פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)
פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

פסטיבל 'מקודשת': ארבעה שבועות של אירועי תרבות בעיר

שלל אירועי תרבות בהשתתפות עשרות מוזיקאים יתקיימו ברחבי העיר. הפסטיבל ייפתח ביום רביעי, 23.8, ויימשך עד 15.9

פורסם בתאריך: 19.8.17 10:54

אירועי התרבות בירושלים רבים ומגוונים אבל מדי פעם מתרחשים דברים שמושכים את העין הן מבחינת חשיבותם והן מבחינת התוכן הייחודי שבהם. כזה הוא פסטיבל 'מקודשת', המתקיים בהפקת 'עונת התרבות', שייפתח ביום רביעי, 23.8, ויימשך עד ה־15.9. ארבעה שבועות של אירועי תרבות שיכללו גם הופעות של אמנים כמו אביתר בנאי ודודו טסה, מיצגי אומנות ותערוכות רבות ומגוונות וכן אפילו 'מופע שהוא ניסוי וניסוי שהוא מופע'.

 

פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

(צילום: נועם שוגנובסקי)

גולת הכותרת של הפסטיבל טמונה בהופעות הרבות והאיכותיות שמארגני הפסטיבל מביאים לירושלים. כך למשל תוכלו לשמוע את אביתר בנאי במופע שקיעה במגדל דוד שיכלול להיטים מאלבומו השישי שראה אור השנה 'לשונות של אש'. מופע זה אומנם יתקיים לקראת סוף הפסטיבל (13.9) אבל בשל האישיות של בנאי, המסע הרוחני שהוא עבר בנבחי היהדות והעניין הרב שמוצאים בו קהלים ממגוון זרמים, ראינו לנכון לספר לכם על זה כבר עכשיו. גם דודו טסה יגיע להופעה בפסטיבל (15.9) אבל בניגוד לבנאי, אותו תוכלו למצוא דווקא בשעות הזריחה שצפויות להיות קסומות מתמיד על רקע התפאורה הטבעית של 'מגדל דוד'. מלבדם יופיעו גם אסתר רדא שתארח את מרינה מקסימיליאן יחד עם חיירה עראבי שמגיעה ממאלי שביבשת אפריקה. מג'מייקה יגיעו גם Sly & Robbie and the taxi gang שירימו את הבמה עם מופע דאב-רגאיי מטריף ומלבדם יגיעו עוד עשרות מוזיקאים ולהקות למופעים המיוחדים.

 

פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

למרות האמנים רבי השם והיוקרה שמגיעים להופיע בפסטיבל הוא רחוק מלהסתכם בכמה הופעות מוזיקליות. "אנחנו מנסים להחליף את נקודת המבט המקובעת שיש לכל אחד ואחת מאיתנו בהסתכלות יותר מרובדת ופחות שיפוטית על אותה המציאות בדיוק", מספרים מארגני הפסטיבל ולאור זאת הם מבקשים להביא גם תכנים עמוקים ומגוונים הנוגעים למורכבותה ואופייה המיוחדים של העיר.

כך למשל תוכלו להשתתף בפרויקט ייחודי וראשוני שנקרא "הנחת יסוד". במסגרת זו מזמינים המארגנים את הקהל הרחב להשתתף במופע שהוא גם ניסוי רב משתתפים. הם מעדיפים לשמור את שאלות המחקר ומהלכו בסוד אך הם מבטיחים כי מדובר בניסוי מדעי לכל דבר. לצורך כך אתם יכולים להירשם מראש למופע הניסוי שאורך קצת יותר משעה ועובר בחמש תחנות שונות. עלות ההשתתפות היא 70 שקלים אך סטודנטים, גמלאים וירושלמים מקבלים הנחה מיוחדת ויוזמנו להשתתף בשעות ספציפיות. כל זה יקרה ביום חמישי (24.8) בין השעות 00:20-15:00 כאשר כל 20 דקות יוצא סבב נוסף מאולם ימקא בעיר.

 

פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

פסטיבל מקודשת בירושלים (צילום: נועם שוגנובסקי)

כדי לראות את העיר מזווית קצת שונה, מציעים לכם בהפקה להשתתף גם בסיור גגות ייחודי ופוקח עיניים וזאת במסגרת הפעילות 'מעל ומעבר' שבמסגרתה יעלו המשתתפים על גגות בניין כלל שם נמצאת המרפסת רבת התחומים של הפרויקט הייחודי 'מוסללה', הגגות של כיכר ספרא שם יוצבו דוכני אומנות חדשניים ויחודיים וכן גם גגות בעיר העתיקה שדרכם ניתן מבט להיסטוריה של העיר תוך הסתכלות על ההווה שלה. במסגרת זו תוכלו גם לישון בעיר העתיקה בשביל להעצים את החוויה. ההשתתפות ב'מעל ומעבר' אינה כרוכה בתשלום.

בשיחה עם "כל העיר" עם איתי מאוטנר, המנהל האומנותי של הפסטיבל, הוא מספר על מה שעומד מאחורי הפסטיבל ועל מה שמייחד אותו: "אנחנו רוצים לספר את הסיפור המרתק של העיר. יש כל מיני פסטיבלים בארץ ובעולם ואני חושב שהייחוד של מה שאנחנו עושים נובע ומהדהד מהסיפור של ירושלים שזה הסיפור הכי מעניין בעולם".

האירועים במסגרת 'מקודשת' כאמור, רבים ומגוונים מאוד ומומלץ בחום להיכנס לאתר http://www.mekudeshet.com/ על מנת לגלות עוד ולהירשם לשלל האירועים המתקיימים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר