סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי אברהם בצלאל, חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, מאיה חסון-קראוס (צילום: מעיין סבאג)
סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך החרדי אברהם בצלאל, חבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, מאיה חסון-קראוס (צילום: מעיין סבאג)

חביליו: "צריך להגן על הציבור החילוני"; בצלאל: "לא יעלה על הדעת לשלוח חרדים ללמוד מחוץ לשכונה"

בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, בהפקת "כל העיר", נערך דיון סוער בנושא חינוך חרדי מול חינוך חילוני - בהשתתפות סגן ראש העיר אברהם בצלאל, מחזיק תיק החינוך החרדי וחבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, שמוביל מאבקים למען החינוך החילוני | צפו בווידאו

פורסם בתאריך: 21.8.19 14:11

אחד הנושאים הבוערים שעלו לדיון בוועידת החינוך של ערי ישראל, ירושלים, שמתקיימת בהפקת "כל העיר" במתחם התחנה הראשונה בירושלים, הוא חינוך חרדי מול חינוך חילוני. הדיון הסוער נערך בהשתתפות סגן ראש העיר אברהם בצלאל, מחזיק תיק החינוך החרדי וחבר המועצה עו"ד יוסי חביליו, בהנחיית העיתונאית מאיה חסון-קראוס.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"היום הציבור החילוני במתקפה. אם אנחנו רוצים לשמור על הציבור החילוני בירושלים, צריך להגן על הציבור החילוני", אמר חביליו במהלך הדיון. "שימו לב – בפסגת זאב, בהר חומה, בקרית היובל – אנחנו צריכים לדאוג לשמור על צביון השכונות האלה. בפסגת זאב לדוגמא, הייתי בבניין חילוני לחלוטין – הכניסו שני גני ילדים חרדיים, והילדים בו מגיעים מחוץ לשכונה. התושבים אומרים לי שהם מוכרים את הדירות לחרדים". חביליו הדגיש כי "ביום שהחילונים לא יהיו פה – לא יהיה מי שישלם ארנונה".



סגן ראש העיר אברהם בצלאל (צילום: יעקב כהן)


מנגד בצלאל ציין כי "אין מריבות עם הציבור החילוני, יש מעט ויכוחים. ירושלים היא עיר גדולה ויש מקום לכולם", יחד עם זאת אמר בצלאל כי "בית ספר שלא ממלא את כל הכיתות ושייך למיעוט מתושבי השכונה יש להעביר אותו לציבור הרוב – בלי הבדל אם זה חרדים או חילונים".



"הבעיה היא לא הכסף", אמר חביליו, "משה ליאון הביא תקציבים גדולים. כיום מתנהלות שתי מערכות במקביל – מנח"י ומנח"ח. אני חושב שעל מנת להשאיר את הציבור החילוני בירושלים צריך לאפשר לו לשמור על אורח חיים שלי. הבעיה העיקרית של הציבור החילוני העיר זה הביטחון באורח החיים שלהם, הפחד מההתחרדות. המצב האידיאלי זה ששני המגזרים יחיו בשלום זה לצד זה, אך המצב לא כך, ולכן צריך לשמור על הפרדה בין המגזרים והשכונות. מבחינה מבנית, אני מאמין שצריך לבנות לחרדים בשכונות שלהם ולא לאפשר זליגה של מבנים, כמו גני ילדים ועוד – חרדים לשכונות חילוניות או מעורבות".


חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)

חבר המועצה יוסי חביליו (צילום: ישראל כהן)


בצלאל אמר כי "כמו שבשכונת רמות המיעוט החילוני מקבל שירותים, כך גם בשכונת קרית היובל ובשאר השכונות המעורבות מגיע למיעוט החרדי שירותי חינוך. לא יעלה על הדעת לשלוח את הילדים החרדים ללמוד מחוץ לשכונה. אם אתם טוען שבקרית היובל המיעוט שהוא החרדי לטענתך כרגע לא אמור לקבל את השירותים שלו. למה נוה יעקב התחרדה? אנשים באו לגור בנוה יעקב כי לא היה להם מקום לגור, לא בגלל שהיא שכונה יפה או מרכזית. אם היו נותנים לציבור החרדי לגדול ולפרוח בשכונות שלו ולא לעצור את הבנייה שם כמו הקדנציה הקודמת צביון השכונת האלו היה אחר".

חביליו סיכם: "אנחנו רוצים לשמור על הצביון החילוני של השכונות שעוד נשארו כאלה, צריך להגן על הציבור החילוני מהמתקפה. בפסגת זאב לדוגמא, הייתי בבניין חילוני לחלוטין שבתוכו שני גני ילדים חרדים והילדים בו מגיעים מחוץ לשכונה".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אור הגנוז

    צריך לשמור על יחס קבוע באחוזים, בין המגזרים. ולא לאפשר לחברה הדתית להתפשט בעיר מעבר לאחוז מסוים זה. אחרת התחרדות ירושלים תהפוך אותה למקום דתי, חשוך, עני שלא מתאים לעיר בירה של מדינת ישראל. מי שלא מוצא איפה לגור שיועיל לגור בבית שמש, ביתר עילית וכו' אי אפשר לץשעיר תעמוד בקצב הריבוי הטבעי של חברה שמונה בממוצע 8 נפשות … זו פשיטת רגל של ירושלים המודרנית.

  2. חסר זהות

    איך אתה מעז לכתוב ככה על ערבים גזען אחד!!! אה זה חרדים טוב בסדר…

  3. ברחתי מהעיר

    יוסי חבליו בן מחזורי ממשיך להלחם על צביונה של העיר בה נולדנו שנינו. אני נטשתי – תשו כוחותי להיות הפרייר שמשלם מיסי ארנונה מוטרפים ללא קבלת שירותים. עיר מטונפת – תחבורה ציבורית המשרתת את החרדים בלבד על חשבון הציבור הכללי. דיכוי בקשות להרחבת דיור של חילוניים (בקשה לממ"ד ומרפסת שנמרחו שנתיים. ובסוף נכנענו – אחרי שהתכנית שלנו שונתה עד להיותה בלתי אפשרית בשל התנגדות של דיירת חרדית אחת שרק צרות עין מצידה חיבלה באישור הבקשה. ו… הגברת מכרה את דירתה ועברה להר החומה – שתזכה שם לגמול המגיע לה על שנאת החינם שלה.
    אין עתיד לעיר הזו – עיר שבה הציבור הכללי צריך להתחשב ולממן את הציבור החרדי שאינו מכיר ומוקיר דבר (יש מיעוט שטוב אבל הכלל הרע מכסה עלין) מוצץ את לשד עצמות התושבים המשלמים ארנונה. אנשים שבחלקם קשי יום שחיים בצמצום בשל משא הארנונה וחוסכים בגודל המשפחה כדי לדאוג לפרנסה ולא להיות עלוקות…
    צר לי על העיר שכה אהבתי ואין לי שום רצון לגור בה.
    עיר שרוצה תיירים אבל אי אפשר להחזיק תיירות כאשר העיר ללא כל שירותי תרבות והסעדה בחלקים נרבים שלה בסופי השבוע. עיר שוממה שתיירים שנקלעו אליה בסופי השבוע ממש אל ישובו את העיר ואולי אל הארץ שהופכת חשוכה

  4. יציק

    חבליו חצוף מי לא משלם ארנונה כולם מותר להם לחיות איפה שבא להם לא קניתה את ירושלים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר