'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)
'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

החל מהערב, שני – מופע האורות המיוחד בשמי ירושלים

מאירים את ירושלים: "HiGH LIGHT JLM" הוא שמו של מופע לייזר של צלילים וצבעים למרקם, להיסטוריה ולתרבות של העיר. נקודת התצפית הטובה ביותר היא בטיילת ארמון הנציב, והמופע יתקיים גם בימים שלישי, חמישי ומוצ"ש. השעות בפנים

פורסם בתאריך: 18.3.24 08:45

'High LIGHT JLM' – הוא שמו של מופע לייזר מיוחד שיתקיים בשמי ירושלים הערב, שני, ובימים שלישי, חמישי ומוצ"ש. מדובר על מופע לייזר של צליל וצבע, שמתפרס במרחב וכולל חלקים נרחבים של העיר.

זהו שיר הלל של אור ומוזיקה למרקם, להיסטוריה ולתרבות של ירושלים. המופע מתקיים מטיילת ארמון הנציב, שממנו נפרשת העיר כולה. לאורך הטיילת, הצופה אל האגן הקדוש, נבנתה מערכת שמע מתקדמת המאפשרת פיזור סאונד אחיד ועוצמתי לכל אורכה, ליצירת חוויה היקפית ומלאה עבור הצופים.



המופע מספר את קורותיה של העיר והחיים המשותפים בה ובישראל, דרך שלושה מופעים שונים: סיפור של אור, סיפור של שלום וסיפור של כמיהה נצחית להרמוניה. במטרה לשלוט בלייזרים הרבים המרוחקים מהטיילת, הוקמה מערכת בקרה ייחודית, בעלת יכולת שליטה מרחוק, שתוכננה בהתאמה לדרישות אקולוגיות מחמירות, היוצרות אפקט מרהיב ללא זיהום אוויר ופגיעה בסביבה.

המוזיקה המקורית של 'היי לייט ירושלים' הולחנה כך שתספר ברגישות את סיפורה של העיר ואת תולדות העם היהודי. ניתן לשמוע בה מוטיבים מתרבויות ומדתות שונות לצד שירים שהם נכס צאן ברזל לעם היהודי. הסינרגיה הייחודית בין מערב ומזרח, עתיק וחדש, יוצרת מופע שורשי ועכשווי בסימן של מוזיקת עולם מתוך אמירה, שבירושלים של העתיד, יש מקום לכולם והשלום שורר בה.

הקטע הראשון נפתח בצלילים מעורבים מהעיר. כינור מסורתי המנגן את "ירושלים של זהב" ותפילות יהודיות, נוצריות ומוסלמיות נשמעות מרחוק. זהו סיפור המסגרת, שממנו תצמח המוזיקה המקורית. המנגינה מזכירה ניגון יהודי, אך הכלים מגיעים מעולמות שונים: מנדולינה, תופים, כלי קשת. אווירת הלדינו מזכירה לנו דורות רבים שחיו, עמלו וטיפחו תקוות בעיר הסוערת במשך ההיסטוריה.


'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)


 

 

המוזיקה מתפתחת והופכת לקצבית, עם כלי הקשה ערביים וכינור ערבי. הניחוח הים תיכוני האהוב, מזכיר את הצורך בשמחה, ומנוגן על ידי נגנים שורשיים. קרני הלייזר מסתדרות בשתי קבוצות, כרקדניות. קבוצה אחת בעיר והשנייה לאורך הטיילת. הן משחקות ביניהן משחק שובב של שאלות ותשובות, ואז פוצחות בריקוד משותף. הקצב נותן מקום לקלרינט של נגן כליזמר ולמזרקות אור המגיבות אליו. הקלרינט מוביל את כל הכלים לסימפוניה משותפת.

לאחר השיא, אנו חוזרים לצלילי העיר, אל השופר מסיפור המסגרת, אל התפילות בכל השפות ולכנר העומד במדרון היער ומנגן לעירו ולעוברים את "ירושלים של זהב". לסיום נשמעת מסיבה אנרגטית ומשמחת של דרבוקות ונגינה.

קרני האור מרקדות למקצב הוואלס העדין, והכמיהה לשלום מתפשטת בקלילות נעימה בכל העיר. הצלילים צומחים למקצב פלמנקו המלווה כינור, במוזיקה המשלבת מוטיבים ישראליים לצד צלילי המזרח ועד לתרבות הלאדינו של העיר. קרני האור מתגברות יד ביד עם המוזיקה, ועוטפות את כל העיר, מכינות את המצע לחזרתה של הלהקה השרה בקול גדול: יְרוּשָׁלַיִם, יְרוּשָׁלַיִם, בֵּין בָּנַיִךְ הַשְׁרִי נָא שָׁלוֹם!

אנו רואים במשפט "האירי פנייך אלי" הבעת רצון עז: שנזכה וירושלים תאיר פניה במהרה לכל אחת ואחד מהחטופים, שיחזרו אלינו בריאים ושלמים.

יצוין כי המופע מתקיים ביוזמת ובתמיכת משרד התיירות, ומשרד ירושלים ומסורת ישראל והוא בוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים.

אורך כל מופע 20 דקות, ויתקיימו שלושה מופעים בכל ערב (שני, שלישי, חמישי, שבת):
– 19:00
– 20:00
– 21:00


'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)

'High LIGHT JLM' (צילום: הרשות לפיתוח ירושלים)


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר