בית אבי חי, אהוד מנור ז"ל (צילומים: אוריה תדמור, רחל הירש)
בית אבי חי, אהוד מנור ז"ל (צילומים: אוריה תדמור, רחל הירש)

בית אבי חי: מופע מחווה מיוחד לאהוד מנור

דנה ברגר, גיא מזיג, נעם בנאי ואנסמבל גלעד אפרת יתארחו במופע "יליד הארץ", שבו יוצגו עיבודים מיוחדים לשיריו של המלחין והפזמונאי

פורסם בתאריך: 3.6.18 14:57

מופע מחווה מיוחד יתקיים ביום חמישי הקרוב, 7.6, בבית אבי חי. "יליד הארץ" הוא שם המופע, שיוקדש כולו ליצירה המשובחת של המלחין והפזמונאי אהוד מנור ז"ל. במסגרת הבמה יעלו על הבמה אנסמבל גלעד אפרת, דנה ברגר, גיא מזיג ונעם בנאי שיופיעו עם מיטיב הלהיטים של מנור. במופע יוצגו עיבודיו המיוחדים של גלעד אפרת לשיריו של מנור, שנוצרו במיוחד לערב המחווה. בערב תשתתף גם עופרה פוקס מנור, אלמנתו של מנור, שתישא דברים.


  • הורדת האפליקצייה של "כל העיר" באנדרואיד
  • להורדת האפליקצייה של "כל העיר" באייפון

"המטרה היא לייצר אירוע מחוה לאהוד מנור בקונספט קצת שונה מאירועי המחווה הרגילים והגדולים שנעשים לו לאורך השנים", מסביר רון מרגלית, המנהל המוזיקלי של בית אבי חי, בשיחה עם "כל העיר". "מצד אחד יש ניסיון להביא כיוון מוזיקלי קצת אחר עם אנסמבל גלעד אפרת המשלב כלי קשת ומיתר בסגנון יותר קלאסי, לצד נגנים שמנגנים על כלים מערביים מודרניים כמו תופים וגיטרה. לצד ההרכב הזה נביא אורחים מהדור הצעיר יותר, כאשר כל אחד ייתן את ההתייחסות שלו לשירים של אהוד מנור".

לדברי מרגלית, אלמנתו של מנור אהבה מאוד את הכיוון אליו מכוון ערב המחווה. "היא שמחה מאוד", אומר מרגלית, "מה ששימח אותה זו גם העובדה שגלעד אפרת שמוביל האירוע יספר ספורים על מה שעומד מאחורי השירים, וישפוך יותר אור למי שלא מכיר לגמרי את הדמות של אהוד מנור. היא בעיקר התלהבה שיוצרים מהדור הצעיר בוחרים להשתתף ורוצים לשיר את השירים ולתת פרשנות משלהם. זה מבחינתה אישור שגם הדור הצעיר מתחבר ליצירה שלו".


אהוד מנור ז"ל (צילום: רחל הירש)

אהוד מנור ז"ל (צילום: רחל הירש)


על הקהל שיגיע לאירוע אומר מרגלית כי "אני צופה שהקהל יהיה מגוון כמו שקורה הרבה פעמים באירועים שלנו. מצד אחד יגיעו חובבי אהוד מנור, אבל גם קהלים של המופיעים כמו של אנסמבל גלעד אפרת ושל האמנים האחרים. זה ימשוך עוד קהל שירצה להכיר את היצירה של מנור".

מרגלית מספר שהוא עצמו מתרגש מאוד ממופע המחווה. "כמנהל האמנותי של המופע אני מרגיש שזה סוג של שליחות", הוא מדגיש, "להנציח את השירים של מנור, לחבר לדור הצעיר ולתת פרשנויות ייחודיות. מתן במה לזמרים משוררים ואמנים בולטים במוזיקה הישראלית זה חלק מהאידאולוגיה שלנו. עשינו למשל מחווה למאיר בנאי בשנה שעברה ונחזור עליו השנה. אנו עושים אירוע לאריק איינשטיין ועשינו גם לאהובה עוזרי. חשוב לנו לשמר ולתת את הכבוד לאמנים האלה שכבר לא איתנו. מעבר לכך שזה חשוב וחובה, זו זכות שיש לנו את היכולת לעשות זאת, וזה מאוד מרגש אותי. בנוסף, כמנהל אמנותי אני צולל עמוק לתוך היצירה שלהם ומגלה עוד דברים ונקשר לדמויות וליצירה".

בנוסף לאירוע המחווה, יום קודם לכן, ביום רביעי, תחל בבית אבי חי סדרת עיון חדשה בהנחיית ד"ר שלמה טיקוצ'ינסקי, חוקר העוסק שנים רבות בשורשי החרדיות ובישיבות הליטאיות. שלושת מפגשי הסדרה ינסו לנתח, לפרק ולשקף את הקונפליקטים שחווים הצעירים החרדים היום בסוגיות שונות בחברה הישראלית.

בית אביחי (צילום: אוריה תדמור)

בית אביחי (צילום: אוריה תדמור)


הסדרה תתחלק לשלושה מפגשים, כאשר כל מפגש יעסוק בנושא אחר שיחקור את הזווית החרדית בהקשרים חברתיים שונים. המפגש הראשון שיתקיים השבוע ידון בסמכות ואוטונומיה של הפרט בישיבות החרדיות. המפגש יעסוק בהרחבה בעולם הישיבות המודרני וזיקתו למרחב הציבורי בישראל. במפגש זה ישתתפו אלירן מלכה, יוצר הסדרה "שבאבניקים" והרב בצלאל כהן ראש הישיבה התיכונית החרדית "חכמי לב". המפגש השני בסדרה יתמקד במפגש בין חרדיות לישראליות בעקבות דמותו של גדליה, אחת הדמויות המוכרות והאהובות בסדרה. המפגש השלישי והמסכם יעסוק בסוגיית גיוס החרדים לצה"ל. הסדרה מתקיימת בעקבות ההצלחה הרבה של סדרת הטלוויזיה "שבאבניקים" אשר זכתה להד ציבורי נרחב, לא מעט בשל כך שהיא עסקה בשאלות יסוד חברתיות הנוגעות להשתלבות החרדים בישראל והעניקה הצצה מעניינת מאוד לעולמם הפנימי של הדור הצעיר של הישיבות החרדיות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר