יריד מאכלי עדות במתחם התחנה בשנה שעברה (צילום: מתחם התחנה)
יריד מאכלי עדות במתחם התחנה בשנה שעברה (צילום: מתחם התחנה)

לקראת שבת: יריד מאכלי עדות ייערך במתחם התחנה. המחיר – עד 60 שקל

כחלק מאירוע חודש האהבה במתחם התחנה - ביומיים הקרובים - חמישי-שישי - יתקיים במתחם התחנה יריד מאכלי עדות. הכניסה חופשית והמחירים נוחים - בין 60-20 שקל

פורסם בתאריך: 10.2.22 08:47

אז מה עושים בסוף השבוע הקרוב בירושלים? קבלו המלצה לאווירה הנכונה, למיקום הפופולארי והמרכזי ובעצם לכל מה שצריך לבילוי חורפי מושלם. בעקבות ההצלחה המסחררת של פסטיבל הקינוחים בחנוכה 2021, במתחם התחנה הראשונה מזמינים את תושבי העיר ומבקריה ליריד מאכלי עדות 2022 כחלק מאירועי חודש האהבה במקום. היריד ייערך ביום חמישי, 10.2.22, בין השעות 18:00- 22:30, וביום שישי, 11.2.22, בין השעות 10:00- 14:00. במהלך ימים אלו, ייפרסו במתחם התחנה שלל דוכנים עם מאכלים מכל העולם וממגוון העדות בישראל; מאכלים מרוקאים, תימנים, אתיופים, מקסיקנים, אסייתים ועוד. הכניסה ללא תשלום.

ל"כל העיר" נמסר כי "האוכל המוצע ביריד יהיה אוכל ביתי, שנעשה עם הרבה אהבה ומתוך מתכונים שעברו מדור לדור, מבעל אבוסטה לבעל אבסוטה, מסבתא לנכדה ומסב לאב לבן, וסתם מחובבי ומחובבות אוכל ירושלמים".

"לכבוד חודש האהבה ארגנו לכם בין היתר יריד של מאכלי עדות מפנק ומחמם את הלב", אומרים השבוע בהנהלת מתחם התחנה, בפנייתם לקהל הרחב. "בואו לאכול מהמטעמים האהובים עליכם ולגלות מאכלים חדשים של עדות ותרבויות אחרות ומיוחדות. מצפים לראותכם בלב ליבה של ירושלים".

ומה בתפריט? מנות פתיחה, מנות עיקריות וקינוחים טעימים להפליא ממגוון עדות ועמים בישראל וברחבי העולם. כמו-כן, לבחירתכם דוכנים חלביים, בשריים, מנות טבעוניות או ללא גלוטן. וכך לדוגמא, את מרוקו תייצג בגאווה מאמא אסתר, עם קוסקוס, מרק, קציצות, דגים וטנז'יה מתוקה. אליה תצטרף בפינה המתוקה ריקי חודוס, עם ספינג' אוורירי, מופלטה עם חמאה ודבש ופאי לימון עם קולי פטל.

את בני העדה הכורדית, תייצג מנת קובה סלק של נתנאל אלמליח, המורכבת כולה ממרכיבים טריים, כמו גם ה"י'פרח", עלי גפן ממולאים באורז, עגבניות ועוד כמה דברים טובים.

את המטבח הפרסי תמצאו בדוכן של אפרת חסידים, שתציע לכם לטעום מהגונדי נחודי, הלא הן קציצות החומוס במרק העדתי המפורסם או את האורז סבזי.

דנה אביטל תכין למבקרי היריד טעימות מעיראק עם מקלובה עוף/כבש, תבשיל אורז הפוך עם בשר וירקות ואם זה לא מספיק, תוכלו לקנח אצלה עם קפיצה קטנה לטורקיה, בטעימת הבקלאווה של דנה, מאפה מתוק העשוי שכבות בצק פילו וביניהן מילוי של אגוזי מלך או פיסטוקים טחונים.

ומה עוד? טספה גולה יגישו למבקרים מנת אינג'רה גדולה, מנת הדגל של בני העדה האתיופית, עם שלושה סוגי רטבים לבחירה; רוטב עדשים פיקנטי, רוטב חומוס טחון או רוטב תבשיל ירקות. סמדר רפיעי תפתח את המטבח האיטלקי המשובח עם לזניה משגעת וקישים פריכים בעבודת יד. המבלים יוכלו לבקר גם בדוכן הדרום קוריאני, שם אפרת דיין תעמול במקצועיות על צלחות מנת הביבימבאפ, קערת אורז עם ירקות צבעוניים וכל תוספת שרוצים, מסודרת יפה ומעליה ביצת עין ורוטב ממחית צ'ילי חריף מותססת. תהיה גם מנת הג'אפצ'ה, אטריות שקופות שעשויות מעמילן שעועית. האטריות מוקפצות עם ירקות, רוטב סויה ושמן שומשום.

חובבי אוכל סיני? מוזמנים לבקר בדוכן הדים סאם של ספי, שם יחכה לכם כיסוני בצק המלאים במגוון של ירקות, בשר או עוף, אשר מקופלים בצורה אותנטית לפי מסורת עתיקה העוברת מדור לדור. הטעמים: עוף, בקר, עוף פטריות ופקאן, פטריות שמפניון (טבעוני), בטטה (טבעוני), אדממה (טבעוני).

 

 

משם, אפשר לקפוץ לברזיל כדי לפגוש את מנת הפאו גק קייג'ו של ואל בוכבינדר. מדובר במאכל מסורתי ברזילאי, עשוי מעמילן טפיוקה וגבינה. אחד הנשנושים הנפוצים ביותר בברזיל, פריך ושחום קלות מבחוץ, רך ואוורירי בחלקו הפנימי. לא רחוק משם תכין מיס בראון סופגניות צ'ורוס דרום אמריקאיות פריכות היישר מארגנטינה. הסופגניות המוכרות ימתינו לכם זהובות וממכרות, בציפוי סוכר וקינמון עם רטבים לבחירה (שוקולד לבן, נוטלה, ריבת חלב וקינדר).

תשומת לב מיוחדת, כך ממליצים במתחם התחנה, יש לתת לתבשיל קציצות בקר של מיזם "מעשה ב", מבית עמותת "בית הגלגלים", שבחרו במטבח הווייטנאמי. הקציצות מבושלות עם רוטב צ'ילי, סויה, שום וג'ינג'ר עם שלל עשבי תיבול, לצד אורז עשיר בבצל מקורמל בשמן קוקוס, זרעי שומר ושומשום קלוי. חברי המיזם יבשלו עבור המבקרים גם מרק עדשים כתומות בקארי אדום וחלב קוקוס.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חרדי

    לאחינו החילונים אם עד היום היה לך יקר בגלל החרדים. היום תשלמו כפול מסים בגלל הערבים עם איזה קואלציה תלכו בפעם הבאה?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר