, דורית ראובני, מיקה שדה, כפיר בן ליש, גיא רודוביץ' ולהקת ביטניק", אומרים בתיאטרון ירושלים ומציינים כי "האירוע האחרון 'הגרוב של הוויניל' בא לשים דגשים על מוסיקה שחורה, ראפ, היפ הופ ועוד, כאשר הגורם המאחד בין כולן/ם הוא הוויב והגרוב המלא בביטים ואנרגיות, ללא הבדל של צבע, דת, מגדר ו/או רקע תרבותי. יסמין ג'אזז מארחת את: טדי נגוסה, דיג'י מש, עדן דרסו, פלא אוזן, רון פרץ l-DMZL".


גבע אלון (צילום: גולי כהן)

גבע אלון (צילום: גולי כהן)


מנכ"לית תיאטרון ירושלים יפעת צחי קיראל: "בעבר הלא רחוק, העולם כולו היה צבוע בשחור לבן ועובדה זו לא יצרה מגבלה, אלא ההפך. תרבות השחור לבן יצרה דאז ומייצגת היום, ניגודים מעולם האסתטיקה, תו איכות, דיוק, רומנטיקה, הומור, לייף סטייל, מלחמות ושלום, קולנוע לפנתיאון, מוסיקה חופשית והשראה אינסופית. הפסטיבל מבקש לחזור לתקופה שהכל היה בה שחור לבן אבל מאוד צבעוני".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר