השוטרת דאסאש וורקו, חג הסיגד בטיילת ארמון הנציב (צילומים: דוברות המשטרה)
השוטרת דאסאש וורקו, חג הסיגד בטיילת ארמון הנציב (צילומים: דוברות המשטרה)

בהתרגשות ובגאווה: השוטרת דאסאש וורקו ויוצאי אתיופיה חגגו את חג הסיגד

בשקט ובצנעה, בצל מלחמת 'חרבות ברזל' וכמעט מבלי שאף אחד שם לב, אתמול, שני, צוין חג הסיגד בירושלים ובכלל הארץ. בין החוגגים - בני משפחתה של השוטרת וורקו, שהגיעה גם היא אל ארמון הנציב, כחלק מכוח השיטור של תחנת עוז וכבת לקהילת יוצאי אתיופיה

פורסם בתאריך: 14.11.23 19:12

בשקט ובצנעה, כמעט מבלי שאף אחד שם לב – והרי תשומת הלב מופנית במלואה למלחמת 'חרבות ברזל' ורבים מבין אזרחי המדינה עדיין מלקקים את הפצעים המדממים מאוד מהשבת השחורה של ה-7/10 – צוין חג הסיגד – החג של קהילת יוצאי אתיופיה.

השנה, כאמור, החג לא קיבל את תשומת הלב הציבורית ונחגג כמעט בהחבא, אבל בקרב יוצאי אתיופיה מדובר באחד הימים החשובים ביותר בלוח השנה.

כמדי שנה, חג הסיגד צוין בירושלים בטיילת ארמון הנציב, והאירוע התקיים משעות הבוקר. כמדי שנה, את האירוע, שמושך אליו אלפים רבים מקרב יוצאי אתיופיה בישראל, אובטח על ידי תחנת עוז של משטרת ירושלים.

בין החוגגים היתה גם השוטרת דאסאש וורקו, שמשרתת כסיירת בתחנת עוז של המשטרה, התחנה שהיתה אמונה על אבטחת אירוע חג הסיגד בארמון הנציב.

במונולוג מיוחד ל"כל העיר" מספרת וורקו על חג הסיגד, על המשמעות שלו וכן על השירות שלה במשטרה, במיוחד בצל החודש הקשה מאוד שעבר על ישראל.

"מדינת ישראל ובפרט משטרת ישראל חוותה אסון גדול ואיבדה את טובי בניה ובנותיה על הגנת אדמת הקודש הזו, האדמה שאני ומשפחתי, ביחד עם אימי, עלינו אליה בגאווה גדולה בשנת 2000.

"שמי, דאסאש וורקו, לאחר שיחרורי מהצבא כלוחמת במג"ב, ומזה כ-6 שנים אני זוכה מדי יום כשוטרת ללבוש את מדי משטרת ישראל. אני עושה זאת מתוך שליחות, בגאווה רבה ובאהבה אמיתית לעם ישראל, למדינת ישראל ולבירת ישראל – ירושלים. העיר שבה אני מתגוררת ביחד עם בן זוגי לוחם האש, העיר שבה אני משרתת בגאווה גדולה כשוטרת בתחנת עוז.

 

 

"בתפקידי כסיירת אני נותנת מענה לכל מקרה שמתקבל בגזרת התחנה, פלילי, פחע"י, הצלת חיים וכמובן, אני שירות לכל תושבי דרום ירושלים, זאת ביחד עם כלל השוטרים בתחנה ובמחוז ירושלים, שכולם עושים עבודת קודש, במיוחד בתקופה מורכבת זו.

"המשימה שלנו כיום היא לשמור על העורף הישראלי, על הבית ואנחנו נחזיר את תחושת הביטחון לאזרחים.

"אתמול חגגתי את חג הסיגד, חגה של קהילת יוצאי אתיופיה, בהתרגשות ובגאוה גדולה שלי ושל בני משפחתי שעלו ארצה. הם גאים בי מאוד על הדרך בה בחרתי – להיות שוטרת ולשרת את המדינה.

"וכמובן שכולנו מאחלים לימים שקטים ורגועים יותר".

מפקדה של השוטרת וורקו, מפקד תחנת עוז סנ"צ אבי ביטון מוסיף: "השוטרים נטלו חלק במשימת האבטחה, בשמירה על הסדר הציבורי ובהכוונת התנועה, למען ביטחונם ושלומם של המבקרים והחוגגים במקום וכל זאת בצל המלחמה ועל מנת לאפשר לחוגגים לחגוג את החג החשוב המסמל את הגעגועים לירושלים. כמו בכל שנה, גם אתמול ציינו חלום שהתגשם! במשך כל שנות קיומנו, ידענו לא מעט מלחמות קשות ומורכבות אך מעולם לא הובסנו וגם הפעם ננצח. אנחנו כמשטרת ישראל, נעמוד בחזית על מנת להגן על אזרחי מדינת ישראל".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר