יהודה והקיסירים (צילום: יובל אראל)
יהודה והקיסירים (צילום: יובל אראל)

סינמטק ירושלים: הוקרה למוזיקה המזרחית

בסינמטק מתקיים הפנינג של מוזיקה מזרחית - הקרנת סרטים, הופעות ותערוכה

פורסם בתאריך: 21.6.18 14:50

סינמטק ירושלים מציג: תוכנית מיוחדת להוקרת המוזיקה הערבית והמזרחית. מ-19.6 ועד 19.7 ייערך בסינמטק הפנינג שיכלול הקרנת שמונה סרטים העוסקים בסיפורה של המוזיקה הערבית והמזרחית, תערוכה הנוגעת לנושא, הופעות שונות ואף מפגשים עם יוצרים.



במסגרת התוכנית יוקרנו הסרטים "צ’לרי בגדד" (ישראל 2002) בבימויו של אייל חלפון; "קפה נח" (ישראל 1996) בבימויו של דוקי דרור; "תקסים" (ישראל 1999) בבימויו של דוקי דרור; "תעלומת אריס סאן" (ישראל 2007) בבימוים של דני דותן ודליה מבורך; "חבקי אותי" (ישראל 2001) בבימוים של שאול מייזליש ומיכל אברהם; "טיפת מזל" (ישראל 1992) בבימויו של זאב רווח; "זוהר ארגוב סוף עצוב וידוע מראש" (ישראל 2017) בבימוים של דליה מבורך ודני דותן; ו"עירקנרול" (ישראל 2011) בבימוי של גילי גאון.

הסינמטק (צילום: אורן בן חקון)

הסינמטק (צילום: אורן בן חקון)

לצד סרטים אלו יציג הסינמטק חלקים מהתערוכה ‘זמר בודד הוא הלב: מוזיקה מזרחית בישראל’ שאצר ערן ליטוין – תערוכה שפורשת את סיפורה של המוזיקה המזרחית בארץ באמצעות נקודות ציון משמעותיות וערוצי ההשפעה והתפתחות של מוזיקה זו. עוד ייערכו במסגרת ההפנינג הופעות של דודו טסה והכוויתים, יהודה והקיסרים ויאיר דלאל וחברים.

מהסינמטק נמסר כי ההפנינג מנסה להציג את סיפורה של המוזיקה הערבית והמזרחית, תרבות עשירה ומגוונת שנאבקה ונאבקת עדיין על מקומה אל מול התרבות הישראלית הדומיננטית. לדברי אנשי הסינמטק, זהו תחום יצירתי “’שב’רדאר’ של מנגנוני התרבות ההגמוניים ושל מנסחי הישראליות המתהווה סומן כז’אנר מוזיקלי נפרד, נחות ולא פעם בזוי”.

מחיר כל סרט – 39 שקלים (חינם למנויי הסינמטק), מחיר ההופעות – 40 שקלים (20 למנויים).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר