הליד"ה הבוקר, שר החינוך רפי פרץ (צילום: מתוך דף הפייסבוק של התיכון שליד האוניברסיטה)
הליד"ה הבוקר, שר החינוך רפי פרץ (צילום: מתוך דף הפייסבוק של התיכון שליד האוניברסיטה)

התגובה של תיכון ליד"ה לשר החינוך רפי פרץ

"ההתבטאויות המצערות שלך, ביחס לקהילה הלהט"בית, שיש לנו מורים ותלמידים השייכים לה, עומדת בניגוד לרוח שבה אנו פועלים בבית הספר": הנהלת הליד"ה בגבעת רם פרסמה הבוקר בדף הפייסבוק מכתב גלוי לשר החינוך רפי פרץ

פורסם בתאריך: 14.1.20 10:44

דגל הגאווה – בחזית התיכון שליד האוניברסיטה (ליד"ה). הבוקר, שלישי, פורסם בדף הפייסבוק של בית הספר תמונה שבה נראים דגל ישראל ודגל הגאווה מונפים זה לצד זה בחזית מבנה התיכון. בית הספר, שפועל בגבעת רם בירושלים, פרסם פוסט בתגובה לסערה שעורר שר החינוך רפי פרץ, בראיון שנערך עמו בסוף השבוע במוסף "7 ימים", כשאמר בין השאר: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה", וזאת בתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"מכתב גלוי לשר החינוך הרב רפי פרץ", כך נפתח הפוסט שנכתב בדף הפייסבוק של הליד"ה: "שלום כבוד השר, אנו, צוות הניהול ומועצת התלמידים בבית הספר התיכון ליד האוניברסיטה, מזמינים אותך לבקר בבית הספר שלנו על מנת לפגוש את אוכלוסיית התלמידים והמורים המגוונת הלומדת והמלמדת בו, ולהכיר מקרוב את הפעילות החינוכית שנעשית בו, שעומדת בסתירה לחלק מהקביעות והאמירות שלך שהתפרסמו בראיון בעיתון 'ידיעות אחרונות' בסוף השבוע האחרון. בהזדמנות זו תוכל גם לבקר בפינה לזכרה של תלמידתנו, שירה בנקי שנרצחה לפני ארבע וחצי שנים, כשיצאה לתמוך בחבריה הלהט"בים ולהפגין בעד סובלנות, קבלת האחר ושמירה על זכויות האדם".


(צילום: מתוך דף הפייסבוק של התיכון שליד האוניברסיטה)

(צילום: מתוך דף הפייסבוק של התיכון שליד האוניברסיטה)


"ההתבטאויות המצערות שלך, שנאמרו גם בעבר, ביחס לקהילה הלהט"בית (שיש לנו מורים ותלמידים השייכים לה)", נכתב בפוסט, "ביחס לילדים של מהגרים שהינם חלק ממערכת החינוך במדינה, וביחס לתפיסתך העתידית שבמדינת ישראל יחיו אזרחים סוג ב' חסרי זכות הצבעה, עומדת כאמור בניגוד לרוח שבה אנו פועלים בבית הספר. אנו מקווים ומאמינים כי רוח זו, ועקרונות אלו צריכים לעמוד במרכז העשייה החינוכית של המערכת כולה".

"מערכת החינוך הממלכתית שמה לה למטרה 'לחנך אדם להיות אוהב אדם', 'לפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים', 'לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם', וכן 'להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה, לאפשר להם להתפתח על פי דרכם וליצור אווירה המעודדת את השונה והתומכת בו. בבית הספר אנו מקיימים לכל אורך שנות הלימודים מגוון פעילויות המממשות ערכים אלה הלכה למעשה. בין היתר אנו נפגשים עם מגזרים שונים בחברה הישראלית, ובהם תלמידים מבתי ספר דתיים ותלמידים מבתי ספר ערביים ואנו חושפים את התלמידים לסוגיות פוליטיות המעסיקות את החברה הישראלית ולמגוון הדעות שבהן. מעבר לכל חשוב לנו להדגיש שבית ספר מקבל בברכה כל תלמיד ותלמידה, ללא הבדל דת, לאום, גזע, מין, נטייה מינית עמדות אידאולוגיות שונות, ואנו פועלים שכולם, מורים ותלמידים, ירגישו בבית הספר ראויים ואהובים באותה מידה".

יש לציין כי הורים רבים שיתפו הבוקר בגאווה גדולה את התמונה ואת הפוסט שפרסם הבוקר הליד"ה, בניהולו של ד"ר גלעד אמיר. כזכור, דגל הגאווה נתלה לראשונה בחזית התיכון שליד האוניברסיטה ב-1 באוגוסט 2015, יום לאחר שנדקרה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים. ב-2 באוגוסט 2015 היא נפטרה מפצעיה.

בתוך כך, גם האוניברסיטה העברית בירושלים הוציאה אתמול, שני, הודעה רשמית, בתגובה לסערת שר החינוך פרץ: "בקהילת האוניברסיטה שלנו ישנו מגוון רחב של סטודנטים ואנשי סגל, מדתות שונות, מקהילות רבות בעולם, ממגזרים מגוונים. אנו תומכים בכל אחת ואחד ומכבדים את אורחות החיים של כולם. ערכי השוויון, הקבלה והסובלנות הם נר לרגלינו בעבודתנו בהוראה ובמחקר".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ירושלמית

    אמא'לה! אלה המורים במערכת חינוך שלנו?! הורים תבדקו מי מחנך לכם את הילדים! איפה הרוב השפוי במדינה הזאת?! כולם מפחדים שיאשימו אותם כבעלי דעות מיושנות? לאן הגענו? אנשים כבר לא מתביישים ועוד נותנים להם במה. מסכנים. צריך לממן להם טיפול פסיכיאטרי /פסיכולוגי/ רגשי שיוכלו לבנות משפחות בריאות ולהביא לעולם ילדים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר