שר החינוך רפי פרץ, מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים חגית משה (צילומים: מארק ישראל סלם, יח"צ)
שר החינוך רפי פרץ, מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים חגית משה (צילומים: מארק ישראל סלם, יח"צ)

סערת השר פרץ | מחזיקת תיק החינוך חגית משה: "עיריית ירושלים לא הוציאה שום הנחיה; סומכת על המורים"

בניגוד לעיריות שונות ברחבי הארץ - מעיריית ירושלים לא יצאה הנחיה לפתוח את יום הלימודים בשיעור על סובלנות, וזאת בתגובה לסערה שחולל שר החינוך רפי פרץ בסוף השבוע כשהתבטא נגד הקהילה הגאה. מחזיקת תיק החינוך חגית משה אומרת ל"כל העיר": "אני לא חושבת שזה נכון לתת הוראה לדון על הנושא"

פורסם בתאריך: 12.1.20 12:18

מחזיקת תיק החינוך בעיריית ירושלים סגנית ראש העיר חגית משה, יו"ר סיעת הבית היהודי במועצה, עומדת לצדו של שר החינוך הרב רפי פרץ. בזמן שבעיריות אחרות ברחבי הארץ, ביקרו את דברי שר החינוך נגד הקהילה הגאה, בראיון שפורסם בסוף השבוע במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות, והוציאו הנחיה לפתוח את יום הלימודים בשיעור על סובלנות – בעיריית ירושלים בחרו שלא להגיב ולא הוציאו שום הנחיה בנושא. מחזיקת תיק החינוך משה אומרת הבוקר בשיחה עם "כל העיר" כי "אנחנו בעיריית ירושלים לא הוצאנו שום הנחיה לדון בנושא. במידה ומחנך כיתה או מנהלת בית ספר ירצו לדון בנושא, אז הם ידונו מטעמם, ולא בעקבות הנחיה שלנו, אני סומכת על המורים שיפעילו שיקול דעת".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


השר פרץ, כפי שפורסם, עורר סערה בראיון עמו כשאמר בין השאר: "ברוך השם הילדים שלי גדלו בצורה טבעית ובריאה", וזאת בתשובה לשאלה כיצד היה מגיב אם אחד מילדיו היה נולד עם נטייה מינית שונה. בתגובה עיריות ברחבי הארץ הורו לפתוח את הלימודים בשיח על סובלנות. הראשון היה כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן. אליו הצטרפו ראשי ערים נוספים, ביניהם גם ראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות חיים ביבס.

כאמור, לעומת רשויות רבות ברחבי הארץ – בעיריית ירושלים נרשמה שתיקה. הבית הפתוח בעיר גינה באופן חריף את הדברים של שר החינוך פרץ, וארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים הוציא הודעת מחאה: "חברי ארגון הורים למערכת החינוך בירושלים מוחים על דברי שר החינוך הרב רפי פרץ ומצפים משר החינוך במדינת ישראל להימנע מאמירות גזעניות הפוגעות במגזרים השונים ולכבד את כל תלמידי מדינת ישראל ומשפחותיהם. כל בני האדם נולדו שווים ועל שר החינוך ועל כולנו לכבד את כולם", כך נמסר מארגון ההורים.

מנגד, מחזיקת תיק החינוך משה טוענת בשיחה עם "כל העיר" כי לא ניתן לצפות מרב, למרות שהוא משמש כשר החינוך, לתשובות אחרות בכל הנוגע לקהילה הגאה. "שלוקחים רב עם השקפות של רב, ושואלים מה דעתו על קהילת הלהט"ב – מה מצפים שהוא יענה? מדובר בשאלות מכשילות", אומרת משה.

מחזיקת תיק החינוך מדגישה כי "אני לא חושבת שזה נכון לתת הוראה לדון על הנושא. מורה בכיתה שהוא איש חינוך, ידון על הנושא מרצונו ולא בגלל הוראה בעקבות כתבה בעיתון. מבחינתינו בעירייה אין שום הנחיה להתחיל את הבוקר בדיון על דבריו של הרב רפי פרץ. כולנו מבינים שיש במערכת החינוך ובסביבה שלנו ילדים שיצאו מהארון, ושייכים לקהילה או לא שייכים, והכוונה לא היתה לפגוע בהם. אבל לדעתי, אם ישאלו כל רב במדינה ויעסקו איתו בנושא של משכב זכר לא נשמע דעה אחרת, כי באמת העניין של משכב זכר מבחינה הלכתית הוא בעייתי, מכיוון שמבחינת ההלכה – בצורה ברורה, מדובר במשהו אסור – ולקחת משהו שהוא אסור ולהפוך אותו למותר כשרב אומר את זה – זה מאוד בעייתי, צריך להבין את זה. אני לא במקום לפרש את דבריו, אבל אני חושבת שהוא ניסה להיות מפויס. עושים נזק לאותם יעדים במערכת החינוך, כאשר הופכים את זה לאישיו עיקרי. יש דברים משמעותיים שצריכים לעשות בנושא החינוך, וזה לא הנושא".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אדם זכות

    עלובה וחשוכה כמו פרץ. שני גזעניים, מאמינים בתורת הגזע, בין השאר, גם הומופובים.

  2. חושך על פני תהום

    גזענים והומופים אמונים על חינוך ילדי ישראל – היש אבסורד גדול מזה?

  3. אדם נאור

    עשית את הדבר הנכון- בטבע יש זכר ונקבה- לא זכר וזכר ולא נקבה ונקבה.
    הרב פרץ אמר את מה שהאנושות יודעת כבר אלפי שנים מאז נוצרה. זה שכמה פוחזים וסוטים בדור החליטו לשנות את כללי המשחק ולכפות את זה על כולנו כדי שהם לא ירגישו מוזרים- את זה צריך להוקיע ולהחלם בזה בעוז ותעצומות.
    לכל אחד יש זכות וחירות לעשות לפי בחירתו האישית ולפי מצפונו בביתו ולא במרחב הציבורי.

    ואני בכלל לא דתי. לצערי אותם אנשים שהביעו מחאה נגד הרב פרץ הם בובות שמשחקות לידי הפוליטיקאים מהשמאל ולידי אותם פוחזים.

  4. יש עתיד לירושלים ולא בזכות גברת משה

    יש מורים בירושלים שמבינים שלמרות החושך הנוראי הם צריכים לחנך דור, לסובלנות , להכלה ולא לאירן.
    שמעתי את הגברת ברדיו ירושלים, כמה מביך.
    שר חינוך שחובר למפלגה גזענית ומביע עמדות חשוכות , מתבטא בצורה מחרידה כנגד ילדי עובדים זרים , והיא הגברת הנכבדת במקום לגנות משלימה עם דבריו.
    צאי גברת משה לבתי הספר ברחבי העיר, לידה זיו בית הכרם ,
    קחי איתך את השר ותלמדו מהילדים ומהמורים.
    ואז בתקווה תתפטרו !

  5. שי

    עצוב שזו הרמה של מחזיקת תיק החינוך. תגובתה מעידה על בורות, שטחיות ועמדה חנפנית. כשראשי המערכת נגועים בגזענות ובהומופוביה, אפשר לסמוך רק על המנהלות והמורות בשטח. מזל שיש ביניהן נשים אמיצות וחכמות יותר.

  6. שרה

    לשר החינוך גאה בך תחזיר את הגאים והגאות חזרה לארון. בושה וחרפה גועל נפש .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר