(מימין למעלה עם כיוון השעון) ת'ורה ח'לאילה, שרה קריספין, יצחק נקש, רוני מרץ (צילומים: נוה בן שמואל)
(מימין למעלה עם כיוון השעון) ת'ורה ח'לאילה, שרה קריספין, יצחק נקש, רוני מרץ (צילומים: נוה בן שמואל)

הנבחרת המנצחת של מערכת החינוך בעיר: אלו הזוכים באוסקר החינוך הירושלמי לשנת 2019

המנהלות והמנהלים, המורים והמורות, הגננות והגננים - אלה אנשי החינוך בירושלים שזכו בפרס אוסקר החינוך הירושלמי לשנת 2019

פורסם בתאריך: 22.12.19 18:21

בטקס חגיגי שנערך במלון רמאדה בירושלים הוכרזו ביום חמישי שעבר הזוכים והזוכות בפרס אוסקר החינוך הירושלמי לשנת 2019. מדובר בשנה השנייה שעיריית ירושלים מוקירה תודה לאנשי ונשות החינוך המצטיינים של ירושלים וחוגגת טקס אוסקר חינוך ירושלמי. במסגרת התחרות הוגשו מעל 5,000 מועמדים ומועמדות מומלצים על ידי תלמידים ותלמידות, הורים ותושבי העיר ומתוכם נבחרו 5 מועמדים סופיים במגוון קטגוריות: אב/אם בית, גננ/ת, יועצ/ת, מורה, מנהל/ת, מזכיר/ה, סייע/ת, פסיכולוג/ית, שומר/ת וכן פרס מפעל חיים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


ראש העיר משה ליאון ציין בטקס כי "אין עוד עיר בארץ שיש בה כל כך הרבה אתגרים חינוכיים והזדמנויות חינוכיות כאחד. בירושלים הכל מרתק יותר, הכל מורכב יותר, הכל יפה יותר, הכל נועז יותר והכל נקי יותר; ירושלים מיוחדת בתחומים רבים, אך בדבר אחד היא עולה על כולם – בחינוך. בירושלים ישנם אנשי חינוך מופלאים נחושים ואמיצים. כאן בירושלים אנשי החינוך הם אלה שיוצרים את תו האיכות של החינוך הירושלמי, ואני אומר לכם; אחד הדברים השפיעו אותי יותר מכל הם הרמה הגבוהה של החינוך בירושלים. אני מבקש להודות לכם המורים על המסירות, על העשייה ועל כך שאתם נמצאים יום יום במסגרות בשביל הילדים שלנו. דעו לכם, כשמאפשרים למנהלים להגשים חלומות הם צומחים ומצמיחים את כל המערכת. המנהלים והמנהלות הם הרוח החיה, המנוע של המערכת החינוכית, הם אלה שמסמנים את המטרה ומגיעים אליה. אני גאה בכם".

מחזיקת תיק החינוך חגית משה (הבית היהודי) מוסיפה ומוסרת כי "ירושלים מובילה בחשיבה מקורית וחדשנות אני בטוחה שכמו הרבה יוזמות שהתחילו בירושלים והפכו למודל לשער הערים בישראל ככה גם היוזמה של שבוע החינוך שתהפוך למודל. כמחזיקת תיק החינוך אני שמחה על ההזדמנות להעניק למורים והמורות את הכבוד המגיע להם – ולא רק להם אלא גם לשומרים למנהלים לסייעות ליועצות לאבות הבית למנקים ולכל אנשי הצוות שמלווים את העשייה החינוכית. בלעדיהם מערכת החינוך בירושלים לא היתה כזו".

הזוכה בקטגוריה – מורה: מיכל גרשון – מורה בבית הספר דרכא רנה קסין, בשכונת רמת אשכול.

גרשון היא אשת חינוך בדמה, שמלמדת בצורה חווייתית ומרתקת. הקשר שלה עם התלמידים מעמיק ומסור ואהבתה אליהם ניכרת. מיכל רואה את עולמו הפנימי של כל תלמיד ותלמידה ויודעת להגיע אליהם בדרכים מגוונות. הממליצים הרבים על גרשון ציינו כי היא מורה מסורה לתלמידיה, משקיעה מעל ומעבר, דורשת ומפתחת חשיבה ברמה מאוד גבוהה. גרשון עובדת קשה מאוד על הכנת השיעורים ומביאה חומרים שהם מעבר לחומר הנלמד והמצופה ממנה, אצלה תלמידים בתיכון לומדים ברמה של האוניברסיטה ובחטיבה לומדים חומר לבגרות. גרשון היא אדם רציני ויסודי מאוד והיא רואה את עולמו הפנימי של כל תלמיד ותלמידה ומוצאת תמיד את הדרכים המגוונות להגיע לתלמידיה, לחבר אותם לחומר הנלמד ולהביא אותם עד לקצה גבול היכולת שלהם.


המורה מיכל גרשון (צילום: נוה בן שמואל)

המורה מיכל גרשון (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה פסיכולוג/ית: רוני מרץ – פסיכולוגית בביה"ס ממ"ד פסגת זאב ובגן השיקומי, בית וגן.

מרץ היא פסיכולוגית רגישה ומסורה, מכילה ומקבלת, והסבלנות שלה מאפשרת לה לבצע התערבויות מורכבות באופן מקצועי ואנושי. מרץ מתנדבת להתערבויות חירום ברמת הצוות האזורי וברמה העירונית. ההמלצות הרבות שהגיעו עבור מרץ מספרות כי היא פסיכולוגית מיוחדת מאוד. בשגרה עובדת רוני בשני בתי ספר והיא מוערכת בהם מאוד. מרץ הביאה לשינויים מערכתיים, היא קרובה למנהלים ומשמעותית לתלמידים. נושא הצרכים המיוחדים הוא נושא שקרוב מאוד לליבה של רוני והיא עוזרת מאוד לקדם ילדים ולהפוך אותם לבעלי יכולת להתמודד עם האתגרים שבית הספר מפגיש איתם. הייחוד המשמעותי אצלה נובע מההתגייסות שלה לטובת מקרי חירום שקרו בעיר, אליהם תמיד היא מתנדבת ואף שם עושה מעל ומעבר לתפקידה הסטנדרטי. אירוע משמעותי במיוחד שמרץ ליוותה היה הרצח של אורי אנסבכר ז"ל באזור עין יהל, שם ליוותה את הנוער ואת הסביבה הקרובה שחוותה את המקרה בצורה קשה מאוד. רוני מקצועית מאוד והעזרה שהיא מציעה מוגשת עם כל הלב.


רוני מרץ (צילום: נוה בן שמואל)

רוני מרץ (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה מנהל/ת: אבישי פרינץ – מנהל בית ספר נועם בנים פסגת זאב.

פרינץ הוא איש חינוך יצירתי, שמשלב בין למידה וערכים בצורה שמאפשרת לכל התלמידים להרגיש קשר עמוק ללימודים ולבית הספר. הוא משתף את התלמידים בהחלטותיו, שמתייחסות גם לסוגיות חברתיות ונפשיות, ועושה הכל בנועם הליכות. הסובבים אותו מספרים על אדם חם, לבבי, טוב לב ומאוד מקצועי. פרינץ הוא מנהל מיוחד, איש חינוך ברמ"ח איבריו, יצירתי ומיוחד. הוא מתמחה בעיקר באופן שבו הוא שם את התלמיד במרכז. כשצריך, פרינץ יודע איך לנצל את כל המשאבים הקיימים אצלו על מנת להפיק את מירב התועלת, אפילו אם זה רק עבור תלמיד אחד. כל אדם אצלו הוא עולם ומלואו ואף תלמיד לא נזנח ונשאר לבד. הוא נוהג במורים שלו בכבוד רב, מגבה אותם ונותן להם רוח גבית לכל יוזמה ורעיון שעולה. הוא יודע להשיג עבור המורה את מה שהוא צריך ולמנף אותם לדברים חדשים. בעקבות אופיו זה של פרינץ במינהל החינוך בעיריית ירושלים שומעים ממנו לעתים קרובות ויודעים שהוא לא יוותר עד שהוא ישיג לבית ספרו את מה שהוא צריך.


אבישי פרינץ (צילום: נוה בן שמואל)

אבישי פרינץ (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה פרס הלב המכיל: המנהל הרב משה ברמן – ישיבת שבילי התורה רשת שתילים, רמות ד'.

הרב ברמן הוא איש חינוך מסור ורגיש, שעוזר באופן אישי לכל תלמיד שזקוק לתמיכה. הוא פועל ללא הרף לקידום הכישורים ואיכות החיים של תלמידיו, ויוצר קשרים חמים עם ההורים והצוות כאחד. הרב ברמן מנחיל לתלמידיו ערכים תרבותיים וחברתיים. נראה שהמשפט "השמיים הם הגבול" על הרב ברמן. מעטים האמינו כשקיבל את בית הספר, שיצליח משה להפוך מוסד קטן עם קשיים שבו 20 ילדים למוסד מוצלח ונחשב שבו 100 ילדי חינוך מיוחד. מנהל שגורם לתלמידיו להאמין בעצמם ועסוק כל יום בלהוכיח להם שאין דבר העומד בפני הרצון. הרב היה הראשון לקחת ילדים עם צרכים מיוחדים למסע בפולין ובעשייתו עוסק כל הזמן בייצור של חוויות מעצימות וחיוביות לתלמידיו. כשתלמיד לא מגיע, הוא תמיד מקפיד להגיע אליו הביתה, לבקר ולשאול לשלומו ולא נותן לאף אחד להישאר מאחור, במהפכה שהוא מנהיג בבית הספר.


הרב משה ברמן (צילום: נוה בן שמואל)

הרב משה ברמן (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה פרס פורצת הדרך: המנהלת ת'ורה ח'לאילה ثورة خلايلة, בית ספר יסודי מעורב כפר עקב مدرسة كفر عقب الابتدائية المختلطة.

ח'לאילה היא מנהלת אוהבת וחמה, שמחזקת ומעריכה את הצוות ואת התלמידים כאחד. יש לה קשר אישי ומיוחד עם כל תלמיד, והיא יודעת להוציא מהם את המיטב. מנהלת את בית הספר היסודי המעורב בשכונת כפר עקב – מאחורי גדר הביטחון כבר מזה 3 שנים. המציאות בכפר עקב קשה ופעמים רבות נראית נטולת תקווה. ח'לאילה הפיחה חיים בבית הספר ובשכונה, באה עם אנרגיות חדשות והפכה את בית הספר למקדם שוויון ומייצר תקווה. כשהגיעה, מבנה בית הספר היה במצב לא טוב והיא יצרה תהליכים מרשימים של חדשנות והתחדשות והפכה את בית הספר למוביל וחדשני. מהפך זה הוא פורץ דרך עבור תלמידי השכונה. על אף שהיא גרה בג'בל מוכאבר נוסעת ח'לאילה את כל הדרך, כל יום, בלי תלונות ותירוצים ומקדישה את כל כולה בתלמידים. התחום המזוהה איתה הוא המדעים והיא הפכה את בית הספר למצטיין בתחום זה.


תורה חליאלה (צילום: נוה בן שמואל)

ת'ורה ח'לאילה (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה יועצ/ת: עלאא אלדין סלהב علاء الدين سلهب – יועץ בבית הספר אלסהל, שועפאט مدرسة السهل, شعفاط.

אלדין סלהב הוא יועץ רציני ואכפתי, שמשקיע בעשיה החינוכית בבית הספר ובחברה בכלל. יש לו גישה חיובית והוא תמיד שמח לעזור ולהקשיב לכל תלמיד. אלדין סלהב הוא תושב ירושלים, שהתחיל את דרכו המקצועית כפיזיותרפיסט בבית ספר לחינוך מיוחד. העבודה בבית הספר עשתה לו חשק והוא החליט להתפתח ולהפוך ליועץ חינוכי. מהר מאוד הוא למד את המקצוע והפך להיות יועץ ומומחה לענייני אקלים בית ספרי. בגלל הצטיינותו לא הסתפק עלאא בבית ספר אחד והוא מייעץ היום למספר בתי ספר בירושלים ומשפיע בצורה משמעותית ביותר על החינוך והילדים במזרח העיר ירושלים. הצוות שמוביל את החינוך במזרח העיר יודע שבכל מקרה מיוחד וחריג שקורה כדי ורצוי לקרוא לעלאא והוא תמיד מוכן ומזומן לכל משימה.


עלאא אלדין סלהב (צילום: נוה בן שמואל)

עלאא אלדין סלהב (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה מזכיר/ה: ביאן מכיה بيان مكية – מזכירה בבית הספר סווחארה חטʺב בנות, ג'בל מוכבר مدرسة السواحرة الاعدادية للبنات, جبل المكبر.

מכיה היא מזכירה מקצועית ומדויקת, שמנהלת מערכת יחסים נפלאה עם הצוות, ההורים והתלמידים. היא מחויבת לעבודתה, חרוצה, יוזמת ומעניקה מזמנה לבית הספר ולחברה בכלל. מכיה היא ירושלמית, שעובדת כמזכירת בית הספר בחטיבת הביניים לבנות בג'בל מוכאבר וגרה בשכונה. הממליצים הרבים עליה סיפרו כי כמזכירת בית הספר עומדת פעמים רבות ביאן בצמתים המרכזיות ביותר של האירועים שמתרחשים בבית הספר. מכיה מנהלת קשרים נפלאים עם הקהילה המורכבת בג'בל מוכאבר, עם צוות המורים ועם תלמידי הבית ספר. היא מקצועית מאוד בעבודתה וכולם אוהבים ומכבדים אותה מאוד. יותר מכל מציינים מכריה את יכולת ההכלה הגדולה והכל כך נצרכת בבית הספר שכזה. מכיה תמיד שואפת ללמוד עוד ותמיד היא הראשונה שנרשמת ומגיעה לכל קורס והשתלמות שמוצעת למזכירות. מכיה עושה מתפקיד המזכירה תפקיד משמעותי ומפיקה ממנו את המיטב.


ביאן מכיה (צילום: נוה בן שמואל)

ביאן מכיה (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטיגוריה אב/אם בית: מאיר חדד – אב בית בבית הספר זלמן ארן ישראלי, תלפיות.

חדד הוא איש אחראי ומקצועי, שמבצע את עבודתו במסירות רבה. הוא ניחן ביחסי אנוש מעולים, ודואג לבית הספר גם מעבר לשעות העבודה. חדד התחיל כאבא בבית הספר, היה יוזם ופעיל בוועד ההורים ותרם לבית הספר בהתנדבות. לאחר תקופה ארוכה של התנדבות החל להיות מועסק באופן רשמי על ידי העירייה. חדד הוא "האיש" בכל הקשור לשטח הפיזי של בית הספר. הוא מכיר כל פינה, כל בורג וכל דבר בבית הספר. הניסיון של מאיר הלך והתפתח עם השנים, הוא יצר קשרים עם בעלי מקצוע, עם קהילת בית הספר ומשמעותי מכל- עם התלמידים. במשך כל השנים שמאיר בבית הספר הוא עבד וסייע בכל היוזמות הבית ספריות, בין אם מדובר בהקמת מרחבי למידה, חצרות בית הספר או כל הנושא הקשור בבנייה. בית הספר זכה באב בית כמו מאיר. מרוב שהילדים בבית הספר רצו לעבוד איתו, ולהתלוות אליו במשימות היום-יום חדד היה עורך מבחן לילדים ורק המובחרים ביותר (או אלו שבית ספר רצה בנוכחות מאיר בחייהם) היו "מתקבלים" ושמחים מאוד לעבוד עם אב הבית הנפלא הזה.


מאיר חדד (צילום: נוה בן שמואל)

מאיר חדד (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטגוריה גננ/ת: הרב סלמן כהן – גנן מכינה ב' תלמוד תורה "תורה ברמה" רמת שלמה.

הרב סלמן הוא איש חינוך נערץ, שפניו מאירות לכל תלמיד, איש צוות והורה באופן תמידי. הוא עובד בחשק ובשמחה כל יום מחדש ותלמידיו רצים בכל בוקר לכיתה. הרב סלמן נותן לכל ילד מקום וביטוי לפי יכולותיו ומחנך אותם בנחת ובאהבה.


הרב סלמן כהן (צילום: נוה בן שמואל)

הרב סלמן כהן (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטיגוריה שומר/ת: יצחק נקש – שומר בית הספר ניצנים, תלפיות.

נקש הוא שומר מקצועי, המקבל את המורות והילדים בסבר פנים יפות ועם חיוך שובה לב. הוא עושה את עבודתו בצורה נעימה ואחראית, וכולם מרגישים בטוחים בבית הספר. נקש שומר שנים רבות בבית הספר "ניצנים" לחינוך מיוחד, תלמידים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. נקש לקח על עצמו את תפקיד השומר ברצינות ועם אחריות יוצאת דופן. מעבר לשמירה על התלמידים שמחויבותו ואחריותו בה לא מוטלים בספק. נקש הוא דמות מבוגרת משמעותית מאוד לילדים והוא דואג להם הרבה מעבר למצופה. יצחק מהווה דמות מפתח בבית הספר ומראה במעשיו כמה משמעותי יכול להיות תפקידו של השומר.


יצחק נקש (צילום: נוה בן שמואל)


הזוכה בקטיגוריה הסייע/ת: שרה קריספין – סייעת גן קרית הילד, קטמון הישנה.

קריספין היא סייעת ותיקה ואהובה. יש לה ניסיון רב, והיא אוהבת כל ילד כאילו היה שלה. קריספין עושה את עבודתה בחיוך ובנעימות, ומקפידה על יחס אישי לכל ילד.


שרה קריספין (צילום: נוה בן שמואל)

שרה קריספין (צילום: נוה בן שמואל)


טקס האוסקר בחינוך הירושלמי (צילום: עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון בטקס האוסקר בחינוך הירושלמי (צילום: עיריית ירושלים)

טקס האוסקר בחינוך הירושלמי (צילום: עיריית ירושלים)

מנכ"ל העירייה איציק לארי, מחזיקת תיק החינוך חגית משה, ראש העיר משה ליאון, ראש מנח"י אביב קינן (צילום: עיריית ירושלים)




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר