איורים על תחנת הרכבת הקלה (צילום: צילום סיטיפס)
איורים על תחנת הרכבת הקלה (צילום: צילום סיטיפס)

קבלו את אאוטליין – פסטיבל איור ומילים ברחבי העיר

"אאוטליין" הוא שמו של הפסטיבל, שמטרתו להוציא את מה שחתום בספרים אל המרחב הציבורי, ומשתתפים בו כ־150 מאיירים, סופרים, משוררים ואנימטורים

פורסם בתאריך: 18.10.17 09:38

מחר, חמישי (19.10), ייצא לדרך, לראשונה בירושלים, פסטיבל מיוחד וייחודי – ״אאוטליין – איור ומילים בירושלים״, שמטרתו להוציא את מה שחתום בדרך כלל בספרים אל המרחב הציבורי.

בפסטיבל משתתפים כ־150 מאיירים, אנימטורים, משוררים וסופרים, אנשי רוח ואנשי מעשה מהארץ ומהעולם, שיציגו עשר תערוכות ואירועים – בגלריות, מוזיאונים, חללי תצוגה, מוסדות תרבות ואמנות, חדרי סטודיו, בתי עסק ובמרחב הציבורי כמו למשל בתחנות הרכבות הקלה בעיר. האירוע הוא פרויקט של 'ביתא' והמחלקה לאמנות חזותית בעירייה, בשיתוף קואופרטיב העיצוב הירושלמי, ובתמיכת משרד התרבות.

מתוך התערוכה "אאוטליין - מאירים שירה מדוברת" (צ ילום: יח"צ)

מתוך התערוכה "אאוטליין – מאירים שירה מדוברת" (צ ילום: יח"צ)

אירוע הפתיחה יתקיים מחר בבית הנסן עם פתיחת התערוכה "מאירים שירה מדוברת". בתערוכה, שאצר רואי רביצקי, מיטב המאיירים בארץ חוברים אל משוררי ״פואטרי סלאם״ ונותנים ביטוי חזותי לקטעי שירה מדוברת. האיורים יוצגו על גבי קופסאות אור שנבנו במיוחד עבור התערוכה, ולצדם יוקרנו על גבי מסכים, קטעי וידאו של המשוררים מבצעים את שיריהם. בערב הפתיחה תתקיים הופעת שירה מדוברת חיה של המשוררים.

כאמור, אחת מהתערוכות במסגרת "אאוטליין" מוצגת בפריסה עירונית רחבה בתחנות הרכבת הקלה, זאת בשיתוף חברת סיטיפס, מפעילת הרכבת. הרעיון על פריסת האיורים והרישומים בתחנות הרכבת הקלה החל לפני כחודשיים, במפגש איור, סקצ'ינג ושיטוט על ציר הרכבת הקלה בהשתתפות חברי קבוצת "אורבן סקצ'רס"- קהילת אמנים מרחבי העולם הנפגשים ומתרגלים רישום מהתבוננות במקומות בו הם חיים ומטיילים, אשר איירו את האווירה הירושלמית מלאת החיים ואת האנשים הנוסעים ברכבת הקלה. האיורים עובדו, והפכו כעת לתערוכת רחוב גדולה וססגונית, המוצגת על גבי תחנות הרכבת הקלה במהלך השבוע. התמונות תופסות את הרגע הירושלמי בעפרונות ומכחולים ומציבות את הצופה, הנוסע והעיר בין הדמויות המאוירות.

"אנו ברכבת הקלה שמחים תמיד לתת מקום לאמנות המקומית", מציין מנכ"ל סיטיפס ירון רביד. "מדובר בפסטיבל ייחודי הנותן במה מרכזית לאמנות התופסת את האווירה הירושלמית הססגונית. הרכבת הקלה הינה חלק מרכזי בירושלים וחלק בלתי נפרד ממרקם העיר ועל כן תמשיך לפעול לקידום האמנות והיצירה בירושלים".

איורים על תחנת הרכבת הקלה (צילום: צילום סיטיפס)

איורים על תחנת הרכבת הקלה (צילום: סיטיפס)

תערוכות נוספות יהיו: "שלום עולם" של סטודיו גרוטסקה בסטודיו הסנדג, "שיר איור" ובו פוסטרים מתוך מגזין המוזיקה "קולומבוס" בנוקטורנו, "מאייר ומעצב נכנסים לבר", עבודות עיצוב בהשראת קטעי הומור ישראלי של קואופרטיב העיצוב הירושלמי בבית הנסן, פלייסמנטים מאויירים בהשראת כתבי עגנון ב"תמול שלשום" ואירועים בספריית האיור של מוזיאון ישראל.

אירוע נעילת הפסטיבל יתקיים ביום חמישי הבא (26.10 בשעה 19:00) על רקע תערוכת "רגע", בה מיטב המאיירים והאנימטורים בארץ יוצרים גיפים המתייחסים לשירת הייקו של משוררי קבוצת "ירח חסר". בסוף הערב תתקיים מסיבה פתוחה לקהל הרחב.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר