רכב הסעות (צילום אילוסטרציה)
(צילום אילוסטרציה)

ההכבדה הנוספת על הכניסה לירושלים: בוטלו ההסעות לתלמידים ממבשרת

עשרות הורים לתלמידי ממ"ד ממבשרת ציון מתלוננים על ביטול ההסעות לירושלים וחזרה. ראש המועצה יורם שמעון ל"כל העיר": "משרד החינוך ומועצת מבשרת ציון הגיעו להסכמה כי יש לבטל את מערך ההסעות"

פורסם בתאריך: 22.8.19 08:10

עשרות הורים במבשרת ציון מתלוננים על ביטול ההסעות לתלמידי בתי הספר השייכים לזרם הממלכתי דתי בירושלים. בעקבות ביטול ההסעות לבתי ספר בירושלים, שנעשה על ידי המועצה המקומית של היישוב, יצטרכו הורי התלמידים להסיע את ילדיהם מדי בוקר לבתי הספר השונים ברחבי העיר.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"עד היום כל הילדים שלמדו מחוץ למבשרת נסעו למוסדות הלימוד בהסעות הממומנות על ידי המועצה", מספר ל"כל העיר" הורה של תלמיד. "פתאום הוחלט שלא מממנים יותר, נשלח מכתב להורים לפני כמה חודשים שלא יהיו יותר הסעות לבתי ספר בירושלים, והמועצה טוענת שהיא פרסמה אותו לכולם, אבל חלק מן הציבור הדתי ביישוב לא ידע כלל על השינוי".


מועצת מבשרת ציון (צילום: אורן בן-חקון)

מועצת מבשרת ציון (צילום: אורן בן-חקון)


לדברי ההורה, "חוץ מבית ספר אחד דתי שרמתו מאוד נמוכה, אין לנו מספיק בתי ספר השייכים לזרם הממלכתי דתי. אנחנו רוצים ללמד את הילדים שלנו במבשרת, אבל בבית הספר הדתי היחיד הרמה לא מספיק גבוהה. צריך לעלות אותה, הן חברתית והן לימודית. בנוסף, אנחנו לא יכולים לעקור את הילדים שלנו שנשארו להם שנה-שנתיים אחרונות מבית ספר שבו הם למדו".



"מדובר כרגע ב- 90 הורים שלא יודעים מה לעשות", ממשיך ומספר ההורה. "ניסינו לנהל משא ומתן עם יו"ר מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני ועם ראש המועצה יורם שמעון, אבל אנחנו לא יודעים מה לעשות עוד. למה לקצץ את מערך הסעות שהיה כל השנים?".


יורם שמעון (צילום:פרטי)

יורם שמעון (צילום:פרטי)


בשיחה עם "כל העיר" מסביר ראש מועצת מבשרת ציון יורם שמעון כי מדובר בהנחיה של משרד החינוך, לדבריו, "לפני כשלושה שבועות התקיימה ישיבה בנושא עם מאיר שמעוני, מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך. משרד החינוך אוסר עלינו לבצע את ההסעות האלו, יש פסיקות של בית המשפט הקובעות כי במידה ויש בית ספר חלופי ביישוב, שמעניק מענה לתלמידים – אפשר לבטל את ההסעות. מדובר ב-86 הורים שנחשפו למכתב ונערכה ישיבה עם כל נציגי ההורים בנושא ההסעות. בית ספר הנוכחי 'חמדת השקד' במבשרת ציון הינו מבנה חדש מבחינת המבנה ומבחינה פדגוגית הושקע המון כסף. משרד החינוך ומועצת מבשרת ציון הגיעו להסכמה כי יש לבטל את מערך ההסעות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מממן הסעות לתלמידים בהתאם לקריטריונים ברורים בכל רחבי הארץ בעבור כל שכבות האוכלוסייה. המימון ניתן לתלמידי החינוך המיוחד או לתלמידים שאין בקרבת ביתם מוסד חינוכי שעונה על הצרכים שלהם. במקרה הנדון, הורי התלמידים בחינוך הממ"ד במבשרת ציון מתעקשים על המשך מיפוי ילדיהם לירושלים, בשעה שיש בישוב מענה לתלמידי הממ"ד".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר