סיגל קליין (צילום: ענת אורן)
סיגל קליין (צילום: ענת אורן)

העצמה: סיגל קליין ביום צילומי נשיות בירושלים

ספיישל חודש האישה הבינלאומי וצילומי נשיות בירושלים: לפעמים, פשוט צריך להוריד את המחסומים ולשחרר. התמונות מדברות בעד עצמן

פורסם בתאריך: 15.3.18 22:08

לפני כמה שנים השתתפתי בסקר כלשהו בנושא גבריות ונשיות. זה היה סקר אנונימי עם הרבה שאלות, כשבסופו שאלה אחת משמעותית במיוחד – עד כמה את מרגישה נשית? התשובה שנדרשתי לתת היתה בין 1 ל-10, כש-10 זה נשית ביותר.

כשהסתיים הסקר דיברנו בינינו, הנשים, והסתבר לי שרובן לא מרגישות ממש נשיות, הרוב נתנו לעצמן ציון 6, או 7. זה לא מספיק נשי. למה הן לא מרגישות נשיות? לאן זה הלך לאיבוד? אני מניחה שבתוך כל המטלות, הריצות, הלידות וההסעות לחוגים זה התמסמס, אבל מתחת לבגד הפשוט ולשיער האסוף מסתתרת אישה שרוצה לגלות את עצמה מחדש.

איזה ציון נתתי לעצמי בסקר? את זה תגלו בהמשך.

בינתיים, אספר לכם שהחלטתי להעניק מתנה לעצמי והגעתי לסטודיו של ענת אורן, צלמת פורטרטים שמתמקדת בצילומי סטודיו של נשים, בצילומי נשיות בירושלים. לאחר ששוטטתי בפייסבוק שלה להתרשמות ידעתי מיד שגם אני רוצה. מאוד רוצה. וכך זכיתי לחוויה מעצימה של סט צילומי נשיות מפנק, שכולו בשבילי ושאלתי את עצמי ״איך לא עשיתי את זה קודם?״.

סיגל קליין (צילום: ענת אורן)

גם אני, כמו כל הנשים, ביחסים לא יציבים עם הגוף שלי: מלחמה במשקל, אזורים שהפכו לג'לי, טוסיק שחצי ממנו נעלם, שינויים בגוף ועוד. אנחנו נעמדות מול המראה ומביטות על עצמנו בעדשה מיקרוסקופית, וזהו. זה מה שאנחנו רואות. ענת אורן הצליחה להוציא ממני תחושות אחרות, גאווה על התמונות המרהיבות, זריקת עידוד לשיפור דימוי הגוף, וכל זאת בעזרת מצלמה והרבה אהבה וחום. אני מביטה היום בתמונות ולא מאמינה שזאת אני, כזאת יפה.

אבל רגע… עוד לפני התוצר הסופי היו את החששות שלפני הצילומים. מה עושים בדיוק בסטודיו? איך אצליח להשתחרר? להתגבר על הבושה? ואיך להסתיר מה שאני לא רוצה שייראו? אז לפני הצילום, ואפילו לפני שמחליטים בכלל אם רוצים – התייעצתי עם ענת, שהפיגה את כל החששות. היא הסבירה שאני לא בעירום, יש בגדים עם חשיפות מרומזות, מצלמים רק מה שאני רוצה, והכל רגוע ונעשה בקצב שלי, ללא שיפוטיות, עם קבלה של כל אחת בדיוק כפי שהיא.

סיגל קליין (צילום: ענת אורן)

סיגל קליין (צילום: ענת אורן)

הסטודיו של ענת ממוקם בקיבוץ קרית ענבים, וזה כשלעצמו מהווה ניתוק מהעיר, מהעבודה, מההמולה וכניסה לטיים זון שונה לחלוטין, רגוע, ירוק, עם ציוץ ציפורים וכמובן ענת שמחייכת ומחבקת. קיבלתי הנחיות להגיע ללא איפור וללא טיפול בשיער כי הכל כלול – יש מאפרת ומעצבת שיער כדי להעניק את התחושה שהכל כאן בשבילי, והן יצרו אותי מחדש, לא לפני שלגמנו כמה גביעי קאווה מבעבעת לתחושת שחרור והפגת המבוכה.

התחלתי עם ציונה טגיה, מומחית בעיצוב שיער ותסרוקות מיוחדות, שהביאה איתה שלל בייביליס, מחליקים, ספריי, סיכות ותוך חצי שעה השיער שלי הפך מפרוע ויבש, לגלי ובעל נפח. אחריה התייצבתי על שולחנה של חופית לוי, מאפרת מקצועית המתמחה באיפור כלות וערב. היא עמלה עלי לא מעט, ואפילו הדביקה ריסים, תוספת שלא חשבתי שיכולה לשדרג כל כך את המראה. ניגשתי למראה לראות מה הכינו לי שתי המוכשרות הללו וכשהבטתי בעצמי אמרתי: וואו. ממש וואו. הרגשתי לרגע כמו סופיה לורן. אבל רק לרגע אחד, שלאחריו חזרתי למציאות.

"קחי עוד לגימה מהקאווה, תשתחררי ונתחיל", אמרה לי ענת וכך היה.

בחרנו את אחד מהבגדים שהבאתי מהבית, והתמכרתי להבזקי המצלמה. לאחר מספר קליקים וגיחוכים הרגשתי כל כך נעים וכיף, בזמן שענת חושפת רבדים חדשים באישיות ומגלה לי פנים חדשות בעצמי שלא הכרתי. מאוד חשוב להרגיש נוח על סט הצילומים, כי זה מה שמבטיח בסופו של דבר שהתמונות יהיו טובות ואמיתיות. אפשר לומר שענת היא סוג של פסיכולוגית, שגורמת להעז, להרגיש ולהתגאות במי שאני. ומרגישים שהיא עושה את זה בהמון אהבה.

כשהבטתי בתמונות האושר החל להתפשט לי בדם, יום קסום ומופלא, מתנה עצומה שמשאירה לי זיכרון לעוד הרבה שנים, תמונות שנתנו לי כוח. חשוב לציין כי התמונות הן דיסקרטיות, רק ענת רואה אותן ואת. אין חשש שהן ייחשפו לאנשים שאת לא מכירה.

 

ענת אורן (צילום: אלון הראל)

ענת אורן (צילום: אלון הראל)

הצילומים מתאימים לכל אחת, גם למי שחושבת שזה לא מתאים לה, כן, גם לה. אז קחו עוד לגימה מהקאווה ותשתחררו, את כל השאר ענת כבר עושה.

אה, ואם אתם סקרנים לדעת מה עניתי על הסקר בהתחלה? הציון שנתתי לעצמי במדד הנשיות הוא 10. לא פחות.

ענת אורן, סטודיו לצילום. טל' 050-7350471.

חופית לוי, מאפרת כלות וערב. טל' 050-9339373.

ציונה טגיה, עיצוב שיער ותסרוקות. טל' 054-9446806.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שירה

    ענת באמת מקסימה ומקצועית. הצטלמתי אצלה לפני כמה שנים ואני מתה לחזור על החוויה.

  2. מעריצה שלך מהאינסטא.. אילנית

    אהובה שאת כתבה משגעת את מיוחדת ומשגעת אין עלייך!! גאה בך ובנשיות שלך….

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר