בית הספר לאמנות מוסררה, מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז, להקת טייני פינגרז, פרויקט אטלס (צילומים: איציק שוויקי, מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז, גוד מוסקו, Yann Deva)
בית הספר לאמנות מוסררה, מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז, להקת טייני פינגרז, פרויקט אטלס (צילומים: איציק שוויקי, מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז, גוד מוסקו, Yann Deva)

"מוסררה מיקס" חוזר: תערוכות, מיצגים והופעות

הפסטיבל, שיתקיים בימים שלישי עד חמישי בשכונת מוסררה, מתמקד בשנתו ה-19 בנושא התזוזה. הכניסה לכל האירועים חופשית

פורסם בתאריך: 25.5.19 19:49

ביום שלישי הקרוב, 28.5, ייפתח זו השנה ה-19 ברציפות פסטיבל האמנות והמוזיקה הבינלאומי "מוסררה מיקס". הפסטיבל, שיתקיים ברחבי שכונת מוסררה, יימשך עד ליום חמישי (30.5) וצפויים להתקיים במסגרתו עשרות מופעים ומיצגים משלל תחומי העשייה האמנותית.



הפסטיבל, כמדי שנה, מציג תוכנית רב-תחומית עשירה של עשרות אמנים ומוזיקאים מהארץ ומהעולם. יצירות האמנות, מופעי המוזיקה ואירועי העיון יאפשרו שיטוט חופשי וחקירה ברחבי מוסררה – ויתקיימו בתוך מתחמי הגלריה, באולמות, בחצרות הבתים, ברחובות ובמרחבים הציבוריים של השכונה.

מיצג הווידאו של אנריקו רמירז (צילום: מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז)

מיצג הווידאו של אנריקו רמירז (צילום: מתוך מיצג הווידאו של אנריקו רמירז)

בנוסף לאירועי האמנות, יערך ביום האחרון של הפסטיבל יום עיון בהשתתפות אקדמאים, אמנים ואוצרים מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל נערך מדי שנה ביוזמתו ובהפקתו של מוסררה – בית הספר הרב תחומי לאמנות וחברה ע"ש נגר. הכניסה חופשית לכל האירועים.

נושא הפסטיבל השנה הוא "דיספלייסמנט" – "Displacement" הפסטיבל יתייחס לתזוזה במושגים של התקה, היסט, ניידות ונדידה דרך מגוון שדות שיח ומחקר. המרה ונוודות, הפקעה ודה-טריטוריאליזציה, פירוק ובניה מחדש – מושגים ותבניות מחשבה הממלאים תפקיד מרכזי בשיח האמנותי, בתקשורת, במדעים, בפילוסופיה ובפסיכואנליזה. הפסטיבל מזמין את המבקרים לזרום לרחובות, לצאת מהקשר אחד בחללי תצוגה להקשר אחר בחצרות ובשבילים של שכונת מוסררה, וליצור אפשרויות להתייחסות ולדיון על ההיבטים השונים של מושגים אלה.

להקת טייני פינגרז (צילום: גוד מוסקו)

להקת טייני פינגרז (צילום: גוד מוסקו)

בבמה המרכזית בפסטיבל יתקיימו מופעי מוזיקה שונים ובהם טייני פינגרז עם שי בן צור, תמרדה, הילה רוח מארחת את עמיר לב, Hands & Groover, יוסי פיין מארח את בן איילון, מופע משולב של דניאל רובין, האחיות ג'משיד וענת מלמוד, עמרי מור מארח את אבטה בריהון ועוד. בנוסף, תתקיים סדרת המופעים "מוסררהסוניקס" שבמסגרתה יופיע המוזיקאים טומא גובאן מצרפת, תומס אנקרסמית מהולנד, ניקו טין, יוני סילבר ועוד.

בין התערוכות והתוכניות המיוחדות בפסטיבל תהיה תוכנית המיצגים "נוזלים", שאוצרת שרון הורודי, תוכנית שנתית מתחלפת המוקדשת לעבודות מיצג אשר משלבות אמנות פלסטית ותחומים שונים מאמנויות הבמה. בתוכנית השנה הוזמנו תשעה אמני מיצג מהארץ ומחו"ל לעבוד ביחד ולחוד.

פרויקט אטלס (צילום: Yann Deva)

פרויקט אטלס (צילום: Yann Deva)

בגלריות מוסררה יתקיימו תערוכות עם אמנים ואוצרים מהארץ ומהעולם. בגלריה החדשה תעלה התערוכה "לחישות" – בשיתוף עם גלריית הצילום הקואופרטיבית Fotogalerie מווינה. התערוכה תכלול יצירות שהן התבוננות במכניזם הבלתי-מודע של ניתוק והתקה של רגשות, זיכרונות, חוויות ותפיסות.

בגלריה על שם דרפלר תתקיים תערוכה קבוצתית "השער", שעוסקת בקו התפר שבין מציאות לפנטזיה, בין נוכחות להיעדר, בין כאן לשם, באמצעות עבודות צילום, וידיאו, מיצב וסאונד. בגלריה החברתית תוצג תערוכת צילום קבוצתית "נקודת עיוורון", ובה העלאת שאלות כלפי התוכן המצולם: מקורו, הזכות עליו, משמעותו התרבותית והפוליטית ועוד. בגלריית המסדרון תעלה התערוכה "עמי שביט: In Alpha Mood, מוזיקה אלקטרונית מ-1977", תערוכת-מחקר שנוצרה במסגרת סדרת המחקרים "יצירות מופת באמנות מודרנית בישראל", ביוזמת עמותת מרסל לקידום אמנות ותרבות.

במסגרת הפסטיבל יתקיימו גם שיתופי פעולה עם מוסדות וחללים בעיר כמו סדנת ההדפס בה תתקיים התערוכה "תזוזה בעל כורחה", תערוכה המורכבת מעבודות הדפס, וידיאו, צילום ופיסול, אשר עוסקת בתבניות התנהגותיות, פוליטיות ותרבותיות, ושיבושן הכפוי – הפורע לא רק את ההווה, אלא גם את העבר והעתיד. ב"מוסררה מיקס" יוקרנו גם סרטים ויצירות וידאו מהארץ ומהעולם באולם בית הספר לקולנוע "מעלה".


בית ספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)

בית ספר מוסררה (צילום: איציק שוויקי)


כחלק מהתערוכות המוצגות במרחבים ובחללי מוסררה, יתקיימו מיצגים אודיו-ויזואליים ייחודיים וחד-פעמיים בהם "האדם ההולך" – בביצוע אנריקה רמירז, "שני חדרים" – בביצוע יוסי מר-חיים ורפי בלבירסקי, מיצב הסאונד "מחומש" – בביצוע רוני חג'ג', ו-Musicקל – בביצוע ניצן ג'יימס.

יום העיון שיתקיים בפסטיבל יתקיים תחת הכותרת "על נדידה, התקה והיסט" בהשתתפות חוקרים אקדמיים, אמנים ואוצרים מהארץ ומהעולם. יום העיון כלול פאנלים והרצאות מפי טובי המרצים על הגירה ופליטות בהווה ובהיסטוריה, ומושב על נושא הפסטיבל בראי האמנות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר