אילוסטרציה סיורי חנוכיות וחג המולד (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, ‏מויש מעוז)
אילוסטרציה סיורי חנוכיות וחג המולד (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE, ‏מויש מעוז)

דצמבר בישראל: סיורי חנוכיות וסיורי חג המולד

השנה מתקיימים שני האירועים - חג המולד וחנוכה - בתאריכים חופפים וזו סיבה למסיבה לצאת לסיורים מרתקים בארץ. בסיורי חג המולד ניתן להתפעל מהאווירה המיוחדת ולהשתתף במיסה המרגשת, ובסיורי חנוכיות מתהמופע המרהיב של אורות בפתחי הבתים ובחלונות

פורסם בתאריך: 30.11.19 19:26


אהבטבע – מויש מעוז

מקום הסיורים: ירושלים

סוף השנה כבר כאן ומזמן איתו הפתעה. השנה יצויינו חנוכה וחג המולד באותו השבוע וזוהי הזדמנות מצויינת לצאת למגוון הסיורים הייחודיים של מויש מעוז באווירה אחרת, ממש כמו בחו"ל וליהנות מחווייה ייחודית. הוא מציע סיורי חג המולד בהם ניתן להתפעל מהאווירה המיוחדת, וסיורי חנוכיות מרהיבים בבתי התושבים ברובע היהודי או בנחלאות, ללמוד ולהכיר מהם האתרים הקדושים לנצרות וליהדות יחד ולקבל נקודת מבט אחרת על מנזרים כנסיות ברובע הנוצרי וחנוכיות ברובע היהודי.

אהבטבע (צילום: מויש מעוז)

אהבטבע (צילום: מויש מעוז)

מויש מעוז הוא מורה דרך ותיק, טיפוס צבעוני, ד"ר ללימודי ארץ-ישראל מתמחה בנזירות קתולית, גיאוגרפיה והיסטוריה. ם כל הידע הזה הוא בנה, יצר והדריך במשך ארבעה עשורים סיורים ייחודיים בהם השתתפו עשרות אלפי מטיילים מכל רחבי הארץ, שנהנו מביקור בפינות נסתרות ובאתרים ייחודיים הנמצאים ממש כאן מתחת לאף, אך לא כאלה שהייתם מגיעים אליהם לבד.

מדי שנה לקראת חודש דצמבר, העונה החמה של סיורי חג המולד וסיורי החנוכיות, מגיעים מאות מבקרים השוטפים את אתרי הרובע הנוצרי והרובע היהודי בעיר העתיקה, עין כרם ונחלאות בירושלים. מויש מסביר: "השנה לרגל המאורע, המפגש של חנוכה וחג המולד באותו השבוע, בניתי מספר סיורים ליליים ויומיים שיצאו למגוון אתרים בעיר העתיקה בירושלים הכוללים ביקור במנזרים, בכותל המערבי, ברובע היהודי ובאתרים נוספים. במקביל מוצעים סיורי חנוכיות בנפרד וסיורי חג מולד בנפרד".

הסיורים מהאגדות עליהם מדבר מויש מיועדים בהחלט למיטיבי לכת ולא למקטרים לפי הגדרתו והם יחלו כבר ב-23.12 נר שני של חנוכה. סיור נוסף שיתקיים ב-27.12 יתחיל בויה דולורוזה, כנסיית הקבר ומסתיים בסיור חנוכיות בשכונת נחלאות.

סיור לילי נוסף המתוכנן לליל חג המולד (24.12), באמצעות חברת בי טרוול- טיולי דורון 02-5619955  – יחל ב19:00 בערב ויימשך עד 1 אחר חצות. הסיור יתמקד בכנסיות השונות ברובע הנוצרי כמו כנסיית הדורמציון וכנסיית עמנואל הסמוכה לשער יפו. וב-25.12 מתוכנן סיור חג המולד שיכלול כמובן מיסות, טקסים, אורות צבעוניים ואווירה כה מיוחדת. "כיוון שהסיורים מתקיימים בעיצומו של החורף בירושלים אני נוהג לשלב אלמנטים 'מחממים' בסיור כמו עצירה למרק חם, פונץ/ חם, האווירה חייבת להיות ייחודית עם טקס מזמורים בסמטאות הרובע הנוצרי המואר והיפהפה בתקופה הזו של השנה ומסיימים במיסת חצות בכנסיית הדורמציון". שימו לב – סיור חנוכיות מנצח יצא ב-29.12 נר אחרון, בשעות אחה"צ מכיכר הדוידקה שימשיך לשכונות לב העיר כמו שערי חסד, שוק מחנה יהודה, וימשיך אל השכונות כמו מקור ברוך, גאולה ועוד. אז אם יש בכם רצון עז לחוות ולגלות עולמות חדשים במקומות שלא הכרתם, פינות שלא ביקרתם בהם עכשיו זה הזמן. יש להגיע בלבוש צנוע.

אהבטבע – סיורי חנוכיות וסיורי חג המולד

נייד:  054-4673106 (מויש מעוז)

לפייסבוק: www.facebook.com/moish.maoz


אילן שחורי – מורה דרך 

מקום הסיורים: תל אביב – יפו

את חג החנוכה וחג המולד חוגגים היהודים והנוצרים השנה כמעט במקביל ואך טבעי שיהיה מישהו שירים את הכפפה ויחבר בין שני החגים החשובים ויקיים סיורים בעיר תל אביב-יפו המציגים את בזווית אחרת את החגים כל אחד בנפרד. אחד כזה הוא אילן שחורי בן ה-60,  חוקר תולדות ארץ ישראל ותל-אביב,  מורה דרך בכיר מוסמך, מרצה, עורך, עיתונאי  מקצועי ופרשן מזה למעלה מ-30 שנה.

אילן שחורי (צילום: נגה מנהיים שחורי)

אילן שחורי (צילום: נגה מנהיים שחורי)

בערב נר חמישי  של חנוכה, יום חמישי  ה-26 בדצמבר החל מהשעה 16:00 יקיים שחורי את הסיור ביפו בסימן סיפורה של יפו במלחמת החשמונאים, קרבות יהודה המכבי  ועוד. סיור זה נמשך כשעתיים ומיועד גם למשפחות. ילדים עד גיל 13 בחינם. מה עשה יהודה המכבי ביפו וכיצד כבש את העיר אחיו יהונתן הוופסי? היכן ביפו מצויים עדויות חשמונאיות ולמה עתידה להפוך בקרוב המצודה החשמונאית? על כך ועוד בסיור מיוחד ביפו לציון 2183 שנים לחנוכה ולמרד החשמונאים. בתחילת הסיור המשתתפים ידליקו נר חנוכה עם שחורי ויטעמו מהסופגניות המסורתיות המאפיינות את החג. משך הסיור שעתיים עד שעתיים וחצי. מסלול הסיור עשוי להשתנות לפי המצב בשטח והוא יתקיים בכמות של מינימום משתתפים לפחות".

בלילה שבין  ה-24 ל-25 בדצמבר חוגג העולם הקתולי עם תחילת "מיסת חצות" את חג המולד ושחורי יקיים כמה שעות קודם לכן סיור ביפו בסגנון קתולי. הסיור יציג את החג הנוצרי החשוב ביותר בעדה הקתולית, המיסה המרכזית מתקיימת אמנם כל שנה בכנסיית המולד בבית לחם, אך מיסות חשובות מתקיימות גם בנצרת וגם בכנסייה הקתולית פרנציסקנית, סנט אנטוני ביפו. מיסת החצות מתחילה בכנסיית סנט אנטוני, שברחוב יפת 51 ביפו ואליה יגיעו המסיירים. "הסיור יתחיל ב-19:30 בערב חג המולד הקתולי", מסביר שחורי, "אספר על את הסיפור הנוצרי קתולי של יפו ונסייר באתרים בעיר כמו שכונת עג'מי, שכונת סנט אנתוני, נגיע לכנסייה ונשתלב בחגיגות". משך הסיור שעתיים וחצי עד שלוש והמחיר 100 ₪ למשתתף".

במקביל לסיורים שחורי עורך אתר מרכזי בתולדות תל אביב וארץ ישראל תל אביב שלי –  תיור ישראלי, אתר המכיל חומרים רבים מההיסטוריה של תל אביב, תמונות, סרטונים, כתבות, מאמרים, מחקרים וכמובן הצעות לסיורים. באתר גם מידע על מקומות רבים ונוספים ברחבי ישראל, על מגוון האטרקציות התיירותיות בארץ, תולדות המקום, הליכי שימור ואפשרויות ביקור. לשחורי גם ניוזלטר אליו מומלץ להצטרף, מגזין אינטרנטי בנושא תולדות תל אביב וארץ ישראל אותו הוא מפיץ פעם בחודש חינם למעוניינים – לחצו להרשמה.

לסיורים נוספים: www.mytelaviv.co.il/tours

נייד: 052-7747748 (אילן)

לפייסבוק: My TelAviv – ת"א שלי תיור ישראלי אילן שחורי סיורים והרצאות


ארץ הצבי טיולים – טיולים מאורגנים

מקום הסיורים: ירושלים, נצרת, בני ברק

"ארץ הצבי טיולים" הוא עסק הפועל בתחום התיירות והטיולים בארץ ובחו"ל מזה 11 שנים. הסיורים והטיולים מועברים על ידי המייסד צביקה פרץ – בוגר קורס מורי דרך, בעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל ואוטודידקט בעל ידע רחב בהיסטוריה, תנ"ך, זואולוגיה, דתות ועוד שלל תחומים נוספים. כמדי שנה מקיים צביקה סיורים מיוחדים בעקבות חג החנוכה וחג המולד אשר זוכים להצלחה רבה ומתמלאים במהירות עד לאפס מקום.

ארץ הצבי טיולים (צילום: פרטי)

ארץ הצבי טיולים (צילום: פרטי)

סיורי החנוכיות מתקיימים בעיר העתיקה וברובע היהודי בירושלים בכל ימות חג החנוכה. במהלך הסיור זוכים המטיילים לסקירה כללית על החג, מצטרפים להדלקת נרות חנוכה עם משפחה ברובע היהודי ונפגשים בבית אחת מהמשפחות לשיחה קלילה ופתוחה. לאחר מכן ממשיך הסיור בין סמטאות הרובע היהודי ועוסק בתקופת קרבות החשמונאים ועד לימנו, כולל במאפייני החג וסממניו המלווים בהסברים ברמה מעמיקה ואקדמית. הסיורים מתאימים למשפחות, יחידים, ילדים ומבוגרים. על פי דרישה ניתן לקיים את הסיורים גם במקומות אחרים כמו שכונות נחלאות או בבני ברק.

סיור חג המולד – כריסמס מתקיים בנצרת, אלא אם כן יש דרישה לקיום סיור במקום אחר. כיום נצרת היא המוקד המרכזי לסיורי חג המולד בעיקר בשל האפשרות להשתתף במיסה המרכזית. לעומת זאת, בירושלים לא ניתן להשתתף במיסות בכנסיות ונדרשות הזמנות כך שקשה מאוד להיכנס. סיור הכריסמס בנצרת מתחיל בשעה 16:00 – המטיילים מקבלים סקירה כללית על ישו, על ראשית הנצרות והקשר לכריסמס. יחד צופים בסיור בתהלוכה של תנועות בני נוער הנמשכת כשעה. המשך הסיור מתקיים ברחובותיה המקושטים של נצרת כולל ביקור בכנסיית הבשורה האורתודוקסית – כנסיית המעיין. לאורך כל הסיור ישנה הדרכה על החג, סממניו, המאפיינים והמקורות שלו, הקשר אל חגי האור בעולם העתיק הפגאני, וחיבורו לשתי הדתות הסינקרטיות: היהדות והנצרות. הסיור מסתיים בהשתתפות במיסה המרכזית בכנסיית הבשורה. מועד סיור חג המולד בערב הכריסמס 24.12.19. ניתן להזמין סיור גם ליום למחרת. הסיור מתאים לקהל המעוניין להרחיב את ידיעותיו ואת אופקיו, ולקבל ערך מוסף גבוה וכן לילדים אינטליגנטים שוחרי ידע.

הסיורים מועברים על ידי צביקה פרץ ובמידה וישנם כמה סיורים המתקיימים בו זמנית, הם מועברים על ידי צוות מורי דרך מוסמך ומקצועי.

פרטים ליצירת קשר:

נייד:  052-2559584 (צביקה פרץ)

לאתר האינטרנט: www.eretz-hatzvi.co.il

לפייסבוק: ארץ הצבי טיולים


בשביל הלב – סיורי חנוכיות בצפת הקסומה

"בשביל הלב" הינה חברה מיוחדת במינה, הפועלת בצפת ומציעה שלל סיורים מרתקים ברחבי העיר. מטרת הארגון היא לפתוח את המשתתפים אל חוויה שמחה, פנימית ועמוקה אשר תעצים אותם מבחינה אישית ותחבר אותם אל הסמטאות הציוריות של צפת וההיסטוריה העשירה שלה. גם הפעם, לכבוד חג החנוכה, תקיים "בשביל הלב" סיורי חנוכה בלתי נשכחים המשלבים סיפורים מיוחדים, תובנות מעמיקות, ניגון מרגש ושירה משותפת. סיורי החנוכה יתקיימו בסמטאותיה המפותלות והציוריות של צפת, לאורך כל ימות החג למעט שבת. המפגשים יתחילו בשעות הערב באחד מהמקומות היפים ביותר בעיר – מערת המצודה, ממנה נשקף נוף עוצר נשימה של העיר כולה. בתוך המצודה העתיקה אשר טומנת בחובה היסטוריה עתיקה מתקופת הצלבנים, יתכנסו המשתתפים לשירת המונים משותפת של שירי חג החנוכה האהובים ביותר, בהובלתו של מאיר גלייזר, מנהל "בשביל הלב", מוזיקאי ומדריך מנוסה, אשר ילווה את השירה באמצעות נגינת גיטרה. יחד, יתחברו השרים אל רוח החג ויתחילו את הסיור בחוויה מעצימה, מרגשת וחד פעמית.

בשביל הלב סיורי חנוכיות (צילום: פרטי, הקרן למורשת הכותל)

בשביל הלב סיורי חנוכיות (צילום: פרטי, הקרן למורשת הכותל)

לאחר מכן, ימשיכו המשתתפים לסיור מרתק בסמטאותיה של העיר העתיקה ויחשפו אל ההיסטוריה המרתקת של צפת בראי חג החנוכה. בין היתר, יסיירו המשתתפים בסמטת המשיח הפונה אל עבר קברו של הרשבי וייחשפו למגוון נושאים מרתקים – צפת בתקופת הזוהר והא"רי הקדוש, המכבים שלחמו בחג והקשר שלהם אל העיר, לכה דודי והשבת, האומנות בעיר, צפת כהשראה ומוקד עלייה לרגל ועוד שלל נושאים מרתקים. לבסוף, יסתיים הסיור בהדלקת נרות חנוכה משותפת ומעצימה בבית הכנסת. הסיור נמשך שעתיים ומתאים לקבוצות עובדים או חברים ומשפחות, ומותאם גם עבור ילדים. הסיורים מתקיימים בשעות הערב, אך בתיאום מראש ניתן לקיים גם סיורים ביום. כמו כן, ניתן לתאם גם אספקת כיבוד לעת הדלקת הנרות בבית הכנסת.

אז למה אתם מחכים? שריינו מקום כבר עכשיו ובואו ליהנות מסיור חי, מרגש ובלתי נשכח שייגע לכם בלב.

נייד: 050-7505695

מייל: [email protected]

לאתר: www.shvilhalev.co.il


דן ארטס

"דן ארטס", היא חברת הפקות אשר מאחוריה שנים רבות של ניסיון בתחום האירועים. החברה נמצאת בבעלותו של המפיק והבמאי דניאל לנזיני, מחזאי בעל ניסיון של שנים בענף ההפקות. החברה מתמחה בהבאת תוכן איכותי לאירועים, בארגון טיולי איכותיים ליעדים אטרקטיביים בארץ, ביצירת סדנאות מעשירות, וכמובן – בטיולי חנוכה אהובים המוכרים לכם כסיורי חנוכיות. בימי החנוכה, מתעטפת ירושלים בקסם אמיתי, ואתם יכולים ליהנות מסיור חגיגי, מעשיר ובלתי נשכח. זו הזדמנות לחוות את ירושלים, בסיור מרתק אל תוך השכונות החרדיות, במהלכו סופגים את האווירה המיוחדת והחגיגית של חג החנוכה, מביטים אל החנוכיות המוצבות בדרך כלל במקום חיצוני – על שפת הרחוב, על מפתן הדלת ולרוב על אדן החלון.

סיורי חנוכיות דן ארטס (צילום: פרטי)

סיורי חנוכיות דן ארטס (צילום: פרטי)

הסיורים של דן ארטס כוללים גם מדריך מקצועי, מורה דרך, נגן מלווה (אקורדיון, כינור, קלרניט, נבל ועוד) הסעה (לפי דרישה), ועוד שירותים רבים הניתנים – כאשר כל טיול נתפר לפי מידותיה של הקבוצה, הצרכים שלה, התקציב ועוד. אם פניכם מועדות צפונה, תוכלו ללכת על סיור חנוכיות בצפת, במסגרתו תבקרו בסמטאות צפת העתיקה, ותוכלו לחמם את הלב עם סיור מרגש לאור החנוכיות שבשדרה, בבתי האב שבמקום. כמו כן, בדן ארטס מוציאים סיורי חנוכיות גם לעיר בני ברק, ליפו ולמקומות נוספים לפי דרישה. כמו כן, החברה מארגנת ימי כיף, ימי גיבוש, סיורי תוכן, ועוד. לדברי הבעלים, דניאל לנזיני: "בדן ארטס אנחנו מספקים את החבילה השלמה לקבוצות של עד 40 איש. בטיול לירושלים לדוגמה, ישנו מסלול מיוחד. מתחילים בשעה 17, הולכים דרך הסמטאות, רואים את החנוכיות בחלונות הבתים, ישנה אפשרות לליווי של נגן כלי נגינה שינגן שירי חנוכה. לאחר מכן, איך לא – טעימת סופגניות חגיגית, ופוגשים בדרך עוד מאכלים נוספים הקשורים לחנוכה". לדברי דניאל, חלק מהקבוצות אוהבים לאכול במסעדה לפני הסיור, אחרות מעדיפות אחריו, אבל גם לזה הם דואגים. "הכל לפי דרישת הקבוצה", הוא (דניאל) חוזר ומדגיש בפני. "הדגש הוא לספוג את האווירה החגיגית והמיוחדת בחנוכה. כאשר עורכים את הסיור, מה שמאוד בולט זה שהחנוכייה, התפקיד שלה הוא לא להאיר, אלא לציין את הנס, ורואים את זה לפי המיקומים הבולטים שלה".

אין ספק, טיול בדן ארטס הוא חוויה של ממש. המדריכים מקצועיים, מלאי ידע, וכל טיול נותן לכם הצצה לתרבות חדשה שלא הכרתם, ופיסת ארץ שתזכיר לכם שוב כמה המדינה שלנו יפה ומיוחדת. בטיול למאה שערים למשל, תקבלו הזדמנות להציץ לחיים השוקקים של החצרות החסידיות, בתי הספר, השטיבלך והשוק המקומי, תוך הצצה לחנוכיות ולאווירה השמימית ברחובות.

נייד: 050-9000032

טלפון: 077-3353780

אתר: www.danarts.biz

אימייל: [email protected]

פקס: 077-4448516



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר