חצרות גני ילדים בצור הדסה מוזנחים (צילומים: פרטי)
(צילומים: פרטי)

צור הדסה: הורים מתלוננים על ליקויי תברואה בגני הילדים

הורים בצור הדסה מתלוננים על חול מזוהם בגני הילדים ביישוב: "הורים מקבלים הנחיות מהרופאים לא להוציא את ילדיהם לחצר, ולהימנע ממגע עם החול"; משרד הבריאות ערך ביקורת בחצר באחד הגנים, שבה נמצאו ליקויים תברואתיים; המועצה האזורית מטה יהודה: "בימים אלו אנו מבצעים סינון חול בפעם השנייה המצטרף לסינון חול הראשוני שביצענו לפני כחודש"

פורסם בתאריך: 15.9.19 09:51

תלונות על לכלוך, צואה וזוהמה בחצרות גני הילדים בצור הדסה: הורים לילדים בגילי 5-3 מתלוננים על הזנחה בחצרות בגני הילדים בצור הדסה, לטענתם חלק מהילדים נעקץ על ידי מזיקים ואחרים פיתחו אלרגיה בעור ונזקקו אף לטיפול רפואי. "הגנים במצב איום ונורא", מתארת בשיחה עם "כל העיר" לילך בן עמי, אמא לילד בגן שלומד בצור הדסה. "החול מעורבב בחצץ עם צואת חתולים, ויש לו ריח רע מאוד, בנוסף, יש תולעים שיוצאים מהעצים וחודרים לחול, ובגן מסוים ביישוב היו טרמיטים. החתולים מגיעים בערב לגנים ומסתובבים בארגזי החול – מדובר בבעיה בכל הגנים בצור הדסה, מלבד שני גנים שעברו טיפול".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "'כל העיר' עדכונים בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"הורים מקבלים הנחיות מהרופאים לא להוציא את ילדיהם לחצר, ולהימנע ממגע עם החול", ממשיכה ומספרת בן עמי. "יש גנים שהילדים פשוט לא יוצאים לחצר כי אי אפשר וזה מסוכן, והם כל היום בתוך הגן. הגננות מגבות אותנו לגמרי, אך ידיהן כבולות".


חצרות גני ילדים בצור הדסה מוזנחים (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


לדברי בן עמי, היא  פנתה למועצת מטה יהודה מספר פעמים בנושא בעבר, וגם בתחילת השנה. בנוסף, ההורים פנו גם למשרד הבריאות על מנת לטפל בתופעה המטרידה, ואף נשלח פקח מטעמם לגנים ביישוב. "מדובר במאבק שמתקיים הרבה זמן מול המועצה האזורית מטה יהודה. קיבלנו הבטחות שיטפלו בכל חצרות הגנים בצור הדסה, ולא קרה כלום. אני מתחילת השנה מנסה לדבר עם המועצה, ובינתיים הילדים שלנו חוזרים עם דלקות ופצעים. היו ילדים שהתאשפזו בגלל המצב בגנים".


חצרות גני ילדים בצור הדסה מוזנחים (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בעקבות פניית ההורים, נערכה ביום 8.9.19 ביקורת תברואית ב'גן הדס' שבצור הדסה, על ידי מפקחת בריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית ירושלים. בביקורת נמצאו ליקויים במצב התברואי של החצר ובמצע החול. דוח מפורט נשלח לטיפול המועצה האזורית מטה יהודה, שגן הילדים נמצא באחריותה".


חצרות גני ילדים בצור הדסה מוזנחים (צילום: פרטי)

(צילום: פרטי)


"כל העיר" פנה למועצה האזורית מטה יהודה, שמסרה בתגובה: "אנו עושים את מירב המאמצים לטפל ב-130 הגנים בשטחי המועצה. מצע החול בעת האחרונה מתחלף בהדרגה בגנים הוותיקים בצור הדסה על פי רמות הדחיפות. נציין, כי בישוב צור הדסה רוב ההורים טוענים כי יש לשמור על המצע חול כטבעי לילדים ולא להחליפו לדשא מלאכותי. כמו כן, בימים אלו אנו מבצעים סינון חול בפעם השנייה המצטרף לסינון חול הראשוני שביצענו לפני כחודש. סייעות הגנים יונחו על ידי אנשי המקצוע כיצד לטפל בחול כמצע מטיב לילדים. למועצה אזורית מטה יהודה אנשי מקצוע טובים ואנו פועלים על פי הנחיות מקצועיות".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. הורה גן הדס צור הדסה

    התגובה של המועצה פשוט מקוממת!!! אני במקרה הורה לילד בגן הדס והטענה שהחול עובר סינון שני הוא שקר! החול לא סונן לפני חודש ולא סונן גם לפני חצי שנה. כרגע אנחנו מחכים לסינון ראשון. בנוסף המועצה גורמת לזה להישמע כאילו מדובר בארגז חול שיש לטפל בו. במקרה של גן הדס ואחרים בצור הדסה, מדובר בחול שמכסה את כל החצר!!! חול שמלא בגללי צואה, ספוג שתן, מלא במזיקים וכפי שנאמר, נמצא מזוהם על פי בדיקה של משרד הבריאות.

  2. פנינה קלמנוביץ, תושבת צור הדסה מאוכזבת

    לא זכור לי שום סקר שנעשה ע"י המועצה עם מסקנה שזה מה שההורים מעדיפים. ועובדה שבגנים שלחצו מספיק החול הוחלף בדשא סינטטי ובארגז חול קטן עם כיסוי אותו פותחים רק בזמן שהות הילדים בחצר.
    אנו מצפים מהמועצה לכבד קצת יותר את דעתנו ולהיות קשובים לה. התגובה מכעיסה ומקוממת.

  3. משה חזן

    זה לא רק גני הילדים. המדשאות של צור הדסה מלאים גללי כלבים. כל בוקר בהליכתי. אני רואה ומתפלץ ממש. שהרי הגאונים שמנהלים את צור הדסה בנו ליד גן יובל מתחם מיוחד לכלבים. ומה עושים בעלי הכלבים? משחררים אותם על מגרש הדשא. וכשילדים ישבו שם וישחקו, אל תתפלאו למה????

  4. הורה של ילדה בגן בצור הדסה

    הגזמה פרועה של כמה הורים היסטרים. החול עדיף מכל מצע גן אחר. הוא בולם אנרגיה, טבעי ולא פולט רעלים כמו גומי ופלסטיק.

  5. הורה לילדה בגן

    כמה הורים היסטרים והגזמה פרועה. גם אנחנו מעדיפים את החול על מצע פלסטיק או גומי.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר