פונדק הוסטל (צילום: רופ אודרק)
פונדק הוסטל (צילום: רופ אודרק)

פונדק הוסטל בר: סצנה חדשה של הופעות בירושלים

הסצנה המקומית חיכתה בדיוק לזה. תיירים מחו"ל ומקומיים מבלים מדי ערב בפונדק הוסטל בר שמייצר הופעות בירושלים ומסיבות מדי ערב כולל שישי ושבת. טראנס, טכנו, האוס, דיסקו ואפילו אלקטרו חאפלה ערבית, לצד זמרים ודיג'ייז שמציעים חומר מקורי שלהם

פורסם בתאריך: 28.9.19 09:07

מרכז העיר ירושלים ידע ימים יפים בשנות ה-90, אבל מאז חווה קצת דעיכה בעיקר בכל הקשור לסצנת המועדונים שנסגרו אחד אחרי השני ומעטים נותרו פתוחים בעיר. האיזור עדיין משופע בהמון ברים, פאבים, דאנס ברים שנותנים מענה לאוכלוסיות השונות בירושלים, אבל בחודש מרץ האחרון נפתח "פונדק הוסטל בר" , שמביא עמו בשורה מאוד מעניינת לתיירים שבאים מחו"ל ,כאלה מהארץ וגם למקומיים הירושלמים. מדובר בשילוב מעניין של הוסטל שבו יש חדרי לינה לצד סצנת מסיבות והופעות בירושלים והוא נותן דרור לאמנים וליוצרים השונים שיש לסצנה המקומית להציע.

פונדק הוסטל (צילום: טובה דורפמן)

פונדק הוסטל (צילום: טובה דורפמן)

"פונדק הוסטל בר נפתח רשמית בחודש מרץ לפני מספר חודשים. אמנם עוד קודם ערכנו פה מסיבות ואירועים אבל עכשיו מדובר בקונספט חדש", מספר עומרי אותם בן ה-27, שאחראי על המיזם המעניין ביחד עם שותפתו עדי קטריבס בת ה-28. "יש בעיקר מנוע ערכי מאחורי העסק", הוא אומר ומסביר את האג'נדה הייחודית של הלוקיישן  שנבחר ולא במקרה, "באנו בכוונה אל מרכז העיר ירושלים ולא למקום שבו קל יותר לעשות עסקים. אנחנו רוצים לשלב סגנונות שונים של אמנים ורעיונות ולתת לכל אחד את החופש היצירתי שלו. יש פה אמירה. זה יכול לרפא את העיר ולהכניס חיים. מבחינת הסגנון אנחנו דואגים לגיוון, מסיבות טרנס, טכנו, האוס, דיסקו ואפשר למצוא גם אלקטרו חאפלה ערבית. הזמרים שמגיעים אלינו שרים חומר מקורי שלהם".

המקום מספק למעשה לתיירים ולאורחים מכל רחבי הארץ ליהנות ממסיבות, מופעים ואירועים שונים שבתום הבילוי הם לא צריכים לחזור למלון או לביתם אם אינו נמצא במרחק סביר ויכולים ללון במקום. בהוסטל 50 מיטות ובתוכו שלושה חדרים משותפים ועוד חדר אחד פרטי. "החדר הפרטי שנקרא 'רוק סטאר סוויט' המיועד לרוב כשאנחנו מארחים די ג'ייז מחו"ל או ללהקות שבאות להופיע ונשארות ללילה אחד", מסביר רותם.

בכל ערב בעלי פונדק הוסטל עורכים מסיבה שמתחילה ב-23:00  ונמשכת לפחות עד השעה 02:00 לפנות בוקר בליין אפ משוגע מדי שבוע, כולל בשישי ובשבת ונותן מענה גם לצד החילוני של העיר, אבל לא רק. הבליינים, והמבקרים הרבים ממדינות שונות יוצרים במקום נופך מעניין, שונה ומאוד ייחודי. "יש כאן תיירים, חילוניים, ערבים, דתיים וחרדים, צעירים ומבוגרים. הכל מהכל. המקום פתוח ואנחנו מקבלים את לכולם", מספר עומרי על הרכב האנשים שמגיעים להוסטל פונדק בר. "אנחנו מכוונים בגדול לסצנה הוותיקה יותר של העיר, ירושלמים בני 26+ ולא רק לכאלה שמגיעים לעיר ללימודים ועוזבים אחרי שנתיים".

המועדון עצמו נמצא מתחת לאדמה, לכן עומרי ועדי עורכים מסיבות גם בימים ובשעות לא שגרתיות כמו בשישי לפנות בוקר ובשבתות. "זה אומנם נראה שאנחנו מחתרתיים, אבל זה לא סוד ולא מתיימר להיות כזה. אנחנו לא מפריעים לאף אחד בגלל המיקום ואפשר להשמיע מוזיקה גבוהה".

פונדק הוסטל (צילום: דניאל אליאור)

פונדק הוסטל (צילום: דניאל אליאור)

לא רק מסיבות מתקיימות ב"הוסטל פונדק בר" והמקום מציע לאומנים להציג את כישוריהם. "פתחנו מרכז יצירה אלטרנטיבי לאומנות צעירים, תיירים אומנים שמחפשים את ירושלים האחרת". פרט לכך, הלו"ז מאוד דינמי ועמוס באירועים ובין היתר אפשר למצוא הקרנת סרטים, ערבי שירה, דיונים שונים והרצאות.

פונדק הוסטל בר לא מזניח את הצד הקולינרי ויש ארוחות ערב במקום, אבל לעומרי יש תוכניות להעמיק את הנושא. "לקראת החורף יפתח בקומת כניסה בית קפה. פרט לכך האוכל מגוון, אפשר למצוא פה אורז, קארי, עדשים, שמנת פטריות, ירקות מוקפצים, כמעט אוכל ביתי. המתנדבים בהוסטל מכינים את התבשילים. בישול עצמאי".

עומרי מסכם: "הייחודיות של פונדק הוסטל בר היא שיש כאן הרבה דברים שונים באותו המקום. אנחנו רוצים לדבר על ירושלים כמוקד השראה ותרבות, להביא למודעות שירושלים היא לא רק חסידית. יש פה השראה ואנחנו נתקלים בהמון דברים שלא דמיינו".

כתובת: רחוב הסורג 1, ירושלים

אתר: www.poundak.com

בפייסבוק: Poündak Venue – פונדק בר

באינסטגרם: poundak_hostel

 


כתבה שיווקית


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר