השר רפי פרץ (צילום: מעיין סבאג)
השר רפי פרץ (צילום: מעיין סבאג)

שר החינוך רפי פרץ בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים: "גיבשנו פתרון שיבטיח את פתיחת שנת הלימודים"

שר החינוך רפי פרץ אמר הבוקר בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שמתקיימת בהפקת "כל העיר": "אנחנו כבר חצי שנה נמצאים בממשלת מעבר, יש כאן סיטואציה שתקציבים לא יכולים לעבור"

פורסם בתאריך: 21.8.19 10:43

הבוקר, בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שנערכת הבוקר בטרמינל במתחם התחנה דיבר שר החינוך רפי פרץ על איום השביתה בשנת הלימוידם תש"פ: "לאחר שקיימנו דיונים מרתוניים לפתירת המחסור התקציבי בחינוך המיוחד לקראת השנה החדשה, גיבשנו פתרון שיבטיח את פתיחת שנת הלימודים. הפתרון כולל מענה לתלמידים עם אוטיזם, מוגבלות ולתלמידים עם אלרגיות מסכנות חיים".


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השר רפי פרץ (צילום: מעיין סבאג)

השר רפי פרץ (צילום: מעיין סבאג)


"לאחר שלא נמצא מענה תקציבי תוספתי לשנת 2019, ולאחר התייעצות עם שר האוצר משה כחלון ויו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי, הוחלט לממן את המהלך באמצעות השהיית התכנית לסבסוד חופשת חנוכה", ציין שר החינוך. "אומר לכם את האמת, אני לא אוהב את הפתרון הזה, אבל אנחנו כבר חצי שנה נמצאים בממשלת מעבר, יש כאן סיטואציה שתקציבים לא יכולים לעבור. עשינו מאמצים גדולים יחד עם משרד האוצר, ועד שלא קיבלתי התחייבות ממשרד האוצר כי בעת כינונה של הממשלה הבאה ידונו בתקצוב חופשת חנוכה, לא הסכמתי שנוותר. ויש כאן עוד אבל, והוא גדול. בסדרי העדיפויות הלאומיים, יש לדאוג בראש ובראשונה לילדים אלה, ולעשות הכל כדי להעניק להם את מלוא המענים החינוכיים והרגשיים. אנחנו לא משאירים אף אחד מאחור, בטח לא את הילדים שזקוקים לעזרה ולסיוע שלנו".

 



"כמו שהגענו לפתרון בסוגיית החינוך המיוחד אני בטוח שגם נגיע להבנות מול הסתדרות וארגון המורים – השנה תפתח כסדרה ב-1 לספטמבר, בעזרת ה'", אמר השר פרץ.

בהמשך אמר שר החינוך: "החינוך הירושלמי הוא חינוך מצוין ומגוון. בירושלים יש משהו מיוחד שאין בשאר הערים, ירושלים היא מיקרו-קוסמוס של החברה הישראלית. יש בה את כל סוגי האוכלוסיות, זרמים ותת זרמים, וכולם גרים בשכנות: חרדים, ערבים, יהודים, חילונים, דתיים, חרדלים. ממש כולם. אין עוד עיר בישראל שכל המתחים והשסעים של החברה הישראלית נמצאים בה כמו ירושלים".


בסוף דבריו של שר החינוך גננת פנתה לשר החינוך ודרשה ממנו לטפל בנושא הצפיפות בגני הילדים בירושלים.  צפו:




"ואני אומר לכם: החברה הישראלית כולה צריכה ללמוד ממה שנעשה בירושלים. היכולת לנווט ספינה כה מורכבת ובסוף להגיע להישגים ולמצוינות זה לא דבר מובן מאליו. צריך להיות קשוב ורגיש לרחשי לב כל הציבור – וזה וואחד ציבור. את היכולת הזו אני רוצה ללמוד מכם", אמר שר החינוך, "על ההישגים ועל החינוך המצוין פה מגיע שאפו גדול לכל העוסקים במלאכה, מראש העיר ועד לדרגים המקצועיים שעובדים במסירות רבה כדי שהחינוך בירושלים ימשיך להיות איכותי וטוב".


שר החינוך רפי פרץ – מדבר בתחילת הוועידה עם כתב "כל העיר" שלומי הלר

 


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר